حاج‌رضایی: تیم ملی آمادگی حضور در جام‌جهانی را ندارد/ فرقی نمی‌کند چه کسی رییس فدراسیون شود

امیر حاج‌رضایی در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص کیفیت لیگ برتر امسال اظهار داشت: با توجه به نفرات ایرانی و خارجی که امسال تیم ها در اختیار گرفته‌اند، تعداد مدعیان لیگ نسبت به فصل گذشته بیشتر است و نتایج هم نشان می دهد که بیش از یکی دو تیم در کورس قهرمانی هستند. این انتظار می‌رود که با این همه هزینه کیفیت مسابقات بالاتر برود.

وی افزود: یک سری عوامل بیرونی هم هستند که می‌توانند به کیفیت لیگ کمک کنند که بارها و به دفعات گفته شده ولی به هر دلیلی انجام نشده مثل استفاده از تکنولوژی VAR، هدست های داوران، برنامه‌ریزی منظم، عدم تغییر ساعات مسابقات و ... این ها می‌تواند در کیفیت لیگ اثرگذار باشد. در همین دو هفته‌ای که گذشته به زعم کارشناسان داوری یکی، دو اشتباه داوری اتفاق افتاده و به ضرر تیم‌ها تمام شده است. کسانی که فوتبال را اداره می‌کنند هر زمان با این سوال مواجه می‌شوند که چرا این سیستم به کار نمی‌افتد، پاسخ‌هایی می‌دهند که قانع کننده نیست و مسئولیت را از روی شانه خود دور می‌کنند. بنابراین این نقایصی که فصل گذشته هم وجود داشته الان در این دو هفته در چند صحنه اتفاق افتاده که به زیان فوتبال ما است.

کارشناس فوتبال ایران در خصوص تیم ملی و اظهارات اخیر اسکوچیچ بیان کرد: به طور کلی وقتی زمزمه تغییر سرمربی در جامعه به گوش می‌رسد این تزلزل در آن شخص ایجاد می شود. یک مربی آمده تیم را به جام جهانی رسانده و غیر منصفانه قضاوت شده است. قصد حمایت از اسکوچیچ را ندارم چرا که هر مربی با عملکردش مدافع خودش است ولی زمانی که بحث ماندن و نماندنش مطرح بود همه این ها به زیان فوتبال ما بود و الان هم با یک بی برنامگی مطلقی که داریم نسبت به سایر تیم ها که برنامه‌ریزی بهتری دارند و دیدارهای دوستانه بهتری برگزار می کنند، آمادگی حضور در جام جهانی را نداریم!

وی ادامه داد: شخصا با تغییر اسکوچیچ موافق نبودم این اتفاق هم نیفتاد اما توانستند او را متزلزل کنند توانستند با اما و اگر و شایدها به اعتماد به نفسش لطمه بزنند. در مصاحبه اخیر ایشان هم نارضایتی و گلایه مشهود است و اینکه در خور چیزهایی که به او می گفتند نبوده است.

حاج‌رضایی در پایان در رابطه با انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال گفت: وقتی می خواستیم استارت مسابقات مقدماتی جام جهانی را بزنیم رییس فدراسیون نداشتیم یعنی پس از باخت به بحرین و عراق رییس فدراسیون ما کنار رفت و در آن شرایط بحرانی کسانی که بودند تصمیم گرفتند فعلا این سرمربی را انتخاب کنند و شکر خدا که به جای خوبی ختم شد. الان هم ما در فاصله چند روز تا انتخابات فدراسیون باز هم رییس فدراسیون نداریم و در تاریخ ۸ شهریور قطعا مسائلی با انتخاب نفر برگزیده ایجاد می شود. کلا در جامعه فوتبال افراد خیلی توانمند، صادق و کسانی که با الفبای فوتبال آشنا هستند را می شناسم اما آن ها تجربه گذشته را دارند و جلو نمی آیند یا رد صلاحیت می شود یا آنقدر موانع و مشکلات برایشان ایجاد می شود که از قدم برداشتن در این راه پشیمان می شوند.

پیشکسوت فوتبال در پایان تصریح کرد: در حال حاضر برای من هیچ تفاوتی ندارد که کدام مورد به عنوان رییس فدراسیون انتخاب شود. باید شرایط را به گونه ای فراهم می کردند که افراد مورد وثوق جامعه فوتبال هم ثبت نام می کردند و در یک فضای سالم و پر از آرامش انتخابات برگزار می شد، بنابراین من هیچ دغدغه ای در خصوص انتخابات فدراسیون ندارم چون افرادی که دوست دارم بیایند و فدراسیون فوتبال را اداره کنند، حضور ندارند.

انتهای پیام/

 

کدخبر: 817822 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟