باقری: روند تیراندازان ایران رو به رشد است/ کمبود فشنگ کار ما را سخت کرده است

حسین باقری در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص اینکه ارزیابی‌اش از نتایج تیم ملی تفنگ ایران در جام‌جهانی باکو چگونه بود، اظهار کرد: در راستای آماده‌سازی برای مسابقات قهرمانی جهان (کسب سهمیه المپیک) در جام‌جهانی باکو شرکت داشتیم. از لحاظ نتیجه نسبت به مسابقات برزیل بچه‌ها ارتقا رکورد داشتند و خداراشکر افزایش محسوسی در نتایج تیراندازان شکل گرفت، البته نکته‌ای که مهم است اینکه 65 کشور در باکو حضور داشتند و واقعأ سطح مسابقات خیلی بالا بود. 

وی افزود: خوشبختانه تیراندازان حداقل یک نمره نسبت به برزیل تغییر داشتند. در بخش بادی زنان فاطمه کرم‌زاده رکورد ۶۲۹.۱ را به ثبت رساند و تنها با چهار دهم اختلاف به فینال نرسید. همچنین در بخش خفیف با وجود مشکلاتی مانند کمبود فشنگ و مهمات که همیشه داریم ولی تیراندازان عملکرد خوبی ارائه دادند. در تفنگ سه وضعیت مردان نیز، امیرمحمد نکونام رکورد ۵۸۸ را ثبت کرد و تنها با یک اختلاف نمره به فینال نرسید. در زنان هم نسبت به برزیل رکوردهای سه وضعیت بهتر بود. 

مربی تیم ملی تفنگ گفت: مسابقات جهانی مصر اولین مرحله توزیع کسب سهمیه المپیک است به این لحاظ برای ما اهمیت زیادی دارد تا بتوانیم بهترین نتایج را در آن کسب کنیم. با صحبتی که با مسئولان فدراسیون تیراندازی داشته‌ایم هدف کوتاه مدت خودمان را به مصر معطوف کرده‌ایم. در باکو تیراندازان اروپایی توانستند عالی کار کنند و این نشان از این دارد که باید تلاش بیشتری داشته باشیم. البته موضوعی که حائز اهمیت دارد اینکه کشورهای اروپایی به هیچ عنوان کمبود مهمات و فشنگ ندارند و در اکثر رقابت‌ها هم حضور دارند اما این امر برای ما فراهم نیست. با وجود تمام مشکلات تلاش می‌کنیم، به حداکثر آمادگی لازم برای جهانی مصر برسیم.

باقری درباره برنامه‌های پیش‌روی تیم ملی بیان کرد: برنامه ما حضور در جام‌جهانی کره بود اما هنوز اقدام جدی برای آن صورت نگرفته و احتمالا نتوانیم در آنجا باشیم. مساله دیگر شرکت در اردوی آماده‌سازی آلمان برای ما خیلی مهم و حیاتی است تا بتوانیم خودمان را به روز و هم تجهیزات لازم را تهیه کنیم. واقعأ اگر به اردو نرویم شرایط برای ما خیلی سخت می‌شود. انشاالله فدراسیون مساعدت و ما را به اردوی هانوفر اعزام کند. تاکنون هم با همت رییس فدراسیون بوده که به 2 مسابقه رفته‌ایم. این کمک را می‌توان از روی عملکرد تیراندازان در باکو نسبت به برزیل مورد قیاس قرار داد. مشکلات همیشه بوده اما باز فدراسیون کمک حال ما بوده است. 

وی افزود: نکته قابل تامل اینکه در بخش تجهیزات دچار مشکلاتی هستیم که نیاز است سلاح‌ها به روز و تعمیر شوند، امیدوارم این اتفاق بیفتد. اگر این برنامه‌ها انجام شود هدف ما کسب سهمیه المپیک در مسابقات مصر است. 

مربی تیم ملی تفنگ در خصوص شرایط الهه احمدی برای مسابقات آینده چگونه است، اظهار کرد: خانم احمدی در اردو حضور دارد و خوشبختانه شرایط او رو به پیشرفت است. حتی در آخرین مسابقه داخلی رکورد ارتقا داشت و او هم مانند سایر تیراندازان در تلاش است تا به حداکثر آمادگی لازم برسد. البته نفرات خوبی در اختیار داریم به طوری که 6 یا 7 نفر در بانوان هستند و قابلیت اعزام شدن به جهانی مصر را دارند. پیش از حضور در مصر یک مسابقه انتخابی بین تیراندازان برگزار و پس از آن تصمیم داریم بهترین نفرات را به مصر بفرستیم.

انتهای پیام/

کدخبر: 790573 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟