نصیحت نونهالان به سبک دبیر : ابتدای کار هستید و باید راه درست را بروید / ائمه اطهار (ع) را الگو قرار دهید

به گزارش رکنا، اردوی بسترسازی تیم کشتی آزاد نونهالان با حضور نزدیک به 80 کشتی‌گیر و مربی در محل کمپ تیم‌های ملی کشتی شهید حاج قاسم سلیمانی در حال برگزاری است.

علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی که برای آموزش برخی از شگردها و فنون خود در این اردو حاضر شده بود در جمع نفرات حاضر در تمرینات اظهار داشت: برای ما اخلاق و منش یک کشتی‌گیر در اولویت قرار دارد و احترام به پدر و مادر، مربیان و توکل برخدا و ائمه اطهار (ع) رمز پیروزی در کارها است.

وی ادامه داد: البته که هیچ کسی با تلاش به هیچ جا نرسیده و برای موفقیت باید نهایت سختکوشی و تلاش را داشته باشید اما پیروزی موقعی حاصل می‌شود که بر خدا توکل کنید و همه چیز را از او بخواهید.

دبیر تصریح کرد: شما در ابتدای راه قرار دارید و سعی کنید که گام نخست را درست بردارید، آموزش کشتی و فنون را به صورت اصولی یاد بگیرید و با تمرین کردن بسیار آن را در ذه و جسم خود نهادینه کنید.

وی افزود: در سن شما وزن کم کردن سم است و کشتی‌گیری که وزن کم کرده به جایی نرسیده است. الان وقت یادگیری شما است و بهترین سن برای یادگیری فنون تا 17 سالگی است و پس از آن باید حرکت‌ها را به کشتی خود اضافه کنید.

رییس فدارسیون کشتی تصریح کرد: امکاناتی که برای شما فراهم شده، همان امکاناتی است که در اختیار تیم‌های ملی بزرگسالان و مدال‌آوران بزرگ قرار داده‌ایم، پس انتظار داریم از فرصت به دست آمده بهترین استفاده را ببرید و مواردی که در اینجا یاد می‌گیرید به هم استانی‌های خود در باشگاه‌ها نیز انتقال دهید.

دبیر اظهار داشت: به کمتر از مدال طلای المپیک قانع نشوید، کسب مدال در رده‌ی‌های پایه نباید باعث شود که فکر کنید کار تمام شده چون این مدال‌ها اصلأ دیده نمی‌شود و مدال کسانی در کشتی ماندگار شده که در سکوی نخست المپیک ایستاده‌اند.

وی افزود: البته که کسب مدال طلای جهان نیز ارزشمند است اما به هیچ وجه این مدال و هیچ مدال دیگری، طلای المپیک نمی‌شود.

رییس فدراسیون کشتی گفت: برای رسیدن به موفقیت، هدف داشته باشید و قهرمانان بزرگ را الگوی ورزشی خود قرار دهید و از نظر اخلاقی نیز الگوی شما ائمه اطهار (ع) باشد و همیشه به یاد خدا باشید.

وی بیان کرد: برای زندگی خود برنامه داشته باشید و از همین حالا مانند یک قهرمان زندگی کنید، روی خورد و خوراک خود دقت داشته باشید و زود بخوابید و فکر خود را مشغول کارهای دیگر نکنید و فقط تمرکزتان روی تمرین و کشتی باشد و صد البته که تحصیل و درس خواندن را نیز فراموش نکنید تا آینده درخشانی در انتظار شما باشد و بتوانید برای ایران عزیز افتخارآفرین باشید.

انتهای پیام/

کدخبر: 841094 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟