ثبت ملی درخت چنار توسط دارنده مدال نقره پارالمپیک توکیو+ عکس

به گزارش رکنا، علیرضا مختاری‌همامی نایب قهرمان پارالمپیک توکیو، دانشجوی مقطع دکتری مدیریت ورزشی و فرهنگ دوست و حامی منابع طبیعی به خصوص حامی دائمی آب زاینده‌رود حمایت‌های فراوانی کرد تا پیرچنارهای روستای همام را به ثبت ملی برساند.

او در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص درختان پیر چنار که با  حمایت و توجه مدیریت میراث فرهنگی شهرستان لنجان به ثبت ملی رسانده شده است اظهار کرد: روستای همام توابع بخش باغبادران شهرستان لنجان اصفهان ، محل مزار پدر و مادر عزیزم است، 2 درخت پیرچنار  کهن‌سال بزرگ که قدمتی در حدود 400 سال است وجود دارد. با توجه به سبقه طولانی که این ‌2 درخت داشتند ، با استفاده از کتاب روستای همام که توسط نویسنده حاج حسین مختاری همامی در مورد قدمت و تاریخ روستای تاریخی همان نگاشته شده به بخش میراث فرهنگی شهرستان لنجان معرفی شود تا در صورت موافقت این اثر به ثبت ملی ایران برسد.

درخت1

وی افزود: خداراشکر با حمایت‌های مدیریت میراث فرهنگی شهرستان لنجان و پیگیری جناب آقای عسگری دهیار محترم و اعضای محترم شورای روستای همام، این 2 پیر چنار کهنسال را که نژاد آنها مربوط به جنوب شرقی آسیا بوده ثبت ملی شود. انشاالله این اتفاق باعث شناسایی بیشتر روستای تاریخی همام به مردم استان اصفهان و ایران عزیزمان شود.

درخت

دارنده مدال نقره پارالمپیک توکیو تصریح کرد: البته باید بگویم روستای ما از سبقه و تاریخچه‌ی غنی برخوردار است. از همه عزیزان و مردم فرهنگ دوست ایران درخواست دارم به این روستا تشریف بیاورند و از این درخت‌ها بازدید به عمل بیاورند. البته سعی تلاش کردیم تا بتوانیم بازهم اثرات بیشتری را از روستای خودمان به ثبت ملی رسانده شود. در پایان از مدیران محترم شهرستان لنجان تشکر فراوان نمایم. انشاالله بخش باغبادران و روستای همام پذیرای گردشگران بیشتری باشد.

انتهای پیام/

کدخبر: 782696 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟