همه دلایل خداحافظی یک اسطوره! / از لئو مسی تا برخورد تند + جزئیات

به گزارش "ورزش سه"، کمتر کسی تصور می کرد جرارد پیکه وسط فصل از فوتبال خداحافظی کند و حالا این اتفاق رخ داده است. شب گذشته بود که این مدافع پرافتخار رسما اعلام کرد در این هفته و پیش از شروع جام جهانی، با بارسلونا و البته دنیای فوتبال وداع خواهد کرد. حالا نشریه موندو دیپورتیوو در گزارشی مدعی شد

این مدافع کهنه کار به شدت تحت تاثیر مسائل و انتقادات اخیر ایجاد شده در رسانه ها پیرامون او و عملکردش قرار گرفته و از این بابت به شدت دلخور شده است.

پیکه در این فصل جایی در برنامه های ژاوی بارسلونا نداشته و به ندرت در ترکیب ثابت قرار گرفت، اما موج شدید مصدومیت بازیکنان خط دفاعی باعث شد که ژاوی بیشتر از این بازیکن 35 ساله در ترکیب ثابت استفاده کند.

البته ارائه نمایشی خوب در برخی مسابقات، پیکه در چند دیدار از جمله تقابل با اینتر در لیگ قهرمانان در ورزشگاه نوکمپ عملکرد ضعیفی داشته و البته پس از آن دیدار به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. اشتباه عجیب او در صحنه گل نیکولو بارلا باعث شد جریان بازی عوض شود و این اتفاق نقش مهمی در حذف زودهنگام بارسلونا از لیگ قهرمانان داشت.

در چند نوبت هواداران او را هو کرده و علیه پیکه سوت زدند و این برخورد اصلا مورد انتظار این بازیکن نبود.

به نظر می رسد این مدافع احساس می کرد دیگر مورد احترام هواداران بارسلونا نیست

و او به همین دلیل تصمیم به خداحافظی گرفت. همچنین جرارد پیکه از خوان لاپورتا، رئیس باشگاه بارسلونا نیز عصبانی بوده و البته او نمی‌خواهد این موضوع را علنی کند.

اظهارات اخیر رئیس باشگاه در مورد عدم توافق برخی بازیکنان بر سر کاهش دستمزد در فصل تابستان، باعث شده وجهه جرارد پیکه بیش از پیش خراب شود

و او علاقه ای نداشته این روند ادامه پیدا کند. همچنین نباید فراموش کرد بعد از جدایی لیونل مسی از بارسلونا بود که برخی هواداران معتقد بودند جرارد پیکه نیز در رخ دادن این اتفاق نقش داشته و او با عدم پذیرش پیشنهاد کاهش دستمزد، شرایط را به شکلی مهیا کرده که بهترین بازیکن تاریخ بارسلونا با دلخوری این باشگاه را ترک کند.

همچنین در آن مقطع عنوان شد که جرارد پیکه به خوان لاپورتا در این رابطه مشاوره داده و به او گفته که ماندن لیونل مسی در بارسلونا به سود این تیم نخواهد بود.

برخی طرفداران این باشگاه تصور می کنند بازیکنانی مانند پیکه، سرخیو بوسکتس و جوردی آلبا دستمزد بالایی گرفته و به این اندازه در ترکیب تیم کارآیی ندارند.

در مجموع به نظر می رسد این عوامل در تصمیم گیری پیکه نقش مهمی ایفا کرده و او به این باور رسیده که وقتش است به دوران درخشان خود به عنوان یک بازیکن پایان دهد. صرف نظر از اتفاقاتی که در چند ماه گذشته رخ داده، نمی توان انکار کرد که جرارد پیکه به عنوان یک اسطوره واقعی از بارسلونا جدا خواهد شد.

کدخبر: 839551 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟