انوشیروانی: پشتوانه‌سازی خوبی برای ادامه نسل طلایی نداشتیم/سعی می‌کنیم مشکلات را به بهترین شکل رفع کنیم

به گزارش رکنا، سجاد انوشیروانی درباره وضعیت فدراسیون وزنه‌برداری اظهار داشت: ما از وقتی که کار را در دست گرفتیم سعی کردیم از تمام ظرفیت‌های خودمان در وزنه‌برداری استفاده کنیم. از حسین رضازاده، کوروش باقری، بهداد سلیمی تا نواب نصیرشلال همه را در اختیار گرفتیم تا بتوانیم به موفقیت برسیم. ما در وزنه برداری رییس و نایب رییسی نداریم و دنبال جایگاه در فدراسیون نیستیم. جایگاه همین مدال‌هایی بود که در وزنه‌برداری کسب کردیم. امروز باید تلاش کنیم تا وزنه‌برداری از این وضعیتی که دارد خارج کنیم. حالِ وزنه‌برداری در اقساط نقاط کشور خوب نیست.

وی ادامه داد: ما در حال حاضر 1660 بیمه ورزشی در وزنه‌برداری داریم که جای تأسف دارد.زمانی که ما وزنه‌بردار بودیم بالای 6 هزار بیمه ورزشی داشتیم و امروز رسیده به این رقم که اصلأ برای وزنه‌برداری خوب نیست. 

انوشیروانی اظهار داشت: در استعدادهای برتر کشوری که در حال حاضر میزبان آن هستیم 23 استان در بخش پسران و 27 استان در بخش دختران شرکت کرده‌اند که که با توجه به بیشتر بودن تعداد استان های دختران خوشحال هستیم، چرا که این موضوع نشان‌دهنده این است که وزنه‌برداری در بخش بانوان در حال پیشرفت است و با 3 مدال طلایی هم که الهام حسینی در رقابت‌های آسیا گرفت یک انگیزه مضاعف را برای این رشته در بخش بانوان ایجاد کرد. 

سرپرست فدراسیون وزنه برداری ادامه داد: من به همراه بهداد سلیمی از روزی که مسئولیت را در فدراسیون وزنه‌برداری پذیرفتم بالغ بر 15 استان را سفر کردم و از امکانات استان‌ها بازدید کردم، اما متأسفانه سالن‌های وزنه‌برداری شرایط خوبی ندارد. هرچند تمام ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها نگاه ویژه‌ای به رشته المپیکی وزنه‌برداری داشتند، اما باز هم می‌بینیم که در شهرهایی که بزرگتر هستند سالن‌های مناسب و به تعداد ورزشکاران را نداریم. من از همین جا اعلام می‌کنم شما سالن‌های پایتخت را مشاهده کنید می‌بینید خانواده ها رغبت نمی‌کنند که فرزندان خود را به این سالن‌ها بیاورند. ما هفته آینده هم با وزیر ورزش جلسه‌ای در این خصوص خواهیم داشت تا ان‌شاالله بتوانیم مشکلات را حل کنیم. ما می‌خواهیم از تمام ظرفیت‌های آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و از هر پتانسیلی که موجود است استفاده کنیم.

انوشیروانی گفت: شما از سال 2000 به بعد را نگاه کنید متوجه می‌شوید که بعد از درخشش رضازاده و توکلی علاقه‌مندان و استعدادهایی که می‌توانستند پشتوانه وزنه‌برداری باشند ثبت‌نام کردند و یک نسل طلایی ساخته شد. در ادامه هم در سال‌های 2014 هم نتایج خوبی را کسب کردیم و به آمارها که نگاه کنید کاملا مشخص است وضعیت وزنه‌برداری ما چگونه بوده است، اما از المپیک 2016 ریو به بعد ما دچار یک ریزش بدی شدیم. واقعیت این است ما باید مقابل مردم شکل خوبی از خودمان نشان دهیم و از نخبگان و مدال‌آوران این رشته ورزشی حمایت کنیم و از آن‌ها استفاده کنیم. نسل وزنه‌برداری تمام شد و در ادامه هم نسل‌سازی خوبی صورت نگرفت و هرچه که می‌بینید بسیار کم هستند.

وی ادامه داد: ما باید حواسمان کاملا برای المپیک پاریس جمع باشد، چرا که 3 سهمیه در بخش آقایان داریم و 3 سهمیه هم در بخش خانم ها از این 6 سهمیه باید به خوبی استفاده کنیم. مطمئن هستم که عملکرد وزنه‌برداران در آینده بهتر از شرایط کنونی خواهد بود. ما در چند روز آینده با کمیته فنی فدراسیون جلسه خواهیم داشت و در خصوص برنامه‌هایی که در پیش رو داریم پاره‌اندیشی خواهیم کرد تا بدانیم راهبردی که داریم چیست. ما بازی‌های آسیایی هانگژو را در پیش داریم که تنها 11 ماه فرصت باقی مانده است و باید هدفگذاری‌های خودمان را انجام دهیم تا بدانیم از این رقابت‌ها چه چیزی را می‌خواهیم و از همه مهم‌تر باید از شأن وزنه‌برداری در آسیا هم حفاظت کنیم. 

سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری اظهار داشت: هرچند بعضی کشورهای شرق آسیا در مسابقات قهرمانی آسیا حضور نداشتند، اما می‌دانیم سخت در حال تلاش هستند و تمرین می‌کنند تا در رقابت‌های آسیایی نتایج خوبی را کسب کنند. در حال حاضر تمام حریفان خود را آنالیز می‌کنیم، فدراسیون هم در این میان به تمام وظایف خود باید از تیم ملی حمایت کند به سرعت و دقیق انجام خواهد داد. کمیته فنی هم باید سیاست‌ها و راهبردهایی را که قرار است به آن برسیم را باید به تیم‌های ملی کشورمان بدهند تا همه با برنامه به خوبی پیش بروند. 

وی بیان کرد: ببینید واقعیت این است که ما در مسابقات قهرمانی آسیا جوادی، سهرابی و رستمی را در اختیار نداشتیم و قرار است طبق برنامه‌ریزی که از قبل انجام شده این 3 وزنه‌بردار در رکوردگیری‌ها شرکت کنند. ما از اردوی تیم ملی که در روزهای آینده برگزار خواهد شد از همه وزنه‌برداران یک رکوردگیری یا تست آمادگی خواهیم گرفت تا بدانیم که این وزنه‌برداران می‌توانند در ترکیب تیم ملی در مسابقات جهانی کلمبیا حضور داشته باشند یا خیر. این تصمیم هم توسط کادر فنی و کمیته فنی تیم ملی گرفته شده است و ما هم به این تصمیم احترام گذاشتیم و همانطور که می‌دانید من خودم در کمیته فنی مسابقات حضور ندارم تا دخالت مستقیم فدراسیون هم در این موضوع لحاظ نشود. ما وزنه‌برداران خوبی را داریم و سعی داریم یک ترکیب خوبی را به مسابقات جهانی کلمبیا اعزام کنیم. 

انوشیروانی گفت: رستمی با تمام توان در حال تمرین است و چند روز پیش بود که با من تلفنی حرف زد و مُصر است که در رکوردگیری ابتدایی اردوی تیم ملی هم شرکت کند. برنامه‌اش این است که در وزن خودش تا المپیک پاریس فعالیت کند و سهراب مرادی هم با توجه به جراحی که در ماهِ پیش داشته است کمی با مشکل مواجه شد، اما امروز کم کم به شرایط خوب خود برمی‌گردد. استراتژی ما این که از چیزهایی که داریم استفاده کنیم به آن چیزی که سیاست‌گذاری کردیم برسیم. ضمن اینکه مردم عزیز باید بدانند هیچ پشتوانه‌سازی برای این نسل نشده بود و ما در این راستا هم کارهای خوبی انجام دادیم و در حال حاضر که مسابقات استعدادهای برتر کشور درحال برگزاری است نفرات برتر انتخاب می‌شوند و با تیم ملی 16 ساله‌ها در آذربایجان غربی اردو خواهند داشت. برنامه تیم ملی را هم از سرمربی تیم ملی گرفته این و کارها به صورت برنامه‌ریزی شده انجام خواهد شد. ما باید نسل‌سازی کنیم و خلایی که برای تیم ملی به وجود آمده بود را جبران کنیم. همین الان هم 2 یا 3 وزنه‌بردار 21 ساله داریم که از بهترین‌ها هستند و برنامه‌ریزی خواهیم کرد که در آینده از آن‌ها به خوبی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: وزنه‌برداری قابل پیش‌بینی نیست و شرایط وزرشکاران هرچند مطلوب نیست اما رفته رفته همه چیز با حمایت فدراسیون و وزارت ورزش خوب می‌شود. اردوهای خوبی را هم برای تیم ملی در آکادمی ملی المپیک تدارک دیده شده است تا به خوبی برای رقابت‌های جهان آماده شوند. ما همچنین گلایه‌های کادر فنی و ورزشکاران را هم گوش و سعی می‌کنیم مشکلات را به بهترین شکل رفع کنیم. گفتمان، امروز در فدراسیون وزنه‌برداری حکمفرما است و همه به راحتی می‌توانند با رییس فدراسیون و اعضای کمیته فنی صحبت کنند. 

سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری اظهار داشت: مردم ما 10 سالی است که از فوق سنگین وزنه‌برداری ناراحتی دارند چرا که همیشه در دسته فوق سنگین در جهان بازتاب عجیبی داشته است و ما در این زمینه هم بیکار نیستیم و 2 ظرفیت خوب را شناسایی کردیم که بعد از المپیک از آن‌ها رونمایی خواهیم کرد تا بعد از 2 الی 3 سال سرمایه‌گذاری نفرات بسیاری خوبی را داشته باشیم. در کنار همه این وزنه‌برداران علی داوودی را داریم که مشکلات تکنیکی خود را رفع کند می‌تواند در مجموع بالای 465 کلیوگرم وزنه بزند چرا که به او اعتقاد داریم. او جوان است و می‌تواند در ادامه راه کارهای بزرگی انجام دهد. من به مردم عزیز کشورمان قول می‌دهم که علی داوودی متفاوتی را در مسابقات جهانی خواهند دید.

انتهای پیام/ 

کدخبر: 835046 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟