مناف هاشمی: به بودجه 500 میلیاردی نیاز داریم/  پاکدل پرتلاش و باانگیزه است

به گزارش رکنا، جلسه هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک صبح امروز (سه‌شنبه) برگزار شد و در پایان این جلسه سیدمناف هاشمی دبیرکل و سخنگوی کمیته ملی المپیک با حضور در جمع خبرنگاران در رابطه با موضوع جلسه و تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه، گفت: ما ابتدا در تلاش هستیم که با همه رسانه‌ها صادق باشیم. نتایج و توفیقات را با هم پیش ببریم و در افتخارات قهرمانان و برنامه‌های کمیته ملی المپیک در ترکیب جدید نقش داشته باشیم.

وی  در ادامه صحبت‌های خود در مورد سومین جلسه هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک در وزارت ورزش و جوانان گفت:‌ما با وزیر ورزش و جوانان جلسه خوبی داشتیم در واقع این جلسه بیشتر معارفه بود اعضای حاضر در جلسه دیدگاه و انتظارات خود را مطرح کردند و وزیر ورزش هم انتظارات خود را عنوان کرد.

خسروی‌وفا رییس کمیته ملی المپیک درخواست کرد:‌ ستاد عالی با قید فوریت تشکیل شود که این جلسه انجام شد و ترکیب کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش وجوانان مشخص شد تا ستاد جلسه دو هفته یکبار شکل بگیرد و خروجی آن در کمیته ملی و وزارت ورزش دنبال شود.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در رابطه با گزارشی که امروز خسروی‌وفا در جلسه اعلام کرده است،‌گفت: امروز رییس کمیته ملی المپیک گزارشی از سفر به کامبوج جلسات، دیدارها با اعضای IOC و OCA داشتند و در رابطه با آن توضیحاتی را ارائه کردند.ضمن اینکه در آنجا قرار شد تفاهم با کامبوج در حوزه المپیک انجام شود. در سفری که خسروی‌وفا به کامبوج داشت باعث شد آنجا حاضرین با رییس کمیته ملی المپیک آشنا شوند. در جلسه در رابطه با پرداخت‌ها و کمک‌ها و اینکه تا امروز چقدر پرداخت شده و در رابطه با این موضوع چقدر عقب هستیم، بحث و تبادل نظر شد.

مناف هاشمی در ادامه افزود: تلاش‌ها، گزارش‌ها و سیاست‌ها برای بودجه 1402 و برنامه هفتم توسعه ارائه شد و قرار شد اعضای هیأت اجرایی هم در رابطه با این موضوع کمک کنند. اولین زمان کوتاه که نتایج این اقدامات مشخص شود در بودجه سال 1402 است. ضمن اینکه سیاست و بودجه سال 1401 بسته شده است. فدراسیون‌هایی که از ما مطالبه دارند ظرف 3 یا چهار ماه آینده با کمک دوستان در سازمان برنامه و بودجه پرداختی آنها را 100درصد می‌رسانیم و فدراسیون‌هایی که نیاز به کمک دارند در قالب کمک‌های خاص کمک می‌کنیم تا کار زمین نماند.برند کمیته ملی المپیک و درآمدزایی از بخش خصوصی در برنامه ما قرار است و به دنبال این هستیم مصوبات آن را در کمیته ملی المپیک داشته باشیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود بیان کرد:‌ ما علاقه‌مند هستیم در حوزه مالی و توسعه اتفاقات بسیار خوبی رخ بدهد اگر در کمیته می‌خواهیم شاهد اتفاقات خوبی باشیم باید رایزنی‌های خودمان را در برنامه هفتم از امروز با دوستان دولت و مجلس آغاز کنیم. اگر ما این کار را در حال حاضر انجام ندهیم دیگر برای آن فرصتی نیست. امروز یک مصوبه مبنی بر احیای شرکت اقتصادی کمیته که تصمیم گرفته بود منحل شود گرفته شد و قرار است این شرکت را در قالب عنوان حفظ و برای شرط فعالیت و اساسنامه با دوستان صحبت کنیم.

دبیر کمیته ملی المپیک با اشاره به اینکه انتخاب رییس کاروان اصلی‌ترین بحث امروز بود، گفت: امروز برای انتخاب در مورد رییس کاروان بازی‌های آسیایی بحث زیادی داشتیم ابتدا پیشنهاد روی 2 یا 3 نفر بود و اولویت سیدنصرالله سجادی بود اما به هر دلیلی که او صلاح ندانست در این جایگاه باشد و ما به واسطه سابقه دوست‌داشتیم که او این مسؤولیت را بر عهده بگیرد اما سجادی بنا به دلایلی این مسؤولیت را قبول نکرد.

مناف هاشمی ادامه داد: قرار شد بنده به عنوان دبیرکل کمیته ملی المپیک آن مسئولیت را قبول کنم به شرط اینکه در بحث معاونان از نیروهای جوان استفاده کنیم و آنها را پرورش بدهیم. من در جلسه استقبال نکردم برای اینکه این فرصت برای نصرالله سجادی و جوانان بود. به هر صورت قرار شد از تجربه عزیزان استفاده کنیم و در نهایت بنده با حفظ سمت مسؤولیت این کار را برعهده گرفتم ضمن اینکه قرار است 3 تا پنج نفر از دوستان کنار من حضور داشته باشند.

وی در مورد انتخاب پاکدل رییس فدارسیون هندبال گفت: در خصوص آکادمی اعضای هیأت اجرایی علیرضا پاکدل را به عنوان سرپرست انتخاب کردند تا این پست خالی نباشد و هم یک نفر از داخل هیأت اجرایی این مسؤولیت را بر عهده بگیرد تا هماهنگ باشد. پاکدل واقعأ پرتلاش و باانگیزه است. البته در مورد مرکز نظارت بین چند گزینه اختلاف نظر وجود دارد و قرار شد تا آخر وقت اداری امروز پیشنهادات دوستان به رییس کمیته ملی المپیک ارائه و از بین گزینه‌ها در نهایت یک نفر انتخاب شود و جلسات کاروان و ستاد و ... انجام شود.الان فردی انتخاب می‌شود و در کمتر از یک ماه آینده رییس مرکز نظارت نیز انتخاب و معرفی می‌شود.در این زمان سرپرستی در آکادمی فرصتی است تا رییس فعالیت‌ها را رصد کند البته رییس آکادمی ملی المپیک 2 شغله می‌شود ولی سرپرستی این مسؤولیت مشکلی ندارد.

دبیر کمیته ملی المپیک در مورد سفر خسروی‌وفا به کامبوج اظهار داشت: در سفر رییس کمیته ملی المپیک به کشور کامبوج بنده کنار او حضور نداشتم و قطعأ دوستان در نشستی در رابطه با این موضوع دقیق‌تر توضیحات خود را می‌دهند. وی همیشه در فدراسیون جانبازان، معلولین و کمیته ملی پارالمپیک کاهش هزینه را در دستور کار خود داشته و در کمیته ملی المپیک به همین منوال است. او با پرواز ماهان به کامبوج رفت تا هزینه کاهش پیدا کند. این پرواز باعث شد 300 تا 400 میلیون تومان کاهش هزینه داشته باشیم. هزینه هتل با میزبان بود اما هزینه پرواز با کمیته ملی المپیک.

مناف هاشمی در مورد برنامه کمیته ملی برای جداسازی بودجه از کمیته ملی المپیک اظهار داشت: هم کمیته و هم وزارت منابع مالی پایینی دارند اعداد بودجه به موقع تخصیص نمی‌گیرند ما با سیاست وزیر پیش می‌رویم اینکه بودجه ما کنار بودجه آن‌ها باشد فرقی ندارد مهم این است ارقام ردیف اصلی و متفرقه کمیته ملی المپیک بهتر شود. حقوق و مزایای کارکنان، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش از خیلی سازمان‌ها و ارگان‌ها پایین‌تر است. این نشان می‌دهد ما هر چقدر تلاش کرده‌ایم کافی نبوده است. ردیف بودجه ما باید سال آینده ۵۰۰ میلیارد تومان شود اما شاید نشود. ما سال آینده بازی‌های آسیایی و سپس المپیک را داریم و این عدد برای دولت چیزی نیست و ما باید تلاش می‌کنیم که قانع شوند و این افزایش ردیف بودجه را انجام دهند که امیدوارم نتیجه بگیریم. 

انتهای پیام/

کدخبر: 832262 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟