واکنش نایب رییس فدراسیون فوتبال به انتخاب سرپرست تیم ملی، بدهی به شستا، سازمان لیگ و حضور پرسپولیس در آسیا

منصور قنبرزاده در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص مسائل مختلف فوتبال و سازمان لیگ صحبت‌هایی را مطرح کرد او ابتدا با اشاره به برتری تیم ملی فوتبال ایران مقابل اروگوئه در دیداری دوستانه، اظهار داشت: به نظرم نتیجه خوبی بود زیرا توانستیم تیم قدرتمندی را در دنیا شکست دهیم آن هم قبل از جام‌جهانی که اتفاق خیلی خوبی برای ما بود. البته من فنی نیستم و نمی‌توانم در مسائل فنی دخالت کنم زیرا نظر من صاحب نیست اما اینکه توانستیم مردم را خوشحال کنیم اتفاق مهمی بود.

*تیم ملی به ثبات خوبی در تمامی زمینه‌ها دست یافته

وی افزود: نظم، انضباط تیمی و یکدلی به تیم ملی بازگشته و این جای شکر دارد زیرا در گذشته این موارد خیلی خوب رعایت نمی‌شد اما اکنون دوباره شاهد هستیم تیم ملی به ثبات خوبی در تمامی زمینه‌های ممکن دست یافته و این مساله یک نقطه مثبتی است تا به شکل بهتری از نظر روحی و روانی گام به جام‌جهانی بگذاریم تا در آنجا شاهد رقم خوردن اتفاقات خوب باشیم.

نایب رییس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد کی روش با آرامش و تعامل بهتری کار را پیگیری می‌کند، عنوان کرد: تجربه و شناخت کی‌روش بیشتر شده و البته صحبت‌هایی نیز پیش از آمدن با او صورت گرفت و در مجموع شاهد تعامل بهتری نسبت به گذشته هستیم. البته خود کی‌روش هم به خوبی شرایط را درک کرده تا در آستانه جام‌جهانی به این رویداد بزرگ فکر کنیم.

*انتخاب سرپرست تیم ملی از وظایف تاج است

قنبرزاده در پاسخ به این سوال که آیا تکلیف سرپرست تیم ملی مشخص شده است یا خیر، تصریح کرد: انتخاب سرپرست تیم ملی از اختیارات رییس فدراسیون است و او باید در این مورد نظر نهایی را بدهد. البته اکنون نبی همراه با تیم ملی راهی اتریش شده و از همه مهم‌تر هم اینکه او ارتباط خوبی با کی‌روش دارد آن هم به واسطه تجربه مناسبی که در اختیار دارد می‌تواند به جو مثبت تیم ملی کمک کند. البته این مساله خیلی حساس نیست و هر کسی می‌تواند با اختیار رییس روی نیمکت باشد اما در مجموع با صلاح رییس فدراسیون و تعامل با کی‌روش یک فرد را برای این پُست انتخاب می‌کنیم. معتقدم همانطور که گفتم حساسیتی روی این موضوع وجود ندارد. اما هر چه است خداراشکر هیات رییسه یک دستی داریم زیرا همه پای کار هستند و هر فردی روی نیمکت تیم ملی بنشیند انگار همه کنار او هستند.

وی ادامه داد: من پیش از این بی اطلاع از شرایط فدراسیون نبودم و چه آن زمان عضو هیات رییسه سازمان لیگ و حتی زمانی هم که دبیر کل فدراسیون بودم، پس از آن مشاور عالی فدراسیون شدم، کَم بیش دستی در آتش داشتم و شرایط را به خوبی می‌دانستم. اکنون به یک ثباتی رسیده‌ایم که خیلی مهم است البته اولویت همین آرامش و همدلی است که از هیات رییسه گرفته تا خود مردم و رسانه‌ها در آن تاثیرگذار هستند و به واسطه آن‌ها تمرکز ایجاد می‌شود تا تیم ملی با آرامش راهی جام‌جهانی شود.

*اعضای هیات رییسه به زودی مشخص می‌شوند

نایب رییس دوم فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه آیا قرار نیست پُست نایب رییسی را در اختیار بگیرد، اینطور به سوال پاسخ داد: موارد را به شخصه در سازمان لیگ بررسی می‌کنم. نایب رییس دوم سازمان لیگ می‌تواند رییس سازمان لیگ و رییس کمیته مسابقات باشد هر چند سازماندهی با نایب رییس دوم است و من نیز مدیریت جامعی در این خصوص دارم و اجرای موارد نیز اکنون با کشوری‌فرد است اما در کلان هماهنگی‌ها را با هم انجام می‌دهیم. البته قرار است فعلأ به همین شکل پیش برویم و کارهایی قرار است در آینده رخ دهد که به موقع آن را اطلاع‌رسانی می‌کنیم.قرار است مجمع سازمان لیگ را بررسی کنیم و با توجه به اینکه دوره اعضای آن تمام شده در یک شرایط مناسب یا قبل یا پس از جام‌جهانی مجمع را برگزار کنیم. البته اعضای هیات رییسه نیز باید انتخاب شوند زیرا دوره آن‌ها به پایان رسیده و کارهای اولیه هم انجام شده است.

*در دورانی حضور داریم که تعامل و هماهنگی خیلی به وجود آمده و تیمی یکدست هستیم

قنبرزاده ادامه داد: بحث برنامه‌ریزی مسابقات لیگ بسیار حائزاهمیت بود که با هماهنگی کی‌روش در یک جو دوستانه و با تعامل برنامه‌ها مصوب شد و تا هفته دوازدهم پیش از جام‌جهانی لیگ را برگزار می‌کنیم و پس از جام‌جهانی هم ادامه لیگ را داریم. البته برای جام ملت‌های آسیا برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا هم تیم ملی و هم باشگاه‌ها از آن سود ببرند. به اعتقاد من در دورانی حضور داریم که تعامل و هماهنگی خیلی به وجود آمده و تیمی یکدست هستیم. کی‌روش خیلی خوب همه چیز را توضیح داد و در آن باشگاه‌ها را خیلی خوب مدنظر داشت و صحبتش بر این بود که نباید باشگاه‌ها را تحت فشار زیاد قرار دهیم.

*2 تا 3 روز بازیکنان در اختیار کی‌روش خواهند بود

وی تاکید کرد: قرار بر این شده هفته‌ای یک بار بازی لیگ برگزار شود و 2 تا 3 روز هم بازیکنان در اختیار کی‌روش باشند. تیم‌هایی مانند  پرسپولیس ، استقلال و سپاهان تمرینات‌شان تا جام‌جهانی رصد شود و 10 روز قبل پیش از استارت مسابقات بازیکنان در اختیار هستند. برنامه حرفه‌ای و خوبی است به نحوی که خود کی‌روش معتقد بود با مربیان در تماس و تعامل کامل است. سرمربی تیم ملی خواستار این بود، هر هفته‌ای که بازیکنان در اختیارش است شرایط آن‌ها را به باشگاه‌هایشان توضیح دهد در چه سطحی از آمادگی قرار دارند.

نایب رییس دوم فدراسیون فوتبال افزود: کی‌روش معتقد است تعطیلی لیگ روند آماده‌سازی را با مشکل ایجاد می‌کند اما به نظرم با تعامل کار به خوبی پیش می‌رود البته ما نیز به صورت مکرر با مدیران در ارتباط هستیم و سازمان لیگ رویکرد تعامل با باشگاه‌ها دارد و نشست‌های خوبی با مدیران خواهیم داشت تا به صورت اداوری با باشگاه‌ها و هیات‌ها جلسه می‌گذاریم و هر پیشکسوت یا عزیزی چه صحبت و یا چه نقدی دارد قطعأ در خدمت او خواهیم بود.

*امسال چند سناریو را برای بحث مجوز حرفه‌ای‌سازی پیش‌بینی کرده‌ایم

قنبرزاده در مورد بحث مجوز حرفه‌ای‌سازی و حضور باشگاه‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا گفت: یکی 2 جلسه با مسئولان صدور مجوز حرفه‌ای برگزار کرده‌ایم و امسال چند سناریو را تعریف کرده و آن‌ها را بررسی می‌کنیم. البته نقطه نظرات را با توجه به 2 دوره برگزاری لیگ و قهرمانان سال قبل و امسال با مصوبه هیات رییسه نهایی می کنیم.

وی با بیان اینکه پرسپولیس همانطور که گفته شده شانس حضورش در لیگ قهرمانان آسیا کاهش یافته است یا خیر، اظهار داشت: بحث حضور یا عدم حضور پرسپولیس به هیات رییسه خواهد آمد و در آنجا این مساله بررسی خواهد شد البته ما باید شرایط کنفدراسیون فوتبال آسیا را هم بررسی کنیم که این شرایط به چه شکل است.

*رکن صدور مجوز حرفه‌ای تعلیق شده

نایب رییس فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه آیا بحث میزبانی باشگاه‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا و حضور در کشور ثالث حل خواهد شد یا خیر، بیان کرد: در بحث صدور مجوز حرفه‌ای‌سازی فعلأ تعلیق هستیم و باید آن را دنبال کنیم تا از تعلیق خارج شویم. رکن صدور مجوز حرفه‌ای تعلیق شده و تلاش‌هایی صورت گرفته و حتی اصلاحاتی در آن ایجاد کرده‌ایم تا آن را برداریم. در چنین شرایطی میزبانی هنوز طرح موضوع نشده و کمی زود است. اما برای آن نیز برنامه‌هایی داریم.

*برای شستا با قوه قضاییه در حال نامه‌نگاری هستیم

قنبرزاده درباره بحث شکایت شستا و تحویل ساختمان فدراسیون فوتبال گفت: در بحث ساختمان اقداماتی شده و پیگیری‌ها در باره این مساله در جریان است. موضوع اصلی این بوده، زمانی که شستا طرح شکایت انجام داد پولی از طرف فدراسیون فوتبال به حسابش واریز نشده بود و پس از صدور رأی اولیه پول شستا کامل پرداخت شد. اما بر این مبنا که تا آن زمان یعنی زمان صدور رأی پولی نداده بودیم آن رأی صادر شد و به همین دلیل نیز پس از آن مدیران فدراسیون فوتبال نتوانستند تجدیدنظر خواهی کنند و همان رأی تایید شد. در فدراسیون گذشته با رییس قوه قضاییه نامه‌نگاری‌هایی صورت گرفت و اعلام کردند که این رأی قبل از پرداخت پول صادر شده و به اعتقاد من با یک کار حقوقی و تعاملی مشکلی برای ساختمان فدراسیون به وجود نمی‌آید.

انتهای پیام/

کدخبر: 828379 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟