مومنی‌مقدم: هدفمان حضور در جمع ۴ تیم برتر والیبال آسیاست

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، غلامرضا مومنی‌مقدم درباره شرایط بازیکنان جوان کشورمان اظهار کرد: هفتمین اردوی آماده‌سازی تیم از ۱۸ تا ۲۹ تیرماه در آمل برگزار شد و اردوی هشتم پس از 2 روز استراحت که البته به دلیل نگرانی شیوع کرونا بازیکنان اجازه ترک محل اردو را نداشتند، از یکم مردادماه آغاز شد. در ادامه این اردو تدارک چند دیدار دوستانه با تیم‌های منتخب استان مازندران داشتیم تا بازیکنان در شرایط مسابقه قرار گیرند.

وی افزود: اردوی هشتم تا ۱۲ مردادماه در آمل ادامه خواهد داشت و متصل به اعزام است. در پایان این اردو با ۱۴ بازیکن راهی مسابقات جام کنفدراسیون مردان آسیادر تایلند می‌شویم و بعد از این مسابقات، با ۱۲ بازیکن راهی مسابقات والیبال قهرمانی جوانان آسیا در بحرین خواهیم شد تا بتوانیم ان شاالله بهترین نتیجه را کسب کنیم.

مومنی ‌مقدم با اشاره به این‌که تیم جوانان چهار روز پیش از شروع مسابقات کاپ آسیا به تایلند اعزام می‌شود، تصریح کرد: مسابقات از ۱۶ مردادماه آغاز می‌شود و از داورزنی درخواست کردیم که در صورت امکان برای هماهنگ شدن با شرایط آب وهوایی و زمانی، از دوازدهم مردادماه به تایلند اعزام شویم تا بازیکنان بهترین عملکرد را داشته باشند. البته اردوی هفتم و هشتم هم در شهر آمل برگزار شد تا با توجه به شباهت شرایط آب وهوایی این منطقه به تایلند، بازیکنان در بهترین فرم بدنی در مسابقات حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به آغاز مسابقات قهرمانی جوانان آسیا از تاریخ ۳۱ مردادماه، گفت: پس از کاپ آسیا مردان مستقیم به بحرین محل برگزاری مسابقات قهرمانی جوانان آسیا خواهیم رفت. در مرحله مقدماتی کاپ آسیا مردان در گروه B با تیم‌های قزاقستان و پاکستان هم‌گروه هستیم. تیم‌های اول و دوم این گروه در مرحله دوم مسابقات با تیم‌های اول و دوم گروه D (چین‌تایپه، چین و بحرین) روبه‌رو خواهند شد که پیش‌بینی می‌کنیم چین و چین‌تایپه باشند.

مومنی‌مقدم ادامه داد: در مجموع تمام مسابقات سنگین است و اگر به جمع ۴ تیم راه یابیم موفقیت خوبی برای تیم جوانان محسوب می‌شود چون فکر می‌کنم چین، کره‌جنوبی، چین‌تایپه و قزاقستان با تیم اصلی خود به این تورنمنت می‌‌آیند. این تیم‌ها مسابقه‌ای پیش‌رو ندارند و برای دریافت کاپ می‌آیند به همین دلیل این مسابقات محک خوبی برای تیم جوانان ایران خواهد بود.

سرمربی تیم والیبال جوانان با تاکید بر این‌که وضعیت بازیکنان خوب است و آسیب دیده جدی نداریم، افزود: اردوی اسلوونی بسیار خوب بود و هفت مسابقه داشتیم که در تمامی آن‌ها پیروز میدان شدیم اما در مسابقات آسیا شرایط کاملأ متفاوت است چون سبک بازی متفاوتی نسبت به اروپایی‌ها دارند به ویژه رقبای اصلی‌مان مثل ژاپن، چین و کره‌جنوبی که بازیکنان جوان سابقه بازی با آن‌ها را نداشته‌اند و ذهنیتی از آن‌ها ندارند. با مساعدت فدراسیون، تیم جوانان به جای تیم بزرگسالان در مسابقات کاپ آسیا مردان شرکت می‌کند تا با سبک و سیاق تیم‌های آسیایی آشناتر شویم تا انشاالله در بازی اول رقابت‌های جوانان آسیا مقابل ژاپن بتوانیم دستاورد خوبی داشته و بهترین عملکرد را به نمایش بگذاریم.

وی در پایان ضمن تشکر از مسئولان فدراسیون والیبال ایران گفت: از داورزنی و دیگر مسئولان فدراسیون که امکانات خوبی را برای اردوی تیم فراهم کردند تا بازیکنان آینده‌دار برای حضور در تیم ملی بزرگسالان تربیت شوند، تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/

کدخبر: 807425 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟