آشنایی با پرچم‌داران کاروان ایران در قونیه

به گزارش رکنا، با تصمیم اعضای ستاد عالی بازی‌ها، علیرضا کریمی قهرمان آسیا و جهان از رشته کشتی آزاد و اکرم خدابنده قهرمان آسیا و دانشجویان جهان از تکواندو به‌عنوان پرچمداران کاروان و فرزانه فصیحی ملی‌پوش دو و میدانی کشورمان به‌عنوان حمل کننده تابلوی معرفی کاروان جمهوری اسلامی ایران مشخص و معرفی شدند. 

پیش از این و در ادوار گذشته رویدادهای چند رشته‌ای (باز‌ی‌ها)، هر کاروان یک پرچمدار داشت که با تصمیم کمیته بین المللی المپیک و به‌منظور رعایت بحث جنسیتی در ورزش و کاروان‌ها مقرر شد تا در تمام بازی‌ها یک پرچمدار مرد و یک پرچمدار خانم از سوی کشورها معرفی و مشترکا پرچم کشورشان را حمل کنند.

t5yapyft

در این دوره از بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی که هفته آینده در قونیه ترکیه برگزار خواهد شد مقرر گردیده تا حمل کننده تابلوی معرفی کاروان‌ها که پیش از این توسط نمایندگانی از ستاد برگزاری انجام می‌شد نیز به نماینده و قهرمانی از هر کشور اعطا گردد که اعضای ستاد عالی ورزش کشورمان این مسئولین را به فرزانه فصیحی دونده دوی سرعت کشورمان واگذار کردند.

البته با توجه به اینکه در زمان برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌ها هنوز برخی رشته‌ها وارد دهکده بازی‌ها نشده‌اند اعضای ستاد عالی، این تصمیم را با در نظرگیری افتخارات ورزشکاران حاضر در دهکده بازی‌ها گرفتند.

انتهای پیام/

کدخبر: 811375 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟