اعتراف سرپرست فدراسیون به فاجعه در رشته پرافتخار المپیکی

به گزارش رکنا، مجمع فوق العاده فدراسیون وزنه‌برداری صبح امروز (یکشنبه) به ریاست مریم کاظمی پور، معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و با حضور سجاد انوشیروانی سرپرست فدراسیون، فرهادیان مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون، نوروزی نایب رییس کمیته ملی المپیک و سایر اعضای مجمع و به صورت حضوری برگزار شد.

در ابتدای مجمع حسین مقامی، دبیر فدراسیون در مورد تایید و تصویب اساسنامه به صحبت پرداخت و اظهار داشت: فقط در مورد تعداد آرای فرد، ابهامی در نصف به اضافه یک وجود داشت و حتی انتخابات فدراسیون هم به همین دلیل باطل شد و ما با مثال این بند را کامل کردیم و اگر تعداد آرا ۱۷ و نیم رای شد، فرد کاندیدا باید ۱۸ رای بیاورد تا انتخاب شود.

*انوشیروانی: کمبود وزنه‌بردار پسر در المپیاد، عمق فاجعه است

در ابتدای مجمع سجاد انوشیروانی ، به گزارشی از وضعیت فدراسیون پرداخت و اظهار داشت: پس از لطفی که وزیر ورزش و جوانان به بنده داشت کار را آغاز کردیم و همه می‌دانید که این‌ رشته با چه مشکلاتی روبه رو است. به عنوان مثال این عمق فاجعه است که در المپیاد استعدادیابی و در بخش پسران بیش از ۱۱۶ وزنه بردار نداشتیم.

وی ادامه داد: مشکلات سخت‌افزاری زیادی داریم اما سعی کردیم قهرمانان بزرگی را دور هم جمع و برنامه‌های خوبی را مدون کنیم. در همین زمینه با معاون اول رییس جمهور جلسه داشتیم و تصمیمات خوبی گرفته شد و قرار است از کنار مصوبات سفرهای ریاست جمهوری درصدی به بازسازی سالن های وزنه‌برداری در استان‌ها در نظر گرفته شود.

سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری با اشاره به مشکلات مالی عنوان کرد: در بدو ورود ما بدهی مالیاتی ۳.۵ میلیارد تومان بود که با رایزنی توانستیم آن را به یک و نیم میلیارد برسانیم. همچنین ۴ میلیارد و ۴۰۰  میلیون تومان به شرکت توسعه بدهکاریم و کمپ آزادی هم که اصلا قابل اسکان نیست و  بیش از ۴ میلیارد برآورد هزینه برای بازسازی کمپ شده است. با وجود مشکلات زیاد اما وزارت ورزش خیلی خوب وزنه‌برداری را حمایت می‌کند.

انوشیروانی ادامه داد: بانوان ما نتایج خوبی گرفته‌اند و با این شرایط ما نیم گاهی به مدال بانوان در المپیک آینده داریم. از سوی دیگر قول جایگاه خوب در وزنه‌برداری آسیا را گرفتیم، چون همه می‌دانند که وزنه‌برداری ما چه جایگاهی دارد. 

وی با درخواست از استان‌ها گفت: اگر اختلافی در استان‌ها وجود دارد باید با بزرگ منشی حل کنیم و نباید اجازه دهیم کسی خارج از وزنه‌برداری بیاید و برای ما تصمیم بگیرد.

سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری عنوان کرد: با اسپانسرهای خوبی مذاکره کردیم که در روزهای آینده به ثمر می‌نشیند، چون اعتقاد داریم که وزنه‌برداری پتانسیل بالایی دارد و بیش از این هم باید به آن توجه شود.

در ادامه حسین مقامی، دبیر فدراسیون وزنه برداری در توضیحاتی اظهار داشت: با وجود تلاش‌ها و پیگیری‌هایی که داشتیم، متاسفانه هیچ مستنداتی نداشتیم و نه خزانه‌دار و نه حسابرس قبلی در دوره علی مرادی ریاست سابق ،هیچ کدام حاضر نشدند گزارش مالی را به ما ارائه دهند و مجبور شدیم به جای مجمع سالیانه، مجمع فوق‌العاده را برگزار کنیم.

انتهای پیام/

کدخبر: 837708 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟