محمودی: والیبال ایران پتانسیل قرارگرفتن در بین 4 تیم برتر دنیا را دارد/ باید از تیم ملی و عطایی حمایت کنیم

بهنام محمودی در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص برتری تیم ملی والیبال مقابل اسلوونی در لیگ ملت های والیبال اظهار کرد: از ابتدا هم توقع این بود تیم ملی، اسلوونی را ببرد بالاخره این تیم تازه چند سال است در والیبال سرمایه گذاری کرده، هر چند سطح والیبال آن‌ها ماشینی محسوب می‌شود و خلاقیت فردی از لحاظ سرعت و تکنیک مانند تیم‌هایی چون ژاپن، برزیل، فرانسه را دارا نیستند.

وی افزود: موضوعی که اهمیت دارد اینکه عملکرد تیم هفته به هفته از جهت اینکه از لحاظ هماهنگی یک شناخت خوب از طرف بازیکنان نسبت به هم شکل گرفته و در کنار آن هم بازیکنان با تجربه‌تر از هفته های ابتدایی در این تورنمنت به درخشش خود ادامه می‌دهند که این یک مساله حائز اهمیت برای تیم ملی است.

پیشکسوت والیبال با اشاره به اینکه ظرفیت والیبال ما بالا است،گفت: اتفاق خوبی است قرار گرفتن در بین ۸ تیم برتر لیگ ملت‌های والیبال اما حقیقت امر این است ظرفیت والیبال ما خیلی بالا و رفته رفته باید بتوانیم خودمان را بین ۴ یا ۵ تیم برتر جهان برسانیم و این جایگاه را تثبیت کنیم. این هم نیاز به برنامه‌ریزی و پشتوانه‌سازی مناسبی دارد تا این اهداف برای ما محقق شود.

محمودی با تاکید بر اینکه توقع مردم از والیبال برای موفقیت زیاد است، اظهار کرد:بالاخره توقع مردم از رشته والیبال بالا است و دوست دارند تیم ملی در هر تورنمنتی که می‌رود موفق باشد. حق مردم است که از تیم ملی توقع برد قاطعانه داشته باشند یا حتی از تمامی رشته‌های ورزشی ما توقع رفتن روی سکو در میادین بزرگی مانند قهرمانی جهان یا حتی المپیک را داشته باشند. 

وی با اشاره به نسل خوبی که در ترکیب تیم ملی قرار گرفته است، اظهار کرد: خوشبختانه در این سالیان چه از زمان ما و چه پس از آن و حتی الان نسل خوبی وارد والیبال شده است و باید برنامه‌ریزی صورت‌گیرد که این اتفاق و ورود بازیکن نخبه به والیبال همچنان تداوم داشته باشد. وظیفه بازیکنان است که بجنگند و دل مردم را شاد کنند و در این میان هم ما باید از تیم ملی به بهترین نحو ممکن حمایت کنیم.

کارشناس والیبال ادامه داد: نسبت به هفته‌های ابتدایی اکنون از جهت هماهنگی و تجربه یک رویکرد خوب بین بازیکنان ایجاد شده است. حتی باید به این نکته اشاره کنم ظرفیت و پتانسیل والیبال بالاتر از کشورهایی چون چین،بلغارستان،کانادا،اسلوونی و حتی خیلی کشورهای دیگر است. لیاقت ما این است بین ۸ تیم برتر جهان باشیم و این هم مستلزم یک برنامه‌ریزی مدون در دراز مدت است به واسطه اینکه بازیکنان خوبی در ترکیب تیم ملی حضور دارند. این پتانسیل در ما وجود دارد تا بتوانیم هر غیر ممکنی را به ممکن تبدیل کنیم.

محمودی در پاسخ به اینکه شرایط تیم را در این مدت اخیر چگونه ارزیابی می‌کند، اینطور پاسخ داد: منطق ایجاب می‌کند بازیکنان تیم ملی خیلی احساساتی نشوند زیرا تازه ابتدای مسیر و هنوز راه طولانی در پیش است. البته خوشحالیم از اینکه در این هفته‌های اخیر شاهد یک روند رو به رشد از تیم ملی در لیگ ملت‌ها هستیم و در هر بازی بهتر از بازی قبلی ظاهر می‌شوند.

وی در ادامه صحبت‌های خود به کار سخت تیم ملی در مرحله نهایی اشاره کرد و اینطور گفت: ما در بازی با صربستان توقع یک نتیجه خوب را داریم اما باید بپذیریم کار در مرحله نهایی به مراتب دشوار و سخت‌تر از این مرحله است، زیرا سطح تیم‌ها با مرحله مقدماتی دیگر قابل قیاس نخواهد بود. آرزوی همه ما این است بازیکنان مانند بازی‌های قبلی جنگنده و برای رسیدن به تمام امتیازات و پوئن‌ها تلاش کنند. انشاالله با دعای خیر مردم، تیم ملی در ادامه مسیر خود موفق باشد. 

بازیکن پیشین تیم ملی والیبال درباره بازی با صربستان اظهار کرد: صربستان در تمامی زمینه‌های والیبال خیلی پیشرفته‌تر از اسلوونی است و در کنار آن همواره در قهرمانی جهان و المپیک جزو بهترین تیم‌های جهان به حساب می‌آید. بازی با این تیم خیلی سخت زیرا بازیکنان صربستان خیلی خوب والیبال را می‌فهمند و از لحاظ فنی هم در سطح بالایی قرار دارند.البته نکته امیدوارکننده اینکه از لحاظ روحی و روانی جلو هستیم و خوشبینم یک دیدار قابل قبول مقابل آن‌ها به نمایش بگذاریم و امیدوار باشیم بُرد از آن ما باشد.

محمودی به این اشاره کرد که باید از بازیکنان دیگر هم در ترکیب استفاده شود،پاسخ داد: استفاده از بازیکنان در این تورنمنت کادرفنی بر اساس در خور اهمیت و مسابقات تصمیم به استفاده از بازیکنان گرفته است، به نحوی که در هفته‌های اخیر ترکیب تغییر دچار تغییر است. بهتر است برای تورنمنت‌هایی به مراتب پایین‌تر از بازیکنانی که با استعداد و جوان هستند استفاده شود تا در هر پستی ۳ یا ۴ بازیکن آماده در اختیار مربی تیم ملی باشد.خوشبختانه ظرفیت والیبال ما بالا است که بتوانیم بین ۴ یا ۵ تیم برتر جهان جای بگیریم یا حتی برنامه‌ریزی دراز مدتی شاهد باشیم تا در المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس بین ۴ تیم نهایی نام مقدس ایران قرار داشته باشد و این اتفاق دور از دسترس نیست به شرطی که برنامه‌ریزی مناسبی شاهد باشیم.

پیشکسوت والیبال با تعریف و تجمید از عملکرد کادرفنی در این مسابقات گفت: خوشبختانه بهروز عطایی، علیرضا طلوع‌کیان به همراه عظیم جزیده جزو سرمایه و چکیده‌ای از مربیان ما هستند. مربی مانند بهروز عطایی ظرفیت خوبی دارد چرا که یکی یکی پله‌های ترقی را سپری کرده و او در این مدت از تجربیات مربیان مختلفی مانند ولاسکو، لوزانو و .... بهترین استفاده را از لحاظ تجربه‌ای به دست آورده است. همچنین از لحاظ فنی فردی پخته و در بعد مسائل روحی و روانی هم به تمامی جوانب مسلط است. وظیفه ما این است از تیم‌ حمایت کنیم زیرا این نخستین تجربه عطایی در قامت مربیگری در یک تورنمنت مهم به نام لیگ ملت‌ها است و هنوز راه طولانی در پیش دارد تا  بتواند جزو مربیان تراز اول دنیا شود. البته در والیبال مربیان توانمندی دیگری هم داریم که هدایت تیم‌های مختلف والیبال به عهده آن‌ها قرار داده شود تا والیبال ما روز به روز پیشرفت محسوسی نسبت به قبل داشته باشد.

وی افزود: تیم برای بازی با صربستان از لحاظ روحی و روانی پس از شکست اسلوونی، در وضعیت خوبی قرار دارد و شانس بالایی هم برای برد مقابل صربستان داریم.البته شناخت کولاکوویچ به همان سطحی است که کادرفنی ما از آن‌ها در این تورنمنت شناخت پیدا کرده است. اگر بازیکنان‌ ما با این روحیه جنگندگی و آرامش کامل و همچنین آنالیز دقیق از صربستان بازی کنند مطمئن‌ باشید کیفیت اصلی خودشان را در زمین ارائه خواهند کرد تا انشاالله پیروز شویم. این ظرفیت در بازیکنان ما وجود دارد تا بجنگند و بهترین نتیجه را بگیرند. خوشبختانه بازیکنان نسبت به شروع تورنمنت از لحاظ هماهنگی و انگیزه در بهترین شرایط هستند و این مساله یک نقطه قوت برای ما است. بازیکنان باید تلاش خود را به کار بگیرند و جنگنده‌تر ظاهر شوند و گوش به دستورات کادرفنی داشته باشند. مردم‌ ما فهمی بالایی برای والیبال دارند و اگر تیم ملی خوب باشد مردم از این اتفاق احساس رضایت خواهند داشت. خوشبختانه والیبال ما هر چقدر در لیگ ملت‌ها به سطح بالاتر مانند جزو ۸ یا ۴ تیم صعود کند، برای ما از لحاظ مالی و هم‌رنکینگ‌جهانی یک مساله خوب و از لحاظ اعتباری هم به والیبال ما از لحاظ مالی کمک‌خواهد کرد. در کنار آن همچنین اتفاقی باعث داغ‌تر شدن تنور والیبال خواهد شد.

محمودی با اشاره به اینکه باید بتوانیم دوباره ژاپن را شکست دهیم، گفت: باید در مرحله نهایی این روند رو به رشد را بهتر از قبل ادامه دهیم و هم انتقام شکست هفته اول را از ژاپن بگیریم. در این چند سال اخیر سطح آن‌ها با سرمایه‌گذاری که کرده‌اند خیلی خوب شده و خوب شد بازی‌های آسیایی به تعویق افتاد، هر چند مانند همیشه در بازی‌های آسیایی بازی سختی با ژاپن خواهیم داشت. 

انتهای پیام/

کدخبر: 801869 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟