VAR و داستان بهانه‌های واهی/ لطفا واقع‌گرا باشید

به گزارش رکنا، از قرائن پیداست رایزنی های لازم صورت گرفته و آنطور که مقامات فدراسیون فوتبال می گویند، چشممان از نیمه دوم لیگ برتر به جمال VAR روشن می‌شود.

هرچند که در این زمینه از قافله فوتبال دنیا دور مانده ایم اما  راه اندازی VAR حتی در ماه‌های آتی نیز قابل ستایش خواهد بود و به نگرانی ها قلم قرمز خواهد کشید.

ناگفته پیداست که بهره گیری از این شیوه،  تنش های رایج را پایان خواهد داد و طبعا اشتباهات داوری را  کاهش خواهد داد.
اما آنچه که در ذهن هر علاقه مندی متبادر می‌شود، این است که آیا برخی از مربیان "ایراد گیر" بازهم پس از شکست بدنبال بهانه خواهند بود.؟
به عنوان مثال آیا این دسته از مربیان پس از راه اندازی این سیستم  به کج بودن زمین، هوای ابری. و... متوسل خواهند شد یا اینکه به تفکرات و اندیشه های نادرست خود اعتراف خواهند کرد و منطق گرایی پیشه خواهند کرد؟

در فوتبال امروزی که کلان نگری حرف نخست را می زند اینگونه موج سواری ها و جرزنی ها دیگر خریدار ندارد و آنچه که  بر هر چیز تقدم دارد، رویکرد حرفه ای است و لاغیر.

بهر روی،  از بکارگیری سیستم پیشرفته داوری بشکل تمام قد دفاع می کنیم و امیدواریم سوای رفع مشکلات قضاوت ، این دسته از مربیان بهانه جو نیز تفکر حرفه ای را غالب کنند.
البته نمی‌توان در این رهگذر، اشتباهات برخی از  داوری ها را نادیده انگاشت اما عادت به فرار از واقعیت و دبه درآوردن های رایج از سوی مربیان نق زن دیگر خریدار ندارد.

دست آخر اینکه، امیدواریم برای اشاعه فوتبال حرفه ای در ابعاد مختلف ، دست در دست نهیم و به این قواعد روز دنیا پایبند باشیم.

انتهای پیام/

کدخبر: 836426 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟