حمیدی: تفاوت عمده‌ای بین مربیان ایرانی و خارجی است/ تیم ملی والیبال جای کسب تجربه نیست

جمشید حمیدی کارشناس والیبال ایران در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص بازی شب گذشته مقابل بلغارستان گفت: ما در تیم ملی جوانگرایی نکرده‌ایم و فقط به اسم این کار داریم زمان را هدر می‌دهیم. در بازی شب گذشته، بلغارستان با سرویس‌های خوب و دریافت عالی ما را برد اما تیمی نبود که  نتوانیم آن را شکست دهیم. ما نتوانستیم با دریافت خوب توپ را به پاسور برسانیم و برای همین بازی را واگذار کردیم. وقتی بازیکن 18 ساله آن‌ها نیکولوف هم دریافت خوبی دارد و در عین حال سرویس عالی می‌زند، آن وقت تکلیف ما روشن است.

عضو کمیته فنی فدراسیون والیبال ادامه داد: ما قطعا ضعف آموزش پایه داریم و وقتی بازیکن‌ ما تازه در سن 24 سالگی آموزش دفاع روی آبشار را یاد می‌گیرد چه انظاری می‌توان داشت؟ فدراسیون هیچ نظارتی روی مربیان پایه و کلا رده‌های سنی پایین ندارد. چه کسی کار محمد وکیلی را رصد می‌کند؟ ما این همه اردوی پرهزینه و دراز مدت می‌گذاریم اما بی‌نتیجه است و اصلأ کار آموزشی و محوری در آن صورت نمی‌گیرد.

حمیدی در خصوص نقش سرمربی در ثبت اینگونه نتایج گفت: من در کمیته فنی فدراسیون هم گفتم که باید از مربی تراز اول خارجی استفاده شود و اگر این مقدور نیست در کنار سرمربی ایرانی باید یک آموزش دهنده سطح بالای خارجی حضور داشته باشد که فهم اولیه والیبال به تیم تزریق شود. بهروز عطایی می‌توانست شرایط بحرانی بازی مقابل بلغارستان به ویژه در ست دوم را مدیریت کند که متاسفانه این کار را انجام نداد.

وی در پایان تصریح کرد: در این چرخه همه ما مقصریم، برخی اذعان دارند فقط مربی داخلی و برخی می‌گویند مربی خارجی و فدراسیون در وضعیت بحرانی قرار دارد. مردم از والیبال فقط نتیجه می‌خواهند چون تیم ملی جای آموزش و کسب تجربه نیست. کدام بازیکن از این لیست به جز چند نفر در حد استاندارد بین المللی هستند؟ مربیان در تیم‌های ملی 30 درصد و تیم‌های پایه 70 درصد تاثیر گذراند و اشکال بزرگ مربیان تیم‌های ملی بزرگسالان  این است که می‌خواهند باب میل فدراسیون رفتار کنند. البته آسیب‌دیدگی چند بازیکن ایران هم در کسب این نتایج دخیل است اما باید قبول کنیم که ضعف فنی داریم.

انتهای پیام/

کدخبر: 795260 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟