گفت‌وگوی اختصاصی رکنا با ستاره اسبق بارسلونا؛ زندن: باید به ژاوی فرصت داد / جام‌جهانی ؟ تمام بزرگان مدعی هستند

به گزارش رکنا، " بودوین زندن " ستاره سابق فوتبال هلند، ۱۵ اوت ۱۹۷۶ در ماستریخت متولد شد و یکی از بازیکنان نام آشنای فوتبال این کشور محسوب می‌شود. وی سابقه حضور در تیم‌هایی چون آیندهوون، بارسلونا ، چلسی ، میدلزبورو، لیورپول ، مارسی و ساندرلند را دارد. وی در دوران حرفه‌ای خود به 9 جام قهرمانی رسیده است.او 54 مرتبه پیراهن تیم ملی هلند را برتن کرد و هفت گل نیز به ارمغان آورد و همراه با لاله‌های نارنجی به مقام چهارم جام‌جهانی ۱۹۹۸ رسید.ستاره سابق هلندی هفته گذشته به کمپ تمرینی بارسلونا رفت و دیداری با ژاوی داشت و خاطرات 3 سال حضور در نیوکمپ را زنده کرد.

photostiquevriendenkl11042019-093031

در این راستا، گروه ورزشی خبرگزاری رکنا گفت وگویی اختصاصی با این ستاره هلندی انجام داده که شرح آنرا در زیر می‌خوانید:

*درباره شرایط فصل جاری بارسلونا چه صحبتی دارید؟

بارسا قدم به قدم جلو می‌رود اما باید گفت انتظارات در این باشگاه بسیار زیاد است زیرا بر مبنای هزینه‌هایی که انجام می‌دهند توقع جام هم دارند. البته وقتی خوب بازی می‌کنند و برنده می‌شوند، اعتماد به نفس تیم نیز بیشتر می‌شود.

*چه نظری درباره حضور بارسلونا در لیگ اروپا دارید؟

این واقعیت است که بارسا در لیگ اروپا ادامه خواهد داد، اما آن‌ها تنها تیم بزرگی نیستند که در آن رقابت‌ها حضور دارند. رقابت در آنجا هم فرسایشی و سخت است و اینطور نیست که بتوان به سادگی به جام رسید زیرا هر تیمی که در لیگ اروپا حضور دارد می‌خواهد قهرمان شود.

E-OrFVVXMAYu2Sj

*عملکرد ژاوی را در بارسلونا چگونه ارزیابی می‌کنید؟

ژاوی با توجه به موقعیتی که تیم در چند سال اخیر داشته، بسیار خوب عمل می‌کند. او قدم به قدم تیم را می‌سازد و باید به او این فرصت داده شود تا بتواند یک تیم سطح بالا تشکیل دهد تا هر سال به جام‌های زیادی برسد. همیشه بهترین‌ها را برای بارسا آرزو دارم. تیم خوبی داریم و فکر می‌کنم پایان خوبی داشته باشیم.

Boudewijn-Zenden-dan-Xavi

*فکر می‌کنی هلند در جام‌جهانی چه نتیجه‌ای بگیرد؟

این جام‌جهانی خیلی رقابتی خواهد بود و مسیر سختی در پیش داریم. بازیکنان باید یک رقابت دشوار را شروع کنند و امیدوارم همان آمادگی سابق را داشته باشند. به‌نظرم هلند باید حضور در نیمه‌نهایی را هدف خود قرار دهد، اما ابتدا باید ببینیم چه کسی آماده و در دسترس برای حضور در این تورنمنت است.

46624_big

*در جام‌جهانی چه تیم‌هایی مدعی هستند؟

فکر می‌کنم امسال چندین تیم مدعی کسب عنوان قهرمانی هستند. همه تیم های بزرگ در پی کسب جام هستند و چیزی قبال پیشبینی نیست.

گفت‌وگو: یدالله محمدی

انتهای پیام/

کدخبر: 837728 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟