استعدادهای ناب لیگ برتر را دریابیم/ تیم ملی ملک شخصی بازیکنان تمام شده نیست

به گزارش رکنا، لیگ برتر فوتبال ایران سرشار از استعدادهایی است که واقعا سطح فوتبال بالایی از خود نشان می‌دهند و ای کاش در تیم ملی فقط به فکر استفاده از لژیونرها نباشیم و جوان‌های لیگ برتری را یشتر دریابیم.

در بازی روز گذشته استقلال عملکرد 2 بازیکن پیکان به شدت به چشم آمد.

سامان فلاح در قلب خط دفاعی و غلامرضا ثابت ایمانی در میانه میدان بازیکنانی بودند که عملکرد بی‌نظیری از خود ارائه دادند.

این بازیکنان دهه هشتادی به قدری خوب بازی کردند که ستایش همگان را برانگیختند و قطعا در آینده نزدیک از آنها بیشتر می‌شنویم.

در همین 5 هفته ابتدایی بازیکنان کم نام و نشانی بوده‌اند که توانستند عملکرد خوبی از خود ارائه داده و نامی برای خود دست و پا کنند.

اسماعیل بابایی (نفت مسجد سلیمان)، مسعود زائر کاظمین (ملوان)، سجاد بازگیر (ملوان)، ابوالفضل جلالی (استقلال)، رضا شکاری (گلگهر)، محمد خدابنده لو (گلگهر)، یاسین سلمانی (سپاهان) و چندین بازیکن جوان دیگر از جمله چهره‌هایی هستند که کیفیت بالایی از خود ارائه دادند.

نمی‌گوییم شاکله اصلی تیم ملی را بازیکنان بی‌تجربه تشکیل دهد اما چه ایرادی دارد بجای بازیکن 33 ساله‌ای که قرار است روی نیمکت بشیند و هیچ عملکرد مثبتی هم نداشته باشد از بازیکنان جوان استفاده کنیم؟

پس چه زمانی باید جوانان را محک بزنیم؟ می‌دانیم که نمی‌توان به یکباره تمام بازیکنان تیم ملی را تغییر داد اما واقعا بد نیست به بازیکنانی که کم اسم و رسم هستند هم بها دهیم.

درست است که فوتبال ایران به هیچ عنوان با اروپا قابل مقایسه نیست اما یکی از دلایل پیشرفت تیم ها جوانگرایی درست و اصولی است.

امثال کیلیان امباپه، ماریو گوتزه، ممپیس دپای، رحیم استرلینگ و ... از 18 – 19 سالگی در تیم‌های ملی خود فرصت بازی پیدا کردند پس چرا در فوتبال ایران این کار را انجام ندهیم؟

در روزهایی که بحث بازگشت کیروش بر مسند هدایت تیم ملی داغتر از همیشه است، بهتر است این مربی پرتغالی نگاه ویژه ای به استعدادهای فوتبال ایران داشته باشد.

به امید روزی که بازیکنان متوسطی که باید با ذره‌بین دنبال بازی خوب ملی از آنها بگردیم، به فکر بازنشستگی بیفتند و فضا برای جوانترها باز شود.

به قلم سعید میرزائیان

انتهای پیام/

 

کدخبر: 823204 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟