فتوحی: اجازه نمی‌دهیم باخت به ژاپن دوباره تکرار شود/ از عملکرد خودم راضی هستم

محمد فتوحی در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص نتایج تیم ملی شمشیربازی در قهرمانی آسیا اظهار کرد: حدود 2 یا 3 سال که مسابقات به دلیل تشدید شدن ویروس کرونا برگزار نمی‌شد اما خداراشکر امسال با بهتر شدن شرایط رقابت‌ها در بالاترین سطح خودش برگزار شد. به دلیل جایگاه مناسبی که در دور مقدماتی بخش انفرادی کسب کردم، جدول ۶۴ نفره با قرعه استراحت مواجه شدم سپس در جدول 32 و 16 نفره از سد ورزشکاران چین‌تایپه گذشتم اما از شانس بد در مرحله یک چهارم با گو کره‌ای مصاف دادم و به او باختم.

وی افزود: تمام هدف و برنامه‌ریزی من پیش از حضور در کره‌جنوبی به این سمت رفته بود که با مدال به کشور برگردم اما متاسفانه با قرعه بدی که نصیبم شد، دستم از مدال بازماند. البته رتبه پنجم رده خوبی است. تلاش می‌کنم در مسابقات آینده با نتایج بهتر دل مردم کشورمان را شاد کنم. خوشبختانه روندی که در پیش گرفته‌ام رو به رشد بوده است. واقعأ سطح مسابقات در بهترین کیفیت برگزار شد و تمام شمشیربازان با بهترین شرایط آمادگی در کره‌جنوبی حضور داشتند. 

عضو تیم ملی شمشیربازی در خصوص کسب مدال برنز در بخش تیمی نظرش چیست، گفت: با توجه به جایگاه خوبی که داشتیم، در دور نخست با قرعه استراحت مواجه شدیم و سپس تایلند را بردیم و در نیمه‌نهایی با ژاپنی بازی کردیم که پیش از آن چین قدرتمند را شکست داده بود. واقعأ بازی نزدیکی با آن‌ها داشتیم و در نهایت روی حادثه و بدشانسی به آن‌ها باختیم. البته باید پذیرفت تیم ما نسبت به گذشته تغییر کرده و یک پوست‌اندازی در تیم ملی ایجاد شده است. مطمئنا در آینده ژاپن را می‌بریم و اجازه نمی‌دهیم این شکست دیگر تکرار شود.

فتوحی در مورد اینکه برای مسابقات قهرمانی جهان چه هدفی دارند، بیان کرد: تمام تلاش ما این است تا در جهانی نتیجه خوبی بگیریم. شرایط خوبی داریم و تیم خوب و یکدستی هستیم که به اندکی زمان نیاز داریم تا به شرایط ایده‌آل برسیم. هیچ جای نگرانی نیست و خوشحالم در کره‌جنوبی با مدال به کشور برگشتیم. شرایط خوب است و پس از بازگشت به کشور تلاش بیشتری خواهیم کرد تا برای قهرمانی جهان و همچنین بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی به آمادگی بهتری برسیم تا در این 2 رویداد به مدال برسیم.

وی در پاسخ به این سوال که خیلی‌ها امیدوار بودند تیم ایران مدال نقره دوره پیش خود را تکرار کند، اینطور توضیح داد: باید بگویم شمشیربازی، رشته رکوردی نیست و لحظه‌ها تعیین‌کننده هستند. ما از لحاظ کیفیتی و همچنین رنکینگ از ژاپن خیلی بالاتر بودیم اما در اثر غفلت و حادثه به آن‌ها باختیم. بالاخره در ورزش یک طرف برد و یک طرف باخت است و حتما در آینده نزدیک این شکست را جبران می‌کنیم. مردم همیشه ما ورزشکاران را دعا کرده‌اند. قهرمانی جهان یک رویداد مهم برای ما است. تمام تلاش ما این است با نتایج خوب زحمات کادرفنی را که در این مدت برای ما زحمت کشیده‌اند جبران کنیم.

ملی‌پوش شمشیربازی در مورد اینکه شرایط حمایتی در استان خودش خوب است یا خیر، بیان کرد: خداراشکر تحولات مثبتی در یزد رخ داده و پس از سالیان سال مدیر کل ورزشی منصوب شده است و این مساله‌ای خوب برای ورزش شهر ما محسوب می‌شود.جناب پور سلمان در این مدت خوب ورزشکاران را حمایت کرده و امید دوباره در دل ما ورزشکاران زنده شده است. انشاالله برنامه‌های خوب او ادامه‌دار باشد تا بتوانیم بهتر از این‌کار کنیم. 

انتهای پیام/

کدخبر: 792070 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟