سوریان: اولویت کشتی‌فرنگی در آسیا مدال‌آوری نیست/ پشتوانه‌سازی اولویت ما در نوجوانان است

به گزارش رکنا، محسن سوریان سرمربی تیم کشتی فرنگی نوجوانان در گفت‌وگو با روابط عمومی فدراسیون کشتی اظهار داشت: برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا ۵ اردوی آمادگی را پشت سر گذاشتیم، بچه‌ها شرایط خوبی دارند و با توجه به بضاعت فدراسیون اردوهای خوبی برگزار شد و توانستیم بچه‌ها را چه از لحاظ فنی و چه آمادگی جسمانی به یک آمادگی مطلوب برسانیم. امیدوارم با توجه به تدارکاتی که داشته ایم در مسابقات آسیایی قرقیزستان بچه‌ها خوب کار کنند و بتوانند مدال بگیرند. بعد از مسابقات آسیایی با برگزاری دو اردو، آماده حضور در مسابقات قهرمانی جهان در ایتالیا می شویم و امیدواریم دست پر برگردیم.

وی با بیان اینکه هدف اصلی کادر فنی و سیاست فدراسیون، مدال‌آوری در در رده نوجوانان نیست، عنوان کرد: سعی می‌کنیم مسابقات آسیایی و جهانی، فقط رقابت‌هایی برای کسب تجربه بچه‌ها باشد تا از لحاظ فنی سطح کشتی‌گیران بالاتر برود و این بچه‌ها پشتوانه‌ای برای تیم جوانان و تیم بزرگسالان باشند و در رقابت‌های المپیک و جهانی بدرخشند.

سرمربی تیم  کشتی فرنگی نوجوانان با اشاره به حضور رییس فدراسیون در جمع نوجوانان کشتی فرنگی قبل از اعزام به مسابقات آسیایی در قرقیزستان، اذعان کرد: خدا را شکر که یک نفر از جنس خود کشتی که قهرمان المپیک است و دیدگاه خوبی دارد، سکان مدیریت کشتی را دست دارد. آقای دبیر معتقدند که بچه‌های نونهال نباید وزن کم کنند و فشار بدنسازی نباید روی آن‌ها باشد و ما هم در کادر فنی در این رابطه با رییس فدراسیون هم عقیده هستیم و در حال پیاده کردن همین دیدگاه و هدف در تیم نوجوانان هستیم.

سوریان تصریح کرد: امیدوارم با سیاستی که در پیش گرفته شده، برای سال‌های آتی پشتوانه‌های خوبی داشته باشیم تا مدال‌آوری در کشتی فرنگی ادامه پیدا کند و همچنین همه بچه‌ها قربانی یک سری مسائل مانند زمانی که خودمان کشتی می‌گرفتیم نشوند و کشتی‌شان ادامه‌دار باشد و بتوانند مدال‌های جهانی و المپیک را برای کشورمان به دست بیاورند.

وی با بیان اینکه که ایران ظرفیت بالایی در کشتی دارد، تاکید کرد: در کشور استعداد خیلی زیادی داریم و در تیم ملی از شهرها و استان‌های مختلف ملی پوش داریم، از سیستان و بلوچستان، از کهگیلویه و بویراحمد، از خوزستان که مهد کشتی فرنگی است با وجود اینکه پرورش استعدادها کمی کم رنگ شده، از استان فارس که وضعیت خوبی در فرنگی دارد و از استان البرز و تهران ملی پوش داریم.

سرمربی تیم کشتی فرنگی نوجوانان ادامه داد: در همه شهرها و استان‌های کشور با توجه به استعدادهایی که وجود دارد، جای پیشرفت زیادی در کشتی فرنگی داریم و با کاری که انسیتو کشتی با آموزش مربیان و به روز کردن مربیان کشتی و حضور قهرمانان المپیک و جهانی در شهرهای مختلف شروع کرده است، آینده خوبی را برای کشتی می‌بینم و امیدوارم روزی برسد که همه استان‌هایی ما ملی‌پوش داشته باشند و این ملی‌پوشان بتوانند سطح کشتی استان و شهرشان را بالا ببرند.

سوریان در پایان درباره رقابت‌های کشتی قهرمانی آسیا در قرقیزستان که از فردا در رده فرنگی شروع می‌شود، بیان کرد: چند ماهی است که این بچه‌ها از خانواده و درس دور هستند و در اردوها زحمت می‌کشند، از مردم می‌خواهم برای ملی‌پوشان نوجوان دعا کنند که بچه‌ها در مسابقات نتیجه بگیرند. درست است که دنبال پشتوانه‌سازی هستیم ولی کسب مدال برای خود بچه‌ها و هم شهرهایی که زندگی می کنند یک نقطه قوت است، به خصوص که در شهرهای مختلف وقتی یک نوجوان می‌رود و قهرمان آسیا می‌شود، استقبال بیشتری از کشتی خواهد شد.

انتهای پیام/

کدخبر: 793557 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟