چیریچ: رقیب‌های سرسختی در آسیا پیش رو داریم/ شرایط ماندن من در ایران بستگی به نظر رییس فدراسیون دارد.

الکساندر چیریچ در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص بازگشت دوباره‌اش به ایران اظهار کرد: مثل همیشه باعث افتخارم است که در اینجا هستم و با تیم ایران کار می‌کنم. نبودم اینطور نبود که بگوییم من ایران را ترک کرده‌ام زیرا تمرینات ما ادامه داشت و تمامی آن‌ها زیر نظر من به صورت غیر مستقیم دنبال می‌شد.  حتی یک اردو هم در یونان داشتیم و این ارتباط بین من و کادرفنی وجود داشت تا از تمرینات دور نشویم. خوشبختانه پس از بازگشت من فاز جدیدی از تمرینات شروع شده و باید برای حضور در قهرمانی آسیا تلاش کنیم تا شرایط خوبی برای تیم ایجاد شود، با بهترین شرایط وارد مسابقات شویم.

وی درباره اینکه برنامه تیم‌ملی تا پیش از مسابقات چگونه است، گفت: در مورد تاریخ دقیق مسابقات اطلاع دقیقی نداریم و تا الان منتظر اعلام دقیق آن از طرف کنفدراسیون آسیا هستیم و تا آن زمان باید به صورت نرمال تمرینات خودمان را ادامه دهیم. 3 برنامه مدنظر ما قرار دارد؛ اگر هر کدام از آن‌ها یا حتی یکی از این برنامه‌های ما فراهم شود تا بتوانیم اردویی در مجارستان، گرجستان و حتی یونان داشته باشیم یا که هر 3 اردو از طرف فدراسیون برای ما مهیا شود یک اتفاق خوب برای ما محسوب خواهد شد. با توجه به بازیکنانی که داریم و با اکثر آن‌ها حدود 6 سال و بیشتر کار می‌کنیم انشاالله این شانس برای ما فراهم است تا نتیجه خوبی بگیریم.

سرمربی تیم‌ملی واترپلو در پاسخ به اینکه چه شانسی را برای واترپلو باید در قهرمانی آسیا متصور بود، بیان کرد: قزاقستان، چین و ژاپن از رقبای اصلی ما در تایلند هستند البته به این شک ندارم که در قهرمانی آسیا با وجود حضور این چند تیم قدرتمند عملکرد خوبی خواهیم داشت. هر چند تا بازی‌های آسیایی هانگژو فاصله زیادی داریم و از الان نمی‌توانیم بگوییم چه تیمی وارد مسابقات می‌شود به صحبت بپردازیم. به نظرم هندوستان، ازبکستان، سنگاپور و کره شمالی اطلاع دقیقی نداریم به بازی‌های آسیایی وارد می‌شوند یا خیر.

چیریچ درباره اینکه تکلیف کارش برای ادامه حضور در ایران چیست، گفت: همه چیز بستگی به تصمیم رییس فدراسیون جناب رضوانی دارد هر چند خود من دوست‌دارم تا در ایران بمانم. البته به این مساله هم مرتبط است در شرایط خاص من چطور برنامه‌ریزی داشته باشم. همه چیز بستگی به قراردادم با باشگاه المپیاکوس و سپس تصمیم نهایی فدراسیون دارد تا ببینیم شرایط برای من چطور پیش می‌رود.

وی در مورد اینکه هدفگذاری واترپلو برای بازی‌های آسیایی هانگژو چگونه است، اینطور پاسخ داد: فاصله زیادی تا بازی‌های آسیایی داریم و از الان صحبت کردن درباره آن خیلی زود است. ابتدای امر باید حریفان خودمان را در آسیا بشناسیم که پس از 4 سالی که هیچ مسابقه‌ای نداشتیم تیم‌ها به کجا رسیدند و در چه شرایطی برای قهرمانی آسیا هستند. اگر اکنون چیزی بگویم مساله جدی و خیلی قابل تکیه‌گاه نیست که بتوان آن را مورد استنباط قرار داد. 

سرمربی تیم ملی واترپلو در مورد اینکه حمایت‌ها از این رشته چطور است، گفت: ما حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک را از خودمان داریم و از این پس به بعد هم به حمایت آن‌ها نیاز جدی‌تری داریم، برای آماده و فراهم کردن همه امکاناتی که برای برگزاری بازی‌های تدارکاتی تا قبل از مسابقه اصلی برای ما حائز اهمیت هستند به آن نیاز داریم. این مساله هم شامل اردوهای خوب، شرایط مناسب، سالن و استخر خوب از مسائل مهم ما هستند که باید بیشتر حمایت شویم.

چیریچ درباره قهرمانی تیم المپیاکوس در سوپر لیگ یونان بیان کرد: فصل گذشته به 4 قهرمانی در جام حذفی، لیگ یونان، سوپر لیگ و حتی لیگ قهرمانان اروپا به جام قهرمانی رسیدیم و اکنون در سطح یک اروپا قرار داریم و باید همین روال ادامه دهیم. خیلی تجربه‌ای خوبی برایم بود تا با بانوان کار کنم، اصلأ آسان نبود و باید تلاش مضاعفی داشته باشیم که این نتیجه را برای فصل آینده هم حفظ کنیم. خیلی فشار و استرس زیادی در مسابقات وجود داشت زیرا رقابت‌ها به هم نزدیک بود. 

انتهای پیام/

کدخبر: 808069 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟