لژیونر ایرانی: می‌خواهیم غیرممکن را ممکن کنیم !

شایان قاسمی در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص شرایط اردویی تیم ملی واترپلو گفت: خداراشکر همه چیز خوب است و نسبت به جاکارتا پخته‌تر شده‌ایم و این پختگی می‌تواند در بازی‌های بزرگ به ما کمک کند. بالاخره در اردوی یونان که بودیم با چند تیم لیگ برتری و چند تیم لیگ یکی این کشور بازی‌هایی انجام دادیم تا برای ما شبیه‌سازی خوبی شود. دیدار با باشگاه‌های لیگ برتری، به ما کمک کرد تا یکسری تاکتیک‌ها تمرین و اجرا کنیم و برای تیم‌های سطح پایین‌تر هم باعث شد تا یکسری تاکتیک‌هایی را مربیان اتخاذ کنند که در بازی‌های سبک‌تر آن را به کار ببریم.

او ادامه داد: در این چند سال گذشته بچه‌هایی که در خود ایران بودند بالاخره تمرین داشتند و در عوض لژیونرها هم زیر نظر باشگاه‌های خودشان تمرین کردند و هم تجربه آموختند. بالاخره انتقال تجربه از اروپا به ایران عامل مهمی است که می‌تواند در نظم و انتقال تیمی برای ما تجربه خوبی به همراه داشته باشد.

دروازه‌بان تیم ملی واترپلو ادامه داد: تیم چیریچ مانند سبک شرق اروپا مدیریت می‌شود و در آن نظم و انضباط حرف نخست را می‌زند و همین امر کمک کرده تا در بازی و اتحاد تیمی به خوبی آن را مشاهده کنیم. خوشبختانه بدنه تیمی ما هیچ تفاوتی با سالیان گذشته ندارد زیرا حدود هشت سال است تمام بازیکنان در کنار هم حضور داریم و این می‌تواند یک نکته مثبت برای ما به حساب بیاید.

قاسمی در ادامه داد: البته شرایط در روز مسابقات با تمرین، زمین تا آسمان متفاوت است به همین دلیل نمی‌توان از قبل نتیجه‌ای را پیش‌بینی کرد اما باز می‌رویم برای به دست آوردن سهمیه جهانی و کنار آن سطح واترپلو را بالاتر ببریم. از همه مهم‌تر می‌خواهیم جایگاهی که در جاکارتا کسب کردیم در وهله نخست حفظ و سپس آن را در قهرمانی آسیا ارتقا دهیم. بیشتر فشارها در جریان بازی از لحاظ مغزی روی من است اما باز تمام تلاشم می‌کنم که بهترین نتیجه برای تیم رقم بخورد. تفاوتی ندارد چه بازیکنی مقابل من حضور داشته باشد.

او درباره اینکه چه صحبتی درباره گروه ایران در قهرمانی آسیا دارد، گفت: بدشانسی که آوردیم این بود با گروه 6 تیمی مواجه شدیم. اما نکته مثبت ما همگروهی با قزاقستان است زیرا کادرفنی ما برنامه‌های خوبی برای بازی با این تیم در نظر گرفته‌اند تا با اتخاذ تاکتیک‌ها آن‌ها را غافلگیر کنیم. از طرف دیگر کره‌جنوبی به همراه ازبکستان در یک سطح هستند. ازبکستان تیم بدی نیست زیرا برخی بازیکنان این تیم در لیگ روسیه مشغول به بازی هستند. کره هم تیمی است به دلیل منبع مالی قدرتمندی که دارد در طول سال اردوهای مداومی چه در داخل و چه در خارج برای آن‌ها تدارک دیده می‌شود. قزاقستان هم تمام نفرات این تیم در روسیه حضور دارند و سبک بازی‌شان هم مبتنی بر بلوک شرق است و بیشتر بازیکنان آن‌ها هم فیزیکی هستند. سبک بازی ما شباهت زیادی به قزاقستان و چین دارد. چین هم برای ما هندوانه در بسته است اما باید به مسابقات برویم تا ببینیم شرایط چطور پیش می‌رود.

دروازه‌بان تیم ملی در خصوص اینکه آیا قول کسب سهمیه می‌دهند یا خیر، بیان کرد: کار سخت است و می‌دانیم سهمیه جهانی راحت به دست نمی‌آید اما ما ایرانی‌ها همیشه مرد روزهای سخت هستیم و می‌رویم تا بتوانیم غیر ممکن را به ممکن تبدیل کنیم. امیدوارم مردم هم ما را دعا کنند تا با بهترین نتیجه به کشور بازگردیم.

قاسمی با اشاره به اینکه چیریچ یک جواهر گرانبها برای واترپلوی ایران است، گفت: چیریچ جواهری بود که مسئولان فدراسیون لطف بزرگی برای این رشته انجام دادند و این مربی نامبروان را به ایران آوردند. او از زمان حضورش سبک واترپلو ما را به کلی تغییر داده و اکنون وقت میوه دادن این نهال است و امیدوارم زحمات ما منجر به نتایج خوبی شود و با سهمیه به ایران برگردیم. به نظرم اگر مسئولان بتوانند او را در ایران حفظ کنند، قطعأ با نسل جوانی که از نو می‌سازد این امیدواری وجود دارد تا دوباره نسل جدیدی برای پشتوانه‌سازی ایران تشکیل دهد که در مسابقات آینده نتیجه‌اش را ببینیم.

انتهای پیام/

کدخبر: 838941 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟