یخچالی: اجاره نفس کشیدن به ژاپن ندادیم/ غیبت من در بازی مقابل استرالیا مشکلی ایجاد نمی‌کند

بهنام یخچالی در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص برد تیم ملی بسکتبال ایران مقابل ژاپن در پنجره چهارم انتخابی جام‌جهانی اظهار کرد: خداراشکر بازی خوبی داشتیم، اگر چه سخت بود زیرا در یک ماه گذشته 4 دیدار با آن‌ها بازی کرده بودیم و همین مساله باعث شده بود هم آن‌ها نسبت به ما شناخت داشته باشند و هم ما آنالیز خوبی از ژاپن داشته باشیم. البته فکر می‌کنم 2 بازی تدارکاتی در خود ژاپن به ما کمک زیادی کرد و از آن استفاده خوبی کردیم. نقاط ضعف و قوت آن‌ها را در دفاع و حمله می‌دانستیم و از این‌رو با یک پلن خوبی وارد زمین شدیم و خوشبختانه تاکتیکی که از طرف کادرفنی به ما گفته شده بود در داخل زمین توسط ما اجرا شد و همین عالمی شد تا یک برد شیرین به دست بیاوریم.

وی در واکنش به شوت‌های 3 امتیازی بازیکنان ژاپن افزود: تیم ژاپن همین است و بازیکنان این تیم از مهارت خوبی در شوت 3 امتیازی برخوردار هستند. یک برنامه دفاعی و حمله‌ای خیلی خوبی برای این دیدار در نظر گرفته بودیم و اگر یک لحظه تمرکزمان را مقابل تیمی که خیلی راحت شوت‌زنی می‌کند از دست و سریعأ توپ را از دست می‌دادیم مشابه اتفاقی رخ می‌داد که در کوارتر نخست برای ما رقم خورد. پس از کوارتر نخست، با صحبت‌های کادرفنی توانستیم در دفاع و حمله تمرکز بهتری داشته باشیم و آن برنامه‌هایی که در دفاع نیاز داشتیم را اجرا کنیم و خوشبختانه به این برد مهم برسیم. این بُرد خیلی می‌تواند در ادامه مسیر برای جام‌جهانی به ما کمک کند. 

گارد رأس تیم ملی ژاپن درباره سخت‌کوشی بازی ژاپن در این دیدار بیان کرد: درست است ژاپن میزبان و برای جام‌جهانی انتخاب شده اما دنبال بُرد در این بازی بودند. ژاپن تیم کوچکی نیست و عدم تمرکز در کوارتر نخست باعث شد تا خیلی خوب به بازی برگردند و کار را برای ما سخت کنند. خداراشکر در 3 کوارتر بعدی خوب بازی کردیم و اجازه نفس کشیدن به آن‌ها ندادیم.

یخچالی درباره شب عالی که در بازی داشت، اینطور توضیح داد: به نظرم این اتفاقی که برای من رقم خورد زحمات کل تیم بود که من 30 امتیاز گرفتم. البته واقعأ مهم نبود چگونه کار کردم زیرا در وهله نخست مهم بُرد تیم بود. ما در تابستان نزدیک به 15 تا 16 بازی داشتیم و طبیعی است در یک شب من خوب بازی کنم و در شب دیگر هم یک نفر دیگر عملکرد خوبی داشته باشد. مهم این است بازیکنی که شب عالی سپری می‌کند همه به او کمک کنیم هم در بحث حمله و هم دفاعی تا به تیم کمک کند.

وی درباره بازی سخت با استرالیا گفت: بازی سختی با این تیم داریم اگرچه از پیش بازنده نیستیم. درست است حامد نیست و من هم برای حضور در تمرینات تیمم باید به آلمان بروم. برای بازگشت به آلمان با کادرفنی و همچنین فدراسیون هماهنگ کرده‌ام و انشاالله تمام تیم در نبود من و حامد یک بازی خوب انجام دهند. 

گارد رأس تیم ملی درباره اینکه آیا می‌توانیم امیدوار به حضور تیم ملی در جام‌جهانی باشیم یا خیر، اظهار کرد: قزاقستان یک برد از ما بیشتر دارد آن هم به واسطه باختی که مقابل بحرین داشت و با این شرایط فعلأ نیم نگاهی به بازی‌های آنها داریم اما مهم این است که در تمام بازی‌ها با همین تمرکز در دفاع و حمله خوب کار کنیم. نباید توجهی به بُرد یا باخت حریف داشته باشیم و تنها باید بازی‌های خودمان را با برد پشت سر بگذاریم. انشاالله به جام‌جهانی می‌رویم اما باز هم بازی‌های قزاقستان برای ما حائز اهمیت است.

لژیونر بسکتبال درباره حضورش در تیم MBC بیان کرد: من سومین سال حضورم را در آلمان سپری می‌کنم. متاسفانه در فصل گذشته عملکردخوبی نداشتیم اما برای فصل جاری با توجه به تمریناتی که پشت سر گذاشتم و همچنین تجربه‌ای که از فصل گذشته کسب کرده‌ام انشاالله فصل خوبی سپری کنم.

انتهای پیام/

کدخبر: 818866 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟