امضای طومار برای حضور نواک جوکوویچ در اوپن آمریکا

به گزارش رکنا، هواداران نوله با راه‌اندازی کارزار جمع‌آوری امضا خواستار اجازه سفر او به آمریکا شده‌اند.

در این طومار که تا این لحظه نزدیک به چهارده هزار نفر آن را امضاء کرده‌اند، از فدراسیون تنیس آمریکا خواسته شده است تا دولت این کشور را مجاب کند که به نواک جوکوویچ اجازه سفر به آمریکا داده شود.

طبق قوانین فعلی ایالات متحده آمریکا، افراد واکسینه نشده حق سفر به این کشور را ندارند و چنانچه تا زمان برگزاری مسابقات اوپن آمریکا در شهریور ماه این قانون تغییر نکند، نواک جوکوویچ همچون مسابقات اوپن استرالیا حضور در آخرین گرند اسلم فصل را نیز به علت واکسینه نشدن از دست خواهد داد.

این بازیکن ۳۵ ساله که ۲ هفته پیش با فتح ویمبلدون به ۲۱ـمین گرند اسلم خود رسید، اخیراً در مصاحبه‌ای تأکید کرد که تصمیمش در مورد واکسیناسیون عوض نشده و هم‌چنان قصد ندارد واکسن بزند.

او گفته بود: «اگر اجازه بدهند، می‌روم. اگر نه هم که هیچ. آخر دنیا که نیست. احساس می‌کنم هنوز جوان هستم و سال‌ها و فرصت‌های زیادی در آینده خواهم داشت.»

مسابقات اوپن آمریکا از تاریخ ۷ تا ۲۰ شهریور ماه در شهر نیویورک برگزار می‌شود. جوکوویچ سابقه سه قهرمانی در این مسابقات را دارد که آخرین آن به سال ۲۰۱۸ باز می‌گردد. او سال قبل نیز به فینال این مسابقات رسید که با شکست برابر دنیل مدودف دستش از جام کوتاه ماند.

 

کدخبر: 805820 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟