افقری: هدف اصلی من موفقیت در قونیه است/ نیاز به حمایت بیشتر داریم

مهرشاد افقری در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص عملکرد خود در مسابقات شنای قهرمانی جهان اظهار کرد: من در مسابقات بلغارستان، موفق به کسب 3 ورودی مسافت کوتاه ابوظبی، مجارستان و همچنین ژاپن شدم و از همه مهم‌تر ورودی المپیک را کسب کردم. در قهرمانی جهان به دلیل اینکه بازه زمانی کوتاهی تا بازی‌های کشورهای اسلامی بود، نتوانستم خیلی خوب در بوداپست شنا کنم. البته بیشتر هدف و اولویت من برای کشورهای اسلامی برنامه‌ریزی شده تا در قونیه بهترین نتیجه را از منظر مدال‌آوری داشته باشم.حتی در بوداپست زیر فشار سنگین تمرینات بودیم و این نبود که در روند تمرینی ما خلل ایجاد شود. هنگامی هم که سوار وسایل نقلیه می‌شدیم، به سالن می‌رفتیم و بر می‌گشتیم باز هم به خودمان استراحت نمی‌دادیم. 

وی درباره اینکه در کشورهای اسلامی چه هدفی دارد، گفت: در خصوص کشورهای اسلامی باید بگویم که با توجه به نتایج چند وقت اخیر و روند رو به رشدی که داشته‌ام، هدفم برای قونیه ایستادن روی سکو است. البته تصمیم دارم برای این رقابت‌ها در 3 ماده 50 و 100 متر پروانه و همچنین 4*100 متر مختلط تیمی شرکت کنم. البته کشور میزبان هم شناگران خوبی دارد اما باز هم بدون توجه به این اتفاق تنها و تنها دنبال رقم زدن بهترین عملکرد هستم. البته باید امکانات لازم هم در اختیار ما داده شود تا بدون مشکلی و با انگیزه بالا تمرین انجام دهیم.

ملی‌پوش شنا با اشاره به اینکه استخری که تمرین می‌کند تعطیل شده است، بیان کرد: استخر انقلاب که در مقایسه با سایر استخرها امکانات و موقعیت بهتری دارد در اختیار ما نیست و حتی روز چهارشنبه به دلیل یکسری مسائل بهداشتی پلمپ شد. فعلأ پس از این اتفاق استخری در اختیار ما نیست و به اجبار تمرینات بیرون روی آب را دنبال می‌کنم. البته از طرف مربی‌مان برای ما استخری هماهنگ شده تا برویم و در آنجا پیگیر تمرینات باشیم.

افقری درباره برنامه‌های خود برای آینده بیان کرد: پس از کشورهای اسلامی، یک مسابقه مسافت کوتاه در استرالیا است، برنامه من این است که در انجا ورودی قهرمانی جهان را بگیرم. البته برای رسیدن به موفقیت مستلزم یکسری امکانات خاص هستیم، مانند سکوهای استارت که استاندارد و دمای آب مناسب، همچنین سطح کلر در سطحی باشد که دچار مشکل نشویم. حتی یکی از سانس‌های ما به دلیل بالارفتن دمای کلر، با نظر مربی سانس تمرینی ما با تعطیلی مواجه شد. به نظرم وجود اعزام به مسابقات خارجی از عوامل دیگری است که تأثیر به سزایی در روند آمادگی ما ایجاد خواهد کرد. خوشبختانه جناب گامر دیلانچیان مربی ما از جان دل برای ما زحمت می کشد تا بتواتیم در هر مسابقه‌ای که می‌رویم بهترین عملکرد را داشته باشیم.

وی اظهار کرد: بهتر است برای هر مسابقه برنامه‌ریزی دقیقی اتخاذ شود، اصولأ سانس‌های تمرینی ما 1.5 ساعت اما در کشورهای اروپا این تایم خیلی بیشتر است و اگر می‌خواهیم حرفی برای گفتن داشته باشیم نیاز است شرایط بهتری از نظر حمایتی و امکاناتی برای ما در نظر گرفته شود. خوشبختانه فدراسیون لطف کرد و نام من را به کمیته ملی المپیک دادند تا از طرف کمیته بین‌المللی المپیک ماهیانه 500 دلار به حساب من واریز می‌شود و در کنار آن هم ماهیانه از طرف فدراسیون مبلغی را دریافت می‌کنم. 

ملی‌پوش شنا تأکید کرد: حق هر ورزشکار ملی‌پوش این نیست که به مواردی به‌جز تمرین و اهدافش فکر کند و از مسوولان می‌خواهم که با توجه به سن کم و موقعیت‌هایی که در مسابقات مختلف به دست آورده‌ام، توجه و سرمایه‌گذاری بیشتری کنند که بتوانم در آینده افتخارات مهم‌تری برای کشورم به دست آورم.

انتهای پیام/

کدخبر: 801328 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟