وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان آسیا| کسب مدال‌های نقره و برنز توسط نمایندگان ایران در دسته ۸۱ کیلوگرم

به گزارش رکنا، در ادامه مسابقات وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان قهرمانی آسیا که از ۲۶ تیر ماه در تاشکند ازبکستان آغاز شده، صبح امروز (پنجشنبه) در چهارمین روز از این رقابت‌ها، امیرحسین قربانی و ایلیا صالحی‌پور 2 نماینده نوجوانان ایران در دسته ۸۱ کیلوگرم به روی تخته رفتند. رقابت گروه A نوجوانان و گروه B جوانان دسته ۸۱ کیلوگرم قهرمانی آسیا، از ساعت ۱۰ صبح با رقابت ۹ وزنه‌بردار آغاز شد که ایلیا صالحی‌پور و امیرحسین قربانی 2 نماینده کشورمان در 2 رده سنی شرکت کرده بودند.

امیرحسین قربانی وزنه‌های ۱۲۵، ۱۳۶ و ۱۴۱ کیلوگرم در حرکت یک‌ضرب و همچنین وزنه‌های ۱۵۵ و ۱۶۵ کیلوگرم را در حرکت 2 ضرب مهار کرد و فقط در ثبت آخرین حرکت 2ضرب خود یعنی وزنه ۱۷۲ کیلویی ناموفق بود. ایلیا صالحی‌پور تمامی وزنه‌های ۱۲۱، ۱۲۷، ۱۳۴، ۱۵۲، ۱۵۹ و ۱۷۱ کیلوگرم را در حرکات یک‌ضرب و 2ضرب را با موفق پشت سر گذاشت.

امیرحسین قربانی با رکورد ۱۴۱ کیلوگرم مدال طلا حرکت یک‌ضرب را کسب کرد. در حرکت 2ضرب وزنه ۱۶۵ کیلوگرمی را مهار کرد و به نشان برنز دست یافت. وی با ثبت مجموع ۳۰۶ کیلوگرم به گردن‌آویز نقره رسید.

ایلیا صالحی‌پور هم رکورد ۱۳۴ کیلوگرم را در حرکت یک‌ضرب ثبت کرد و مدال برنز گرفت. وی وزنه ۱۷۱ کیلوگرم را در حرکت 2 ضرب را بالای سر برد و نشان نقره را از آن خود کرد و در نهایت با حدنصاب ۳۰۵ کیلوگرم گردن‌آویز برنز را در مجموع به دست آورد.

رقابت‌های گروه A دسته ۸۱ کیلوگرم جوانان فردا (جمعه) ساعت ۲۰ به وقت تهران با حضور ۶ شرکت‌کننده برگزار می‌شود و همچنین رده‌بندی نهایی امیرحسین قربانی و ایلیا صالحی‌پور در رده جوانان مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/

کدخبر: 805993 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟