گالان: پیشنهاد عربستان را نپذیرفتم، ایران کشور دوم من است

به گزارش رکنا، در آستانه شروع فصل جدید مسابقات لیگ برتر فوتسال آقایان و ضرورت برگزاری سمینار دانش‌افزایی پیش فصل ناظران داوری و داوران فوتسال، دوره سمینار دانش‌افزایی ناظران داوری فوتسال آقایان از صبح امروز (سه‌شنبه)در هتل آکادمی ملی فوتبال آغاز شد.

بر همین اساس مراسم افتتاحیه این دوره آموزشی با حضور خداداد افشاریان، رییس کمیته داوران و علی خسروی عضو کمیته داوران، آرش جابری، سرپرست سازمان لیگ فوتسال و پدرو گالان، رییس کمیته داوران فوتسال فیفا برگزار شد.

تدریس این دوره بر عهده پدرو گالان مدرس مطرح اسپانیایی و رییس کمیته داوران فوتسال فیفا است.

در این دوره دانش‌افزایی آخرین قوانین داوری فوتسال و نحوه نظارت تا روز یکم تیر ماه به حاضرین تدریس می‌شود.

در این سمینار آرش جابری، سرپرست سازمان لیگ فوتسال گفت: از فدراسیون فوتبال و کمیته داوان به دلیل تلاش و برگزاری این دوره بعد از ۲ سال تشکر می‌کنم. همانطور که می‌دانید سازمان لیگ فوتسال ارتباط خوبی با کمیته داوران و فدراسیون داشته و بدون شک این هماهنگی می‌تواند به پیشرفت فوتسال کشور کمک شایانی کند.

وی ادامه داد: از تیرماه لیگ فوتسال آغاز می‌شود و امیدوارم شاهد لیگ متفاوتی باشیم. همانطور که می‌دانید کنفدراسیون فوتبال آسیا استانداردهای سالن برگزاری و موارد مختلفی را مطرح کرده که از این پس طبق پروتکل‌های اعلام شده، لیگ خود را برگزار خواهیم کرد. 

سرپرست سازمان لیگ فوتسال در پایان گفت: حضور در این دوره برای تمامی شرکت‌کنندگان بسیار مفید و ارزشمند خواهد بود چرا که با علم به روز، به رشد و توسعه فوتسال کشور کمک می‌کنید.

همچنین  خداداد افشاریان، رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت:من در کنار شما هستم تا به جامعه فوتسال خدمات بیشتری دهم. امیدوارم با در اختیار گذاشتن آخرین قوانین و اطلاعات در بخش ناظری، ناظران روز به روز در وضعیت بهتری قرار گرفته تا شاهد آینده‌ای مطلوب در این بخش برای داوران و مخصوصا فوتسال باشیم.

وی با تاکید بر این موضوع که احترام به پیشکسوت سرلوحه کار ما است، بیان کرد: از اینکه در جمع پیشکسوتان داوری و ناظران حضور دارم بسیار خوشحالم. ما باید که احترام به پیشکسوت را سرلوحه کار خود قرار دهیم چرا که زحمت رشد و توسعه فوتسال بر گردن این عزیزان است.

افشاریان گفت: از دپارتمان داوران، کمیته فوستال و فدراسیون فوتیال تشکر می‌کنم چرا که در شرایط سخت با تلاش خود برای برگزاری این دوره تلاش کرده و اکنون شما عزیزان در کنار هم هستید تا آخرین علم روز دنیا را در بحث ناظران داوری فرا گیرید. از شما می‌خواهم که رفتار حرفه‌ای داشته باشید و هدفمند پیش روید تا آن چیزی که شایسته فوتسال است، به آن برسیم. در تمامی بخش‌ها سطح‌بندی می‌کنیم تا برای توسعه فوتسال گام برداریم و در نهایت به آینده موفق فوتسال کمک کنیم.

پدرو گالان، رییس بخش داوران فوتسال فدراسیون جهانی فوتبال گفت: از فدراسیون فوتبال برای دعوت من به این تشکر می‌کنم. پیش از این قرار بود تا به عربستان برای جام عرب‌ها بروم همانطور که می‌دانید کشورهای عربی هزینه‌های زیادی می‌کنند اما در زمان دعوت از من برای حضور در عربستان اعلام کردم که من در این زمان در کشور ایران به سر می‌برم و این دعوت را قبول نکردم. در واقع ایران کشور دوم من است، نه تنها همکار بلکه دوستان خوبی از ایران دارم.

وی بیان کرد:اولین جام جهانی سال ۱۹۸۹بود و سال قبل درلیتوانی هم برگزار و 2 کشور در جهان هستند که در تمامی ادوار جام‌جهانی تا کنون داور داشته‌اند. این 2 کشور اسپانیا و ایران هستند و بایت این موضوع به شما تبریک می‌گویم. از کمیته داوران به دلیل اهمیت دادن به داوران و ناظران فوتسال تشکر می‌کنم. همانطور که می‌دانید بهترین موضوع برای داوران، آموزش اشت. شک نکنید بدون آموزش بهتر نمی‌شویم و پیشرفت حاصل نمی‌شود.

گالان اظهار داشت: تاکید می‌کنم که من خودم را از شما می‌دانم. بر همین اساس برای ارتقای دانش شما تلاش می‌کنم. همانطور که قبلا گفتم سال گذشته زمانی که فیفا برای جام جهانی جشن گرفت تنها پنج کشور 2 نماینده در بخش داوری داشتند که یکی از آن‌ها ایران بود. همچنین برای اولین بار در تاریخ جهان یک خانم قضاوت فینال را بر عهده داشت و او هم از ایران بود. این حضور به چه معنا است؟ آیا اتفاقی است؟ من معتقدم چون به شیوه دقیق و درست کار می‌کنید این اتفاق رخ داده و نماینده داور بانوان ایران در بزرگترین رویداد و در مرحله فینال قضاوت می‌کند. البته من انتظار داشتم داوری از اروپا یا اسپانیا فینال را قضاوت کند.

وی در پایان گفت: از فدراسیون فوتبال و کمیته داوران بابت تمام مواردی که گفتم تشکر می‌کنم و این تشکر برای همه شما است که امیدوارم اهمیت و نقشتان را در خانواده فوتسال بدانید. تیم ملی فوتسال ایران در جهان و آسیا از سطح بالایی برخوردار است و داوران باید در این سطح باشند. شما در مسیر و جهت خوبی قرار دارید و در طی دو روز آینده باید علمتان را بیشتر کنید تا در بهترین شرایط قرار بگیرید.

انتهای پیام/

کدخبر: 794976 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟