الماسی: امیدوارم چیریچ در ایران بماند/ دنبال پیشرفت بیشتر هستم

ارشیا الماسی در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص شرایطی که در لیگ واترپلو صربستان داشت، اظهار کرد: سال گذشته در لیگ صربستان بودم و توانستیم قهرمان لیگ شده و به سوپر لیگ بیاییم. از عملکردی که داشتم رضایت کامل دارم از اینکه برای تیمم تاثیرگذار بودم، خوشحالم.

وی افزود: پس از پایان لیگ صربستان در فروردین ماه، به ایران برگشتم و پس از مدتی کوتاه با تیم ملی به اردوی یونان رفتیم و با باشگاه‌هایی بازی کردیم که از نظر فنی خیلی به ما کمک کردند. پس از آن و حضور در ایران، حدود 10 روز استراحت کردیم و دوباره تمرینات را شروع کردیم تا برای مسابقات قهرمانی آسیا آماده شویم، هرچند زمان برگزاری آن مشخص نیست. تمرینات خودمان را زیر نظر وحیدرضایی با جدیت زیادی پیگیری می‌کنیم تا در مسابقات پیش‌رو به هدفی که می‌خواهیم برسیم، هر چند متاسفانه رشته واترپلو از بازی‌های کشورهای همبستگی اسلامی حذف شده و نمی‌توانیم در آنجا باشیم. 

ملی‌پوش واترپلو با اشاره به تاثیرگذاری چیریچ از زمان حضورش در ایران تصریح کرد: زمان قرارداد  چیریچ سرمربی تیم ملی شهریور ماه به اتمام می‌رسد اما امیدوارم شرایط به نحوی پیش برود تا دوباره این مربی در ایران ماندگار شود. باید بگویم در این سالیان اخیر از نظر فنی رشته واترپلو به جایگاه خوبی رسیده است و این پیشرفت را بیشتر مدیون او هستیم. ثمره این موفقیت‌ها این شد تا در بازی‌های آسیایی جاکارتا به مدال برنز برسیم. آرزوی قلبی ما این است که سرمربی و رضوانی رییس فدراسیون به نقطه نظرات مشترکی برسند تا بتوانیم از حضور او بیشتر بهره‌مند شویم.

الماسی در پاسخ به این سوال که حمایت‌ها از این رشته چگونه بوده است، بیان کرد: حمایت باید از همه طرف وجود داشته باشد، از رأس کلی که وزارت ورزش است تا خود فدراسیون همه موظف هستند تا از ما حمایت کنند. باید بگویم شکل‌گیری بیماری کووید 19 همه چیز را بهم ریخت و بابت همین نمی‌توان گفت که حمایتی صورت نگرفته ولی آن چنان که باید باشد، نشده است. با وجودی که پتانسیل زیادی در بین بچه‌های ما وجود دارد اما حقیقت امر این است که این رشته مانند خیلی از رشته‌های دیگر محروم واقع شده است.

وی افزود: میانگین سنی تیم ملی واترپلو در بازی‌های جاکارتا 22 تا 23 سال بود و حتی اکنون هم با وجود گذشت 4 سال از این اتفاق بازهم تیم ما جوان است. خوشبختانه با حضور در مسابقات مختلف هم تجربیات زیادی کسب کرده‌ایم و هم توانایی خودمان را نشان داده‌ایم. امیدوارم در مسابقات پیش‌رو، چیزی که در وجود همه ورزشکاران واترپلو است را نشان دهیم.

لژیونر واترپلو در مورد اینکه آیا پیشنهادی برای حضور در تیم‌های دیگر دارد یا خیر، اظهار کرد: چندین پیشنهاد از یونان و حتی خود صربستان دریافت کرده‌ام و تصمیم دارم با کادرفنی تیم ملی مشورت کنم تا بتوانم بهترین تصمیم را بگیرم تا باعث پیشرفت من شود. امیدوارم این اتفاق برای سایر ملی‌پوشان هم رخ دهد تا بتوانیم واترپلو را به جایگاه اصلی خودش برسانیم. 

الماسی در پایان با انتقاد از رفتار مسئولان وزارت ورزش به دلیل بی توجهی به او برای درخشش در لیگ صربستان گفت: من توانستم در سال 2019 آقای گل سوپرلیگ صربستان شوم و سال به سال هم پیشرفتم بهتر از گذشته است، اما با این وجود گویا این اتفاقات برای مسئولان وزارت ورزش ارزش خاصی ندارد. من فقط این سوال را دارم، آیا درخشش در لیگی که تیم ملی آن 2 دوره متوالی طلای المپیک را گرفته است اتفاق کمی است؟

انتهای پیام/

کدخبر: 796800 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟