رای‌گیری ابداعی در مجمع فدراسیون فوتبال/ دعوا، اعتراض و جنگ برای حفظ جایگاه +عکس و فیلم

به گزارش رکنا، در شرایطی که قرار بود مجمع فدراسیون فوتبال از ساعت ۹ امروز آغاز شود، این جلسه با حدود ۲۰ دقیقه تاخیر و پس از تلاوت آیاتی از قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی آغاز شد.

* این جلسه با حضور محمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان و در غیاب حمید سجادی وزیر ورزش آغاز شد.

* طبق اعلام حسن کامرانی فر دبیر کل فدراسیون، این مجمع با حضور ۷۸ عضو مجمع برگزار می‌شود. در شرایطی که مجمع فدراسیون فوتبال ۸۷ عضو دارای حق رای دارد.

* در ابتدای جلسه یک دقیقه سکوت برای گرامیداشت درگذشتگان فوتبالی انجام شد.

index

* با وجود تهدیدهای اخیر شهاب عزیزی خادم از ابتدای جلسه خبری از حضور رییس معزول فدراسیون که با حکم کمیته اخلاق و استیناف ۲ سال از حضور در هرگونه فعالیت مربوط به فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی محروم شده نبود اما حسن کامرانی فر در اعلام دستور جلسه بند عزل مربوط به وی را هم قرائت کرد.

*دبیر کل فدراسیون فوتبال مدعی شد انتخابات فدراسیون کمتر از 3 ماه دیگر برگزار می‌شود.

*پولادگر صحبت‌هایش را با خوشامدگویی به نمایندگان فیفا آغاز کرد.

*کامرانی فر پیشنهاد داد با توجه به اینکه ۱۰ شهریور پنجشنبه است برای برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال در همین جلسه رای گیری شود که در نهایت اعضا با تاریخ ۸ شهریور برای برگزاری جلسه در روز سه شنبه موافقت کردند.

*با اعلام دبیرکل فدراسیون فوتبال و با استعلام از فیفا، عزیزی خادم به عنوان فرد محروم نمی تواند در مجمع فدراسیون حاضر شود و عملا عزل او از ریاست فدراسیون فوتبال قطعی شد.

*طبق اعلام حسن کامرانی فر، فیفا به صراحت اعلام کرده اگر شخصی طبق حکم ارکان قضایی فدراسیون فوتبال محروم شده باشد حق حضور در جلسه را ندارد و پس از طی دوران محرومیت خود نیز به این دلیل که شرایط احراز صلاحیت را ندارد نمی‌تواند در فوتبال فعالیت کند.

index

* پس از گذشت حدود یک ساعت از شروع مجمع با اعلام کامرانی فر ۸۰ عضو در جلسه شرکت دارند که باشگاه سایپا ۲ حق رای در این جلسه دارد.

*با توجه به رای موافق اکثریت اعضای مجمع بند ۱۴ مربوط به عزل عزیزی خادم از دستور جلسه خارج شد.

*وحید امیری به عنوان نماینده بازیکنان در مجمع فدراسیون فوتبال حاضر شد.

* پس از گذشت حدود یک ساعت از شروع مجمع با اعلام کامرانی فر ۸۰ عضو در جلسه شرکت دارند که باشگاه سایپا ۲ حق رای در این جلسه دارد.

*یحیوی، حسابرس قانونی گفت: پیشنهاد قنبرزاده قانونی است. برای مجمع عمومی بعدی مصوب شود که هیات رئیسه صورت های مالی گذشته را مصوب کنند. رسیدگی ما برای هر دو سال تقریبا آماده است. از آن مقطع تا به حال رویدادهایی بررسی شده است. با توجه به اینکه هیات رئیسه های قبلی صورت های مالی را تصویب نمی کنند، می توانند هیات رئیسه های فعلی بدون مسئولیت، این صورت ها را امضا کنند. 

*اعتراض حمید استیلی به طرح تشکیل تیمهای B باشگاهی.

*نمایشگر جایگاه خبرنگاران قطع شد و این موضوع باعث اعتراض اصحاب رسانه شد.

*حمید استیلی که در جایگاه خبرنگاران حضور دارد به تشکیل تیم‌های پایه اعتراض کرد و با بیان این مطلب گفت: تیم‌ها برای تیم‌های پایه خود پولی ندارند و با مشکلات مالی مواجه هستند.

14010310000297_Test_PhotoL

*محمدرضا ساکت، مدیرعامل باشگاه سپاهان اظهار کرد: همه مسائلی که در فوتبال می گذرد، نباید ما را از اصل توسعه فوتبال دور کند. متاسفانه در شرایطی که این روزها با مشکلاتی  دست و پنجه نرم می‌کنیم، نباید این اصل را فراموش کنیم. پیشنهاد ما چندین ماه قبل ارائه شد و سازمان لیگ هم ارزیابی درستی داشتند. 

*وحید شمسایی، سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: نمی‌دانم چرا هر وقت حرفی زده می شود با سرعت می گذریم. آقای ساکت حرف می زند که این کارها باید انجام شود. سپاهان و فولاد به لحاظ مالی با بقیه تیم ها متفاوت هستند. دیدگاهشان وسیع است. چرا هر موقع می خواهیم چیزی را پیشنهاد دهیم، نگاهمان به آلمان و پرتغال می شود. کدام شرایط ما شبیه این کشورهاست؟ مرتب می خواهیم از پایه صحبت کنیم. کجای دنیا چهار رئیس عوض می کنند؟ یک مقدار به آینده فوتبال فکر کنیم. کمتر از پنج، شش ماه به جام جهانی مانده همه دنبال موفقیت هستند اما درگیر هستیم.

*حسینی یکی از اعضا که درخواست عزل چهار عضو هیات رییسه را داده بود درخواست داد تا انگلیسی صحبت کند و با بیان اینکه به شما اعتماد ندارم و باید به طور مستقیم با نمایندگان فیفا گفت‌وگو کنم.

*ماجدی در مورد پیشنهاد ساکت گفت: این پیشنهاد خوب است اما بحث اصلی تعارض منافع است. حضور یک تیم در لیگ پایین تر باعث می شود که شائبه ایجاد شود. این موضوع نیازمند چکش کاری و مهندسی بیشتری است.

*در نهایت پیشنهاد باشگاه سپاهان و بند 12 اساسنامه به رای گذاشته شد و اعضای مجمع با بررسی این بند توسط هیات رئیسه موافقت کردند.

*اعضای مجمع درباره بند 13 دستور مجمع و فعالیت شرکت هوشیار ممیز به عنوان بازرس مستقل موافقت کردند.

*صحبت‌های تند طالقانی رییس هیات فوتبال استان خوزستان و اعتراض به برگزاری بازی تیم ملی در شهر مشهد.

*اعتراض به حقوق ۲۳ میلیونی براتی که بیمه و مزایا برای وی رد می‌شود اما برای یک نهاد دیگر هم مشغول کار است و اعتراض  رییس هیات فوتبال استان خوزستان به دو شغله بودن برخی اعضا!

*کامرانی فر به خطیر تذکر داد و گفت: اگر کسی بدون اجازه صحبت کند و نظم جلسه را به هم بزند وارد بند دوم‌ اساسنامه می شویم. با توجه به صحبت های فدایی و تذکر محتشم، درخواست دارم مجمع محترم فدراسیون فوتبال این اجازه را بدهد. اگر اجازه دادید، از همین لحظه فعالیت فدراسیون فوتبال را ادامه می دهیم و اگر ندادید، فعالیت فدراسیون فوتبال می ماند. درخواست می کنم به فدراسیون فوتبال اجازه بدهید تا مجمع انتخاباتی آتی، کارها را انجام دهیم. 

*در نهایت مجمع فدراسیون، تعیین بودجه را تا مجمع انتخاباتی به هیات رئیسه تفویض کرد.

25

*احمدرضا براتی در مجمع فدراسیون فوتبال اظهار داشت: در ابتدا مایلم مراتب اعتراض قانونی و حقوقی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ بند 2 ماده 14 دستورجلسه مجمع اعلام نمایم؛ چراکه بر اساس ماده بند 2، ماده 37 اساسنامه پیشنهاد عزل باید مستدل باشد، به همراه دستورجلسه برای اعضای مجمع ارسال شود. چنانکه ملاحظه می‌کنید هیچ گونه دلیل و استدلال قابل قبولی که توجیه‌کننده عزل اینجانب و همکارانم باشد ارائه نشده است.

*وی ادامه داد: پیشنهاد‌ دهندگان محترم صرفا سوالاتی را‌‌‌‌‌‌‌‌ در خصوص تصمیمات ریاست قبلی فدراسیون و سرپرست فعلی ارائه کرده‌اند که ارتباطی با بنده و همکارانم در هیأت رئیسه ندارد، بنابراین با توجه به اینکه برای پیشنهاد عزل هیچ گونه دلیل و استدلال قابل قبولی ذکر نشده است، اصولا مطرح شدن این موضوع در جلسه خلاف قانونی بوده و به آن معترض می‌باشم.

*براتی اظهار داشت: با این حال علی‌رغم درج این موضوع در دستورجلسه خلاف اساسنامه و غیرقانونی باشد، اما به احترام سوال‌کنندگان و سایر اعضای مجمع و همچنین برای آگاهی عمومی و ثبت در تاریخ فوتبال بر خود لازم می‌دانم که پاسخ این سوالات را به احترام همکارانم که همگی از دوستان و رفقایم می‌باشند، بدهم؛ سوال اول، به چه دلیل موضوعات مهمی که در سرنوشت فوتبال کشور تاثیرگذار بوده قبل از وقوع به اطلاع اعضای مجمع رسانده نشده است. باید بگویم این سوال به صورت کلی و مبهم مطرح شده و مشخص نیست که منظور سوال‌کننده دقیقا کدام موضوع می‌باشد. اگر منظور آنها عملکرد کلی فدراسیون است که باید در عملکرد فدراسیون اطلاع‌رسانی شود، اما اتفاقات مربوط به رئیس پیشین فدراسیون که هیچ ارتباطی با شما ندارد را چطور به شما اطلاع‌رسانی می‌کردیم. بر اساس بند (د) ماده 38 وظیفه برقراری ارتباط با اعضا به عده رئیس و دبیرکل می‌باشد. مع‌الوصف بنده از طریق مصاحبه با رسانه‌های گروهی و درج در هیات‌های استانی اعتراضات خود را به شما ابراز کرده بودم. 

*مهرداد سراجی عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال در مجمع امروز این فدراسیون از عملکرد همکاران خود در این هیات رییسه دفاع کرد.

*وی در بخشی از صحبت‌های خود اظهار داشت تمام تلاش من دور شدن از تعلیق بود و براساس قانون و سیانت از آن در دایره اساسنامه بود. جدیت در کار و شجاعت اعضای هیات رییسه که در دوره قبلی انتخاب کردید فرمایشی نبود.

*از نکات عجیب این مجمع زمانی بود که احمدزاده کاپیتان تیم فوتبال ساحای شروع به ص3حبت کرد که بلافاصله ماجدی حرف او را قطع کرد و گفت آیا پول به حسابت آمد؟ اینکه چرا باید در این زور حساس پول به حساب بازیکن برود جای سوال دارد.

*عجیب‌ترین اتفاق در این مجمع نحوه رای‌گیری در خصوص عزل 4 عضو هیات رییسه است که در برگه‌هایی که در اختیار اعضا قرار گرفته، نوشته شده آیا با عزل این عضو هیات رئیسه موافق هستید؟ در این برگه 2 گزینه بله یا خیر گنجانده شده و اعضا حق رای ممتنع ندارند! حال سوال اینجاست که آیا این کار قانونی است یا خیر؟

* برای رای‌گیری درباره هر یک از این 4 عضو هیات رئیسه، یک برگه جداگنه به اعضا داده شد.

*وحید هاشمیان به عنوان مربی تیم ملی فوتبال ایران قرار بود در این مجمع شرکت کند اما با وجود حضور در سالن در رای گیری شرکت نکرد.

*دبیر کل فدراسیون درخواست کرد یک نفر از نمایندگان فیفا و AFC برای شمارش آرا جلو صندوق شمارش آرا بیایند که یک خانم و یک آقا این کار را انجام داد و نظارت دقیقی روی شمارش آرا داشت.

index

*طبق اساسنامه عزل اعضای هیات رییسه با دو سوم از آرای معتبر ماخوذه اتفاق خواهد افتاد و به همین دلیل سفید یا مخدوش بودن برگه رای جزو آرای معتبر محسوب نمی‌شود

*در پایان رای‌گیری احسان اصولی، طهمورث حیدری و محمد براتی در هیات رییسه ماندگار شدند.

*مهرداد سراجی با یک رای مشکوک از هیات رییسه کنار رفت تا به این ترتیب هیات رئیسه فدراسیون فوتبال از رسمیت بیفتد.

انتهای پیام/

کدخبر: 786647 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟