رضوانی: چیریچ مانند یک الماس در دنیای مربیگری واترپلو می‌درخشد/ باید از مدرسه صربستان الگوبرداری کنیم

محسن رضوانی در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص اینکه تکلیف سایر پست‌های برای کمیته فنی واترپلو به کجا انجامید، اظهار کرد: فدراسیون جهانی 6 پست کمیته فنی شنا، شیرجه، واترپلو، سینکرونایز، های دایوینگ و آب‌های آزاد دارد که مهم‌ترین کمیته‌های آن است. ما نسبت به کسب کرسی در 2 کمیته دیگر هم ناامید نیستیم. انتخابات کمیته‌های دیگر آخر سال میلادی انجام می‌شود. حدود 5 ماه دیگر مسابقات آب‌های آزاد در استرالیا است و قرار شده اعضای کمیته‌های دیگر در حاشیه آن مشخص شوند. ما برای چند کمیته افرادی را معرفی کردیم و در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم دوباره صاحب کرسی شویم.

وی درباره اینکه تکلیف قرارداد الکساندر چیریچ با تیم ملی واترپلو چگونه شد، گفت: قرارداد چیریچ در ابتدای سال میلادی جاری با ما تمام شد اما با رایزنی که با این مربی داشتیم، به این توافق دست یافتیم تا در قهرمانی آسیا هدایت تیم ملی را بر عهده باشد. قرار است اواخر شهریور مسابقات قهرمانی آسیا واترپلو را داشته باشیم. چیریچ برای این مسابقات به ایران می‌آید و یک قرارداد 2 ماهه با او خواهیم بست تا هدایت تیم ما را در مسابقات قهرمانی آسیا به عهده داشته باشد. چیریچ واقعا مانند یک الماس در دنیای مربیگری می‌درخشد. تمرکز ما روی قهرمانی آسیا است که در آن نتیجه خوبی بگیریم.

رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو با اشاره به اینکه چیریچ برایش مسائل مالی چندان اولویت نبود، بیان کرد: حقیقت امر این است بحث مبلغ برای جناب چیریچ شرط نبود، زیرا اکنون ما مبلغی که به او می دهیم او 3 برابرش را از تیم المپیاکوس یونان دریافت می‌کند. اما به دلیل برخی مسائل شخصی دوست داشت در کنار خانواده‌اش باشد. او در این مدت هر کاری که از دستش بر می‌آمده برای ما انجام داد و از آن دریغ نکرده است. او دلش پیش ما است تا به ما کمک کند واترپلو ایران بیشتر از قبل به درخشش خود ادامه دهد.

رضوانی در پاسخ به اینکه تکلیف کادرفنی تیم ملی واترپلو در آینده چگونه خواهد بود، اینطور پاسخ داد: تمام سعی ما بر این است الگوبرداری از مدرسه صربستان داشته باشیم و طبق آن مسیر برنامه‌های خودمان را جلو ببریم. همچنین در کنار آن تصمیم داریم یک مربی خوب خارجی را به ایران بیاوریم و با او به موفقیت‌های واترپلو تداوم بدهیم. دوم اینکه در این مسیر چیریچ را به عنوان مشاور حفظ می‌کنیم. مربی توانمند که مورد تایید این مدرسه صربستان باشد، را برای ایران جذب خواهیم کرد. فرد جوان و با انگیزه‌ای که تنها تمرکزش روی جوانان باشد.

وی در پاسخ به اینکه مسابقات واترپلوی قهرمانی آسیا در چه کشوری خواهد بود، اظهار کرد: ما این میزبانی را یک ماه پیش گرفته بودیم اما چون کشورها اعتراض کردند و خواستار برگزاری مسابقات به صورت مجتمع (برگزاری مسابقات زنان و مردان در یک کشور) بودند احتمالأ میزبانی را به کشور دیگر خواهند داد. 

انتهای پیام/

کدخبر: 802415 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟