پیرجهان: یک مدال می‌تواند آینده ورزشکار را زیر و رو کند/ قلبمان به عشق ایران می‌تپد

مهدی پیرجهان در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص اینکه عملکرد خودش را در لیگ دوومیدانی چگونه دید، اظهار داشت: فصل خوبی نداشتم زیرا یکسری بدشانسی‌ها امسال گریبانگیرم شد. عدم اعزام به مسابقات قهرمانی جهان در آمریکا و همچنین فراهم نشدن شرایط برای حضورم در مسابقات دایموند لیگ‌ از جمله اتفاقاتی بود که به آن دست به گریبان بودم. با وجود برخی ممانعت‌هایی که در مسیر کرده بودند. البته توانستم خداراشکر بهترین رکوردم را در آخرین مرحله لیگ دوومیدانی به ثبت برسانم. 

او ادامه داد: متاسفانه فصل تمام و تازه بدنم به فرم خوب خود نزدیک می‌شود چرا که مسابقات کمی را شرکت کردم. دوست‌دارم فدراسیون دوومیدانی سال آینده  برنامه کامل‌تری داشته باشد چون مسابقات قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی را پیش‌رو داریم. یک مدال در یک مسابقه می‌تواند آینده یک ورزشکار را زیر و رو کند و  او هدفمند شود و امیدوارم این اتفاق رخ بدهد. 

رکورددار دوی 400 متر با مانع درباره اینکه آیا حمایت‌های فدراسیون دوومیدانی و وزارت ورزش راضی‌کننده است یا خیر، گفت: فدراسیون دوومیدانی هم از حمایت‌های وزارت ورزش زیاد راضی نیست و دوست‌دارم که حمید سجادی که دونده هم بوده است، حمایت بیشتری از این رشته ورزشی در نظر بگیرد. امیدوارم شرایط روز به روز بهتر شود. 

پیرجهان درباره هدفگذاری اش برای فصل آینده گفت: مشخص نیست که فصل آینده چه برنامه‌ای داشته باشم چرا که اصلأ نمی‌توانم شرایط را پیش‌بینی کنم. یکسری برنامه‌ها دارم اما نمی‌دانم چه اتفاقی رخ می‌دهد. امیدوارم به جز من بقیه دوندگان هم دیده شوند و آن‌ها نیز نیاز به حمایت دارند. نه تنها من بلکه همه دوندگان در راس دیدگاه  فدراسیون دوومیدانی باشند. 

او درباره اینکه عدم اعزام به مسابقات جهانی آمریکا از لحاظ انگیزشی در او تاثیر نامطلوبی داشت، گفت: به هر حال یکسری از شرایط دخیل هستند و حضور در قهرمانی جهان مسابقه کمی نبود و من اولین نفری بودم که ورودی این مسابقات را کسب کردم. من چندین سال است که برای ارتقای رنکینگم زحمت می‌کشم و دوست‌نداشتم که زحماتم به هدر برود و همین عاملی شد تا روحیه‌ام تضعیف شود. در نهایت توانستم در مسابقات کشورهای اسلامی شرکت کنم و نتیجه خوبی در این رقابت‌ها کسب کنم اما باز نیاز است حمایت‌ها بیشتر شود. 

ملی‌پوش دوومیدانی درباره اینکه انتظارات از او برای نتیجه‌گیری در بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان زیاد است، بیان کرد: هر چقدر امکانات بیشتر باشد به همان قدر ورزشکار موظف است که انتظارات را برآورده کند. دوست‌دارم امکانات بهتر شود تا امثال مهدی پیرجهان‌ها بتوانند خود را نشان بدهند. ایرانی هستیم و رگ غیرتمان از بقیه کشورها برای وطن خود می‌تپد. امیدوارم همه ورزشکاران در رأس دیدگاه فدراسیون باشند تا نتیجه خوبی بگیرند. 

پیرجهان در پایان با اشاره به اینکه دنبال این است تا به ادامه تحصیل بپردازد، اظهار داشت: قصد دارم تحصیلاتم را ادامه دهم. آرزوی موفقیت تیم ملی در میادین بین‌المللی دارم و ان‌شاالله دوومیدانی به جایگاه واقعی خودش برسد.

انتهای پیام/

کدخبر: 825498 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟