باقری: به حضور در آلمان نیاز ویژه داریم/ از لحاظ مهمات با کمبود فشنگ مواجه هستیم

حسین باقری در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص شرایط اخیر تمرینات تیم ملی تفنگ اظهار کرد: چند روزی است مرحله جدید اردوها آغاز شده و هدف اصلی برای مسابقات قهرمانی جهان مصر است، جوانان و نوجوانان هم به این اردو دعوت شده‌اند وخوشبختانه شرایط مطلوبی از لحاظ آمادگی و رکوردی دارند و تمرینات هم به خوبی پیگیری می‌شود. البته مهم‌ترین نیاز فعلی ما حضور در اردوی برون مرزی است تا بتوانیم به هدف واحدی که مدنظر ما قرار دارد برسیم. درست است از آخرین حضورمان در مسابقات نزدیک به 4 ماه می‌گذرد اما تلاش کردیم با تشکیل اردوها بچه‌ها را در شرایط اردوها نگه داریم.

وی افزود: در برنامه کاری خودمان تاکید زیادی داریم تا شرایط برای اعزام ما به هانوفر آلمان دستور کار فدراسیون قرار گیرد. فدراسیون هم پیگیر کارهای اعزام است و امیدواریم به آنجا برویم زیرا به این اردو نیاز مبرم داریم. زیرا این اردو هم به لحاظ تجهیزات و هم به لحاظ مهمات برای ما مهم است تا هم بتوانیم خودمان را به حداکثر آمادگی برسانیم و هم فشنگ برای مسابقه تهیه کنیم، زیرا با کمبود فشنگ مواجه هستیم. اگر شرایط برای حضور ما در اردوی تمرینی آلمان مهیا نشود، حتی مهمات کافی برای شرکت در مسابقات و تمرینات را نداریم.

سرمربی تیم ملی تفنگ با اشاره به اینکه رشته تیراندازی، رشته‌ای تجهیزات‌محور است، گفت: در این چند سال اخیر سطح تیراندازان اروپایی نسبت به گذشته تفاوت چشمگیری پیدا کرده به خصوص در رشته تفنگ، زیرا رشته ما وابسته به تجهیزات و مهمات و یکی از عوامل تعیین‌کننده در پیشبرد اهداف است. بحث ما سر دودوتا چهارتاست زیرا هر چقدر بتوانیم با کیفیت و تجهیزات بهتری خودمان را آماده کنیم به ما کمک خواهد کرد تا در مسابقات هم به شکل بهتری به سمت موفقیت سوق داده شویم. آنچه مشخص است اینکه در اختیار داشتن تجهیزات در ثبت نمرات هم تأثیر به سزایی خواهد داشت. البته حتی اگر شرایط برای ما باب میل نباشد باز هم ناامید نمی‌شویم و دست از تلاش بر نمی‌داریم اما شاید درصدی منجر شود تا نتوانیم به نتیجه دلخواهی که مدنظرمان قرار دارد برسیم.

وی به نیاز به روز رسانی سلاح‌های تیرانداران در اردوی خارجی اشاره کرد و گفت: البته ما به لحاظ تجهیزاتی هم مشکل داریم. سلاح تیراندازن اکثرا مشکل و نیاز به، به روزرسانی دارد به این لحاظ به اردوی برون مرزی احتیاج داریم.

سرمربی تیم ملی تفنگ در پایان در پاسخ به این سوال که شرایط از لحاظ حمایتی چگونه است، اینطور پاسخ داد: شرایط سخت است زیرا باید به لحاظ دریافت حقوق، خدمات و امکانات همه چیز به شکل خوب در اختیار ما باشد که مسئولان فدراسیون تلاش کرده‌اند همه چیز برای ما به شکل خوبی مهیا شود. ما بدون توجه به این مساله تنها به اصل مساله که دوری از حواشی است تمرکز کرده‌ایم. باید پذیرفت فوتبال بدون توپ معنایی ندارد و مشابه این در تیراندازی هم بدون مهمات کاری از ما ساخته نیست. تمرکز اصلی ما نتیجه خوب در مصر است و تلاش کرده‌ایم در این مدت تمام سختی‌ها را به خان بخریم تا به هدفی که می‌خواهیم، برسیم.

انتهای پیام/

کدخبر: 810509 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟