انصاری: تمایلی به حضور در تیم ملی ندارم

مهدی انصاری در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص اتفاقات اخیر که منجر به خط خوردن او از تیم ملی شنا شده است، اظهار کرد: حدود 2 هفته پیش اعضای کمیته فنی شنا تشکیل جلسه دادند و تمام مربیان در آن حضور داشتند، تصمیم به این گرفته شد پنج ورزشکار بدون مسابقه انتخابی به قونیه فرستاده شود. عجیب است چرا بدون انتخابی اصلأ چنین تصمیمی گرفته شده است؟ بنا بر تصمیمی که از طرف مسئولان و کمیته فنی گرفته شده بود این شد، ورزشکاران در رشته قورباغه از شنبه هفته پیش به اردوی تیم ملی بیایند اما متاسفانه برخی نفرات با یک روز غیبت در اردو حضور پیدا کردند و روزی هم که آمدند هیچ فشاری به خودشان وارد نکردند و من تنها کسی بودم که تمرینات سنگین بدنسازی و روی آب داشتم.

وی افزود: هفته گذشته در تمرینات با وجود اینکه مربی تیم ملی از نزدیک نظاره‌گر تمرینات بود اما اکثر نفراتی که بودند، خیلی عادی و راحت بدون فشاری تمرین می‌کردند و زمانی که دلیل این امر را از گامر دیلانچیان جویا شدم، به من گفت او در این مساله بی‌تقصیر است. چرا باید مسئولان فدراسیون و همچنین مربیان  وقتی قانونی مصوب می‌کنند به آن پایبند نباشند و زیر حرف خودشان بزنند. 

عضو تیم ملی شنا گفت: به سرمربی گفتم وقتی شما برنامه‌ریزی کردی چرا باید ورزشکار از روی عمد تمرین سنگین انجام ندهد و شما در این موضوع تقصیر کار هستید، زیرا موظف هستید هر کسی کم کاری کرد از تیم ملی خط بزنید که این اتفاق رخ نداد. من به دلیل رعایت قانون و همچنین احترام به صحبت مربیان تیم ملی پایین در انتخابی شرکت کردم و به همین دلیل هم در انتخابی باختم. هیچ کدام از آقایان که در جلسه فنی بودند اکنون پاسخگوی من نیستند و جالب‌تر اینکه هیچ کدام گردن نمی‌گیرند چرا این مساله را رعایت نکرده‌اند. حق من است کسی به من جواب بدهد زیرا وقتی شما چنین قانونی مصوب کرده‌اید باید صفر تا صد به آن پایبند باشید.

انصاری با انتقاد از مسئولان فدراسیون شنا به دلیل تخطی از قانون تصریح کرد: شما 5 نفر را بدون انتخابی در برخی مواد شنا به تیم ملی دعوت کرده‌اید روی چه حسابی این کار انجام داده‌اید؟ خیلی از ورزشکاران در این شرایط سخت اقتصادی در حال تمرین و همچنین پرداخت هزینه مکمل و .... هستند و چرا باید انتخابی نگذارند؟ پس از این اتفاق اعتراض خودم را به مسئولان فدراسیون اعلام کردم و قرار است این هفته یک جلسه‌ای با حضور بنده و مسئولان کمیته فنی و رییس  فدراسیون باشد تا در مورد حق خوری که از من و سایر ورزشکاران صورت گرفته صحبت شود.

وی با اشاره به اینکه پس از این اتفاقات تمایلی به حضور در تیم ملی ندارد، بیان کرد: پس از این حق خوری دیگر نمی‌خواهم به بازی‌های کشورهای همبستگی اسلامی بروم زیرا سرد شده‌ام. هر کسی در این رشته حضور دارد به عشق وعلاقه‌اش است. از چند کشور پیشنهاد داشتم اما به دلیل خانواده‌ام تصمیم دارم تا در ایران بمانم. از شرایط موجود خیلی خسته شده‌ام و حتی چند وقت چند وقت پیش تصمیم به خداحافظی داشتم اما دوستان مانع از این تصمیم من شدند. 

عضو تیم ملی شنا در پایان با تاکید بر اینکه در این سالیان اخیر مشکلات فراوانی برای آن‌ها وجود داشته است، گفت: خیلی دوستان به من می‌گویند چرا در ایران مانده‌ام. از سال 2013 تاکنون مشکلاتی در تیم ملی برای من وجود داشته است البته این اتفاق برای خیلی دیگر از شناگران من رخ داده است. اکنون شناگری مانند سامیار عبدلی با هزینه شخصی در آلمان تمرین می‌کند. او روز جمعه در تمرینات خودش رکورد صد متر کرال سینه ایران را شکست اما با این درخشش باز هم در لیست اولیه تیم ملی برای مسابقات حضور ندارد. او با عشق وعلاقه در آلمان با امکانات بهتر تمرین می‌کند تا بتواند برای ایران بهترین عملکرد را داشته باشد اما باز هم با این شرایط جایی در لیست تیم ملی ندارد که جای تاسف دارد.

انتهای پیام/

کدخبر: 796268 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟