عالمیان: مدالم را به مادرم تقدیم می‌کنم/ مسئولان فدراسیون تنیس روی میز همه را به یک چشم نمی‌بینند

نیما عالمیان در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص نتیجه خود در بخش انفرادی بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی اظهار کرد: مسابقات سطح به نسبت خوبی داشت و پینگ‌پنگ‌بازان خوبی از کشورهای ترکیه، قزاقستان و .... در اینجا حضور پیدا کرده بودند. تمام خوب‌ها در گروه من حضور داشتند و اینطور نبود که راحت به فینال رفته باشم. خوشبختانه در بخش انفرادی توانستم نماینده قزاقستان که در گذشته از او شکست خورده بودم را شکست دهم. همچنین ورزشکار کشور سنگال که تابعیت فرانسه و رنک 50 دنیا را دارا است در مرحله یک چهارم نهایی به نماینده قزاقستان باخت. 

وی افزود: تا پیش از بازی کار سختی نداشتم اما متاسفانه در فینال به دلیل اینکه پیش از حضور در ترکیه به کرونا دچار شده بودم و تمرینات مداومی نداشتم باعث شد، خیلی آماده نباشم و از لحاظ قوای جسمانی کم بیاورم. تمام بازی‌ها سخت و سنگین بود و همه با آمادگی خوبی به قونیه آمده بودند. آمادگی خود من در حد ۵۰ تا ۶۰ درصد بود. یک فینال تمام ایرانی بود و با اینکه مسابقه بین ما حدود یک ساعت نیم به طول انجامید من به هدایی باختم، این قهرمانی را به او تبریک می‌گویم. 

ملی‌پوش تنیس روی میز با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی مسابقات چندان خوب نبود،گفت: متاسفانه نحوه برگزاری مسابقات خیلی خوب نبود و من تا روز مسابقه‌ام خبر نداشتم در چه زمانی باید بازی کنم. 

عالمیان با اشاره به اینکه در هیات رییسه فدراسیون از برخی افراد حمایت می‌شود، تصریح کرد: عوامل تصمیم‌گیرنده که نقش‌ به سزایی در‌ تصمیم‌گیری فدراسیون‌ دارند، از جمله هیات رییسه، مدیر تیم‌های ملی و ….باید نگاه یکسان به بازیکن‌ها داشته باشند و روی شخص خاصی زوم نکنند. بیشتر فشارهای روحی و همچنین ذهنی روی من بود تا شکست نخورم. واقعأ باید مسئولان همه را به یک چشم ببینند زیرا همه ما برای اعتلای پرچم ایران تلاش می‌کنیم.

دارنده مدال نقره بازی‌های کشورهای اسلامی ادامه داد: پس از پایان بخش انفرادی بنا بر نظر سرمربی تیم در بخش تیمی در جدول مقدماتی بازی نکردم و فرصت ریکاوری به من داده شد تا مهیای بازی‌های سخت‌تر تیم شوم. من،نوشاد و همچنین افشین واقعأ عالی بودیم و با شایستگی به مدال طلا رسیدیم اگر چه تمام فشارها روی من بود به نحوی که در بازی با ترکیه توانستم نفر اول آن را کشور شکست دهم. در فینال هم با عربستان کار چندان سختی نداشتیم. واقعأ با درایت بچه‌ها بهترین نتیجه را رقم زدیم.

وی درباره برنامه خود گفت: باید تا پیش از حضور در قهرمانی جهان در کمپ تیم‌های ملی به تمرینات ادامه دهیم. البته هدف اصلی من در کوتاه مدت نتیجه خوب در قهرمانی جهان، در میان مدت درخشش در بازی‌های آسیایی و در بلند مدت هم رقم زدن اتفاقات خوب در المپیک پاریس است. امیدوارم با انجام تمرینات به نتایج مطلوبی که مدنظرم است، برسم.

عالمیان با انتقاد از مسئولان وزارت ورزش در بحث حمایت از ورزشکاران بیان کرد: واقعأ می‌طلبد وزارت ورزش نگاه ویژه‌تری به ما داشته باشد. عجیب‌تر اینکه در مجلس بودجه مصوب تنیس روی میز رقم ناچیز ۲ میلیارد تومان اما برای یکسری از رشته‌ها که اهمیت چندانی ندارند مبالغ بیشتری در نظر گرفته شده است که این برای ما ناراحت‌کننده است. باید حمایت بیشتر شویم تا همچنان به درخشش خودمان ادامه دهیم. واقعأ رشته ما ورزش محرومی است و با توجه به مسابقات متعدد که در پیش داریم خود من به همراه برادرم دنبال جذب حامی مالی هستیم تا بتوانیم با حداقل پولی را تامین و با آن به مسابقات‌مختلف برویم. اکنون هم رنکینگ پولی شده و دیگر مانند گذشته نیست که براساس نتایج پیش برویم. 

ملی‌پوش لژیونر تنیس روی میز در پایان اظهار کرد: در این سالیان اخیر همیشه یاور و مشوش اصلی من مادرم بوده و به همین دلیل هم مدالم را به او تقدیم می‌کنم و امیدوارم از من راضی باشد. از طرف دیگر هم در این مدت کادرفنی خیلی برای ما زحمت کشید تا بتوانیم به این موفقیت‌ها برسیم و از این بابت از جمیل لطف‌الله‌نسبی کمال تشکر و قدردانی را دارم.

انتهای پیام/

کدخبر: 813877 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟