کی‌روش: شاید 2 بازیکن فیکس را به جام جهانی نبرم / نورالهی و آزمون مشکلی ندارند

به گزارش رکنا، کارلوس کی‌روش د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر حاشیه تمرین امروز تیم ملی فوتبال کشورمان اظهار داشت: نظر من این است که واقعأ به هر دلیلی برنامه ما و آماده‌سازی ما الان در مسیر درستی نیست. مطلع هستید که آماده‌سازی یک قدم بسیار مهم و کلیدی در مسیر پیش‌رو است و بدون آماده‌سازی نمی‌توانیم به موفقیت برسیم.

وی افزود: الان که بازیکنان را در اختیار نداریم، بررسی آن‌ها سخت است و احتمالا بعضی از آن‌ها هم فرصت حضور در تیم ملی را از دست خواهند داد. برای مثال با 2 بازیکن مهم‌مان مشکلی داریم. متاسفانه باشگاه الاهلی قطر اجازه نداد کنعانی‌زادگان و خلیل‌زاده با ما تمرین را ادامه بدهند ولی 5 هفته بدون برگزاری بازی فوتبال برای این بازیکنان سخت است که در لیست باشند. باید مجدد در مورد این مطلب فکر کنم. در حال حاضر همه بازیکنان باید تمرین و بازی کنند و در اختیار باشند. بدون این مسائل سخت است.

سرمربی تیم ملی گفت: درک این مطلب هم برای ما سخت است چون به آنجا رفتیم و با باشگاه الاهلی قطر صحبت کردیم. تمام بازیکنان ملی‌پوش کشورهای دیگر مانند الجزایری، تونسی و استرالیایی در اختیار کشورهایشان قرار گرفتند به غیر از این 2 بازیکن ما که به اجبار برگشتند. بازیکنان استقلال هم اینجا نیستند. اگر بخواهم در 2 کلمه بگویم؛ شرایط ما می‌توانست بهتر باشد.

کی‌روش در پاسخ به این سوال که این اتفاقات تا چه میزان هدف تیم‌ملی برای صعود به مرحله حذفی جام جهانی را به خطر می‌اندازد؟ گفت: همانطور که قبلا گفتم، ما همه همکاری‌های لازم از طرف مربیان و باشگاه‌ها را داشتیم و یک بار دیگر می‌خواهم از آن‌ها تشکر کنم. باید درک کنیم که یک جام جهانی خاص پیش‌رو داریم که برای اولین‌بار در ماه نوامبر برگزار می‌شود. قوانین فیفا واضح است و بازیکنان می‌توانند ۱۴ نوامبر یعنی هفت روز قبل از آغاز جام جهانی در اختیار تیم‌ملی قرار بگیرند. ما نمی‌توانیم گله کنیم چرا که این قانون است.

وی ادامه داد: واقعا جای نگرانی دارد. به طور مثال این 2 بازیکن حاضر در قطر، پنج هفته تا جام جهانی بازی نخواهند کرد. تنها این 2 بازیکن ملی هستند که مجبور به بازگشت به قطر شده‌اند. من باید راجع به آن‌ها فکر کنم چون این 2 نفر می‌توانستند بین ما باشند و تمرین کنند. من نمی‌خواهم از قطری‌ها انتقاد کنم چون حق دارند ولی نمی‌توانم درک کنم. یک تمرین بهتر از تمرین نکردن است. 2 تمرین بهتر از 3 تمرین است، 3 تمرین بهتر از چهار تمرین است. هرچه تعداد بالاتر باشد، بهتر است. ما تمام تلاش‌مان را کردیم که برنامه‌ریزی کاملی داشته باشیم. تیم منتخبی از ۱۹ و ۲۰ ساله‌ها، تیم جوانان را آوردیم تا بتوانیم با آن‌ها بازی کنیم اما فقط هشت بازیکن در اختیار داریم.

سرمربی تیم ملی فوتبال بیان کرد: برای همین وقتی پرسیدید آماده‌سازی می‌توانست چطور باشد، می‌گویم می‌توانست بهتر باشد. البته شما تنها می‌توانید کارهایی را انجام دهید که خودتان انجام می‌دهید. وقتی چیزی را نمی‌توانید کنترل کنید، می‌توانید بروید و بخوابید.

کی‌روش در ادامه درباره وضعیت مصدومان تیم‌ملی مانند آزمون، نوراللهی و جهانبخش توضیح داد: جهانبخش روی فرم است. نوراللهی هم مشکل خاصی ندارد. سردار هم در مسیر درستی حرکت می‌کند. او ۲ نوامبر به باشگاه خودش برمی‌گردد. همکاری خوبی بین ما و باشگاه لورکوزن شکل گرفته است. ما از منابع خودمان استفاده کردیم و اعضای کادرمان را به طور تمام وقت در اختیار نوراللهی و سردار قرار دادیم و آن‌ها به این 2 بازیکن کمک کردند. این بازیکنان ۱۴ نوامبر در اختیار تیم‌ملی خواهند بود.

کی‌روش در پاسخ به این سوال که آیا ارتباط 2 فدراسیون ایران و قطر می‌تواند به حضور خلیل‌زاده و کنعانی‌زادگان در تیم‌ملی کمک کند؟ اظهار کرد: سوالی که پیش می‌آید به فدراسیون فوتبال ایران یا قطر ارتباطی ندارد، بلکه راجع به باشگاه الاهلی قطر است. ما درک نمی‌کنیم که چرا این مشکل به وجود آمده است. من به همراه نایب رییس فدراسیون به باشگاه رفتیم و به صورت حضوری تشکر کردیم. حتی اگر به منابع رسمی باشگاه الاهلی مراجعه کنید، آن‌ها تشکر کردند اما به یک باره گفتند خیر و عقب کشیدند. آن‌ها حق‌شان است که این کار را کنند. به نوعی حق دارند این کار را کنند اما درک نمی‌کنیم چرا این باشگاه همه ملی‌پوشان را ترخیص کرده و ملی‌پوشان قطر ۶ ماه در اردو هستند و فقط شجاع و کنعانی‌زادگان در قطر نشسته‌اند.

او در پایان در پاسخ به این سوال که آیا خلیل‌زاده و کنعانی‌زادگان به همراه الاهلی تمرین می‌کنند؟ گفت: من اطلاعی ندارم. ما برنامه‌های تمرینی آن‌ها را بررسی می‌کنیم اما چیزی که می‌توانم بگویم این است که در حال حاضر فقط 8 بازیکن در اختیار داریم.

انتهای پیام/

کدخبر: 838032 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟