۲ تالار عروسی در سنندج پلمب شد

دکتر جهانبخش یوسفی روز دوشنبه اظهار داشت: علاوه بر این ۲ تالار عروسی، یک باب چایخانه نیز به دلیل تخلف از رعایت پروتکلهای بهداشتی پلمب شد تا سلامت مردم از سوی برخی اصناف نادیده گرفته نشود.

به گزارش رکنا، وی تاکید کرد: بازرسی‌های مستمر از تالارهای مجالس در خصوص عدم فعالیت یا فعالیت این اماکن به صورت روزانه در دستور کار این مرکز قرار دارد.

رییس مرکز بهداشت سنندج بازرسی و بازدید از ماکن آموزشی در مقاطع مختلف تحصیلی شهر و روستا برای اجرا ورعایت پروتکلهای بهداشتی در مراکز یاد شده را از دیگر فعالیتهای بازرسین این مرکز برشمرد.

وی افزود: ۱۱ اکیپ گشت مشترک شبکه بهداشت با سایر ارگان‌ها از ۵۷ مکان و کارشناسان بهداشت محیط این مرکز از ۴۳۵ واحد صنفی مختلف شهری و بین راهی ومراکز تجاری و پزشکی بازرسی کرده و در زمینه نظارت بر ارائه غذای سالم به شهروندان ۱۸۳ مورد بازدید از مراکز تهیه و عرضه مواد خوراکی وغذای آماده انجام دادند که ۱۷ واحد صنفی متخلف اخطاریه ۲۴ ساعته بهداشتی دریافت کردند.

یوسفی اضافه کرد: چهار مورد شکایات مردمی ثبت شده در سامانه ۱۹۰ وهمچنین ۱۲ مورد اخطاریه های صادر شده بهداشتی در گذشته پیگیری و ۱۱۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی غیرقابل مصرف کشف و ضبط شد.

رییس مرکز بهداشت سنندج به پیگیری ها ونظارتهای مستمر بازرسان این مرکز براقدامات انجام گرفته در زمینه بهبود کیفیت آب شرب شهری اشاره کرد و گفت : کارشناسان بهداشت محیط  ۳۰ مورد آب شرب مناطق مختلف را جهت تایید سلامت نمونه‌برداری نموده و۲۲۳ مورد کلر سنجی را انجام دادند.

وی افزود: در همین راستا بازدید از تصفیه خانه فاضلاب بیمارستان بعثت  و خط انتقال فاضلاب ناحیه منفصل شهری حسن آباد و پیگیری شکایت ساکنان ۱/۱۹ بهاران در خصوص گرفتگی منهول فاضلاب بازدید توسط بازرسین بهداشت محیط به انجام رسیده است.

۷۰ هزار و ۷۹۲ واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد و از این تعداد بیش از ۳۰ هزار واحد در مرکز استان مستقر هستند که سه درصد از این واحدهای صنفی را فروشگاه های متوسط  و زنجیره ای تشکیل داده است.

کدخبر: 732997 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟