چالش بزرگ سازمان لیگ؛ احتمال برگزاری بازی‌ها با فاصله 3 روز!

به گزارش رکنا، تاکنون ۹ هفته از بازی‌های لیگ بیست و دوم انجام شده و پس از پایان هفته یازدهم تاریخ در ۶ آبان، لیگ برای برگزاری جام‌جهانی تعطیل می‌شود. پس از پایان جام‌جهانی از دی‌ماه مسابقات لیگ از سر گرفته  خواهد شد. لیگ بیست و دوم باید تا پایان خردادماه تمام شود تا فاصله بین 60 تا 70 روز بین 2 نیم فصل و زمان نقل و انتقالات مورد نظر سازمان لیگ هم حفظ شود. 

این امر یعنی در 5 ماه، باید 19 بازی برگزار شود به این معنی که به طور میانگین هر هفته، باید بدون وقفه بازی‌ها برگزار شوند حتی در زمان تعطیلات عید نوروز. این شرایط وقتی برقرار می‌شود که بین 2 نیم‌فصل هیچگونه وقفه‌ای نیفتد و زمان نقل و انتقالات زمستانی وجود نداشته باشد. اما در صورتی که تعطیلات نیم فصل وجود داشته باشد، بازی‌ها باید فشرده‌تر برگزار شود مثلا هر 3 یا 4 روز یک بار!

شاید این آخرین چالش سازمان لیگ باشد زیرا زمزمه‌هایی در مورد انحلال این سازمان به گوش می‌رسد که احتمالا بعد از لیگ بیست و دوم اتفاق خواهد افتاد. طرحی مطرح شده که بر اساس آن، کمیته‌ای به نام کمیته مسابقات در فدراسیون فوتبال، جایگزین سازمان لیگ می‌شود. ریاست کمیته مسابقات هم بر عهده نایب رئیس دوم فدراسیون خواهد بود. سپس کمیته‌های گوناگونی ذیل آن فعالیت می‌کنند و بازی‌ها از طریق آن‌ها برگزار خواهند شد.

نگارنده: آرمان صالحی

انتهای پیام/

کدخبر: 834472 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟