وضعیت جدید تیم ملی واترپلو از نگاه محسن رضوانی/ آماده حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا هستیم
محسن رضوانی در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص رقابت‌های قهرمانی آسیای واترپلو گفت: رقابت‌های مذکور برای تیم‌های قاره کهن و ما اهمیت به سزایی دارد، زیرا حکم انتخابی قهرمانی جهان را دارد.تمرینات تیم ملی با سکانداری الکساندر چرچیچ سرمربی صربستانی طبق برنامه به پیش می‌رود و ملی‌پوشان پس از مدت‌ها تلاش می‌کنند تا حضوری قوی در عرصه آسیا داشته باشند. 
 
وی درباره شرایط چیریچ برای ادامه حضور در ایران گفت: چیریچ را از دی ماه سال گذشته در خدمت نداشتیم اما اکنون این مربی کارآمد را در اختیار داریم و از دانش گران‌بهای وی استفاده برده‌ایم. او با باشگاه المپیاکوس یونان قرارداد همکاری منعقد کرده است، هر چند با وجود این مساله او خیلی به واترپلو ما در این سالیانی که حضور داشت خدمت کرد. انشاالله تلاش ما این است در ادامه مسیر به عنوان مشاور از او کمک بگیریم و بتوانیم از تجارب بالای او استفاده کنیم. هدف ما این است پس از پایان مسابقات قهرمانی آسیا یک تصمیم منطقی و درست را برای واترپلو و سرمربی آن اتخاذ کنیم.
 
رضوانی ادامه داد: برای حضور در اردوی گرجستان یا مجارستان ابتدا تلاش می‌کنیم هزینه اعزام را فراهم کنیم و پس از آن بستگی دارد در چه کشوری امکان مسابقه برای ما فراهم باشد، ابتدای هفته جاری یک جلسه مهم با چیریچ خواهیم داشت تا برنامه خوبی برای تیم ملی مدون کنیم.
 
رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو با اشاره به اینکه سینا غلامپور مشکل خدمت سربازی دارد، گفت: شنای ما هم عازم بازی‌های کشورهای اسلامی است و متاسفانه این ملی‌پوش مشمول است و قرار شده همراه با این تیم به رقابت‌های ارتش جهان اعزام شود. این مساله یک تداخل زمانی برای ما ایجاد کرده اما خوشبختانه با مساعدت "امیر فولادی" که خود جزو خانواده شنا است تلاش می‌کند تا بتوانیم در قونیه از وجود غلامپور استفاده کنیم.
 
رضوانی درباره اینکه در رقابت‌های قهرمانی آسیا چه انتظاری از واترپلو می‌رود، اظهار داشت : ترکیب چین از ما خیلی باتجربه‌تر است و چند مربی خوب خارجی دارد اما برنامه ما این است تا هم چین و هم قزاقستان را در قهرمانی آسیا شکست دهیم. آرزوی من نه به عنوان رییس فدراسیون بلکه پیشکسوت این رشته این است که بتوانیم در فینال قهرمانی آسیا حضور داشته باشیم.
 
وی افزود: در این چهار سال اخیر به دلیل ویروس کرونا مسابقه‌ای در آسیا نبوده که در آن‌ها حضور پیدا کنیم. ما آماده شرکت در مسابقات معتبر بودیم حتی امسال هم تیم ملی به یونان اعزام کردیم. الان هم با مشخص شدن زمان پیکارهای آسیایی تصمیم داریم با یک برنامه‌ریزی مناسب به آن هدفی که مدنظر ما قرار دارد، دست یابیم.
 
رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در خصوص اینکه شرایط این فدراسیون از نظر مالی چگونه است، اینطور پاسخ داد: ما از نظر مالی در تنگنا هستیم، اگر چه ما یک فدراسیون هستیم اما 3 رشته المپیکی تحت نظارت ما قرار دارد. متاسفانه رقم قرارداد بازیکنان شنای ما حدود 15 میلیون تومان است و واترپلو هم مبلغ ناچیز 70 تا 80 میلیون در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن است. اما باز امیدوارم زحمات بی‌شائبه منجر به نتیجه خوب در قهرمانی آسیا شود تا پس از آن حامیان مالی برای حمایت از ملی‌پوشان ترغیب شوند.
 
رضوانی در پایان اظهار کرد: نشستی با رییس فراکسیون ورزش مجلس داشتم و در آن اشاره داشتم که باید تیم‌هایی که در فوتبال میلیاردی هزینه می‌کنند موظف شوند در رشته‌های پایه هم سرمایه‌گذاری کنند. البته به دلیل نداشتن تبلیغات و نبود پخش زنده جذب حامی مالی را برای ما مشکل کرده است. ما باید کمک بگیریم و به همین دلیل است که رشته شنا در تمام کشورها توسط دولت حمایت می‌شود چون باعث ایجاد شور و نشاط سلامتی در جامعه می‌شود.
 
انتهای پیام/
کدخبر: 808541 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟