بازی مرگ و زندگی هندبال بانوان در قونیه

به گزارش رکنا، پنجمین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی در قونیه ترکیه در حال برگزاریست و تیم هندبال بانوان ایران هم یکی از تیم‌های حاضر در این بازی‌هاست. این تیم در بازی دوم خود مقابل کامرون با نتیجه قابل تامل و سنگین 42بر29 باخت را تجربه کرد و حالا باید برای صعود به جمع 4 تیم پایانی و احتمالأ کسب مدال از سد تیم قدرتمند هندبال آذربایجان بگذرد. اتفاقی که بعید به نظر رسیده و عیار هندبال بانوان ما مدت‌هاست با توجه به ترکیب نام آشنای این چند ساله خود و عدم برخورداری از جوان‌گرایی وحضور بازیکنان مستعد در آن قابل رقابت با تیمی چون آذربایجان نبوده و نیست.

حال باید دید در تورنمنتی که می‌توانستیم با اندکی تفکر نخستین مدال تاریخ تیمی بزرگسالان هندبال در یک دوره بازی را بدست آوریم، برای ما به کجا ختم خواهد شد.

اندیشه‌های فدراسیون در بخش بانوان در تیم بزرگسالان آن سال‌هاست جواب نداده و حضور این تیم در رقابت‌های قهرمانی جهان سال گذشته اسپانیا را اهالی هندبال می‌دانند و بس که با کدام تیم‌ها همگروه بودیم و عدم حضور برخی تیم‌های در قاره به دلیل کرونا و هم‌گروهی با چند تیم که شاید چندین سال دیگر هم شاهد آن نباشیم، موجبات حضور بانوان بزرگسال در اسپانیا را فراهم کرد و این نباید مستمسک دست مدیران فدراسیون برای فرار از واقعیت هندبال بانوان در بخش بزرگسالان باشد. تیمی که بدون تمرین و با همان همیشگی معروف به قونیه رفته و اصلا حضور مربی اسپانیایی و اینکه چقدر برای ترکیب این تیم حق دخالت داشته سوالاتی است که هیچ وقت جوابی برای آن پیدا نشد.

هندبال بانوان بزرگسال ایران به مثابه خانه‌ای است که از پای بست ویران است و انگار فدراسیون می‌خواهد فکری برای ترمیم و درست کردن آن کند.

انتهای یپام/

کدخبر: 813381 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟