زنان انگلیس و آلمان رو در روی هم

به گزارش رکنا، رقابت‌های جام ملت‌های فوتبال زنان اروپا 2022 در شرایطی به مرحله فینال رسیده که تیم‌های ملی زنان انگلیس و آلمان مقتدرانه توانسته‌اند خود را به دیدار نهایی برسانند و در دیداری کلاسیک، یکشنبه هفته آینده در ورزشگاه ومبلی لندن به مصاف همدیگر خواهند رفت تا تکلیف قهرمان یورو 2022 مشخص شود.

تیم ملی فوتبال زنان هلند، قهرمان آخرین دوره رقابت‌های فوتبال ملی اروپاست که سال 2017 برگزار شد؛ هلندی‌ها در دوره فعلی رقابت‌ها در مرحله یک هشتم نهایی از گردونه بازی‌ها کنار رفتند و در اوقات اضافی مغلوب فرانسه شدند تا نتوانند از عنوان قهرمانی‌شان دفاع کنند اما سرمربی سابق این تیم در سودای دبل قهرمانی است.

سارینا ویگمن سرمربی سابق تیم ملی هلند بعد از گذراندن 5 ساله رویایی در جمع لاله‌های نارنجی از سپتامبر سال گذشته سکان هدایت انگلیس را پذیرفت و حالا در کمتر از یکسال تیمش را در آستانه قهرمانی یورو 2022 قرار داده است؛ ویگمن بعد از تجربه قهرمانی در یورو 2017 با تیم ملی هلند، حالا در سودای دبل قهرمانی است.

ویگمن به جز قهرمانی در یورو 2017، در جام جهانی 2019 فوتبال زنان هم همراه تیم ملی هلند به نایب قهرمانی رسید و در دیدار فینال مغلوب آمریکا شد تا کارنامه‌ای پرافتخار را برای خود در عرصه ملی رقم زده باشد و حالا روز یکشنبه این فرصت را دارد تا با برپایی جشن قهرمانی در ورزشگاه ومبلی، یک جام دیگر به آلبوم افتخارات خود اضافه کند.

تیم ملی فوتبال زنان انگلیس در 9 دوره از سیزده دوره رقابت‌های یوروی فوتبال زنان حاضر بوده اما بهترین دستاورد آن‌ها حضور در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌ها بوده که در سال‌های 1995 و 2017 رخ داده اما حالا زنان فوتبال انگلیس این فرصت را دارند تا در خانه و در مقابل تماشاگران خودی، اولین جشن قهرمانی خود در تاریخ یورو را برپا کنند.

جالب اینکه تیم ملی مردان انگلیس در فینال یورو این عنوان را به ایتالیا داد اما تیم زنان می‌خواهد قویتر از این حرفها باشد!

انتهای پیام/

 

کدخبر: 808634 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟