شوک به جامعه تنیس؛ خروج فدرر از لیست رده‌بندی جهانی

به گزارش رکنا، در تازه‌ترین رده‌بندی جهانی تنیس مردان که امروز دوشنبه ۲۰ تیر ماه ۱۴۰۱ منتشر شد، نواک جوکوویچ چهار پله سقوط کرد و از رتبه سوم به رتبه هفتم جهان رسید.

بعد از ممنوعیت حضور بازیکنان روس و بلاروس در ویمبلدون، اتحادیه‌های تنیس مردان و زنان در واکنش به این اقدام اعلام کردند که به مسابقات ویمبلدون امسال امتیاز رنکینگ اختصاص نمی‌دهند. این تصمیم باعث شد تا جوکوویچ با وجود فتح مسابقات ویمبلدون امتیازی کسب نکند و با کسر امتیازات سال گذشته جایگاهش در جدول تنزل پیدا کند.

امتیازات بازیکنان در رده‌بندی جهانی تنیس بر مبنای یک دوره یک ساله محاسبه می‌شود. بر این اساس، هر امتیازی که یک بازیکن به دست می‌آورد تنها به مدت ۵۲ هفته (یک سال) در رنکینگ باقی می‌ماند و بعد از آن منقضی می‌شود. جوکوویچ هم که سال گذشته با قهرمانی در ویمبلدون ۲۰۰۰ امتیاز کسب کرده بود، امروز این ۲۰۰۰ امتیاز از رنکینگ او خارج شد اما به دلیل عدم اختصاص رنکینگ به این دوره از ویمبلدون، بازیکن صرب با وجود دفاع از عنوان قهرمانی خود امتیازی نگرفت و این باعث شد در عمل ۲۰۰۰ امتیاز از دست بدهد‌. 

جوکوویچ حالا با ۴۷۷۰ امتیاز در جایگاه هفتم قرار دارد. دنیل مدودف، الکساندر زورف و رافائل نادال به ترتیب با ۷۷۵۵، ۶۸۵۰ و ۶۱۶۵ در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارند.

اما فقط جوکوویچ نبود که از تصمیم اتحادیه تنیس مردان ضربه خورد؛ متئو برتینی نایب‌قهرمان دوره قبل هم چهار پله رده سقوط کرد و در رتبه ۱۵ جهان قرار گرفت. در واقع بازیکنانی که سال گذشته عملکرد خوبی در ویمبلدون داشتند و به مراحل پایانی رسیده بودند، بیشترین ضربه را از تصمیم اتحادیه تنیس مردان خوردند. 

اما یکی از دیگر تغییرات قابل توجه و البته تلخ برای تنیس دوستان حذف شدن نام راجر فدرر از رده‌بندی جهانی است. اسطوره سوییسی تنیس که یک سال از آخرین حضورش در میادین می‌گذرد، به طبع امتیازی در این مدت کسب نکرد و نامش برای اولین بار بعد از ۲۵ سال به طور کامل از رده‌بندی جهانی خارج شد. 

نام فدرر اولین بار در سال ۱۹۹۷ یعنی زمانی که ۱۶ ساله بود وارد رنکینگ جهانی شد و حالا در آستانه ۴۱ سالگی نام او از رنکینگ خارج شد.

این بازیکن محبوب و پرطرفدار سال گذشته پس از شکست در ویمبلدون زانویش را عمل کرد، در حال حاضر خود را برای بازگشت به میادین آماده می‌کند. او قرار است در مسابقات بازل که در فصل پاییز برگزار می‌شود حضور پیدا کند.

انتهای پیام/

کدخبر: 802632 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟