پشت‌پرده انتصاب سرپرست 45 دقیقه‌ای فدراسیون ژیمناستیک چه بود؟

به گزارش رکنا، ژیمناستیک ایران اوضاع خوبی ندارد و به نظر می‌رسد وزارت ورزش در این خصوص به بن‌بست رسیده است. پس از کناره‌گیری زهرا اینچه‌درگاهی از سرپرستی فدراسیون ژیمناستیک، حمید احمدی سرپرست این فدراسیون شد. دوره سرپرستی احمدی با حواشی عجیبی همراه بود. حواشی که به بازنشسته بودن احمدی، عزل و نصب‌های متعدد او، برکناری سرمربی موفق تیم ملی هنری و البته انتخاب یک شیرینی فروشی به عنوان اسپانسر مربوط می‌شد.

در دوره سرپرستی احمدی، انتخابات کمیسیون‌های ورزشکاران، مربیان و داوران هم پس از چندین بار لغو شدن بالاخره برگزار شد؛ اما فدراسیون ژیمناستیک هنوز از اعلام اسامی نفرات منتخب این انتخابات خودداری می‌کند. اتفاق مهم و عجیبی که در خصوص فدراسیون ژیمناستیک رخ داد ماجرای انتخاب سرپرست این فدراسیون بود. حمید سجادی روز گذشته (یکشنبه) در اقدامی عجیب طاهر علوی را به عنوان سرپرست فدراسیون ژیمناستیک انتخاب کرد. هنوز امضای سجادی در پایین حکم علوی خشک نشده بود که وزارت ورزش پس از 45 دقیقه خبر این انتصاب را از سایت و کانال خبری خود حذف کرد! اتفاقی عجیب که تا به حال در ورزش کشور رخ نداده بود.

در ادامه و پس از ساعاتی وزارت ورزش در خبری اعلام کرد :« وزارت ورزش و جوانان ضمن تاکید بر ارزش‌های انقلابی و اسلامی و در پی انتشار تصاویر و حاشیه‌های مطرح شده در فضای مجازی،  سرپرست جدید فدراسیون ژیمناستیک را پس از طی کردن فرایند قانونی، معرفی می‌کند.»

نکته حائز اهمیت اینجاست که چرا سجادی بدون توجه به مسائل مهمی که باید در انتصاب‌ها لحاظ شود، اقدام به انتصاب علوی به عنوان سرپرست فدراسیون ژیمناستیک کرد. گفته می‌شود این انتصاب به واسطه یکی از مسئولان اسبق فدراسیون ژیمناستیک که رابطه بسیار نزدیکی با سجادی دارد انجام شد.

ای کاش در ورزش کشور به جای برخی ملاحظه‌کاری‌ها و انتصاب‌های سفارشی، صلاحیت افراد مورد توجه قرار می‌گرفت. ژیمناستیک کشور تا پیش از سرپرستی احمدی در مسیر توسعه قرار داشت؛ اما این رشته ماه‌هاست دچار وقفه و سکون شده که دلیل آن هم اشتباهاتی بوده که در انتصاب افراد صورت گرفته است.

انتهای پیام/

کدخبر: 807333 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟