خورشیدی: بانوان وزنه‌برداری مسیر پیشرفت را با سرعت طی کرده‌اند/ جمالی می‌تواند در یونان بدرخشد

علی اکبر خورشیدی در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص شرایط یکتا جمالی برای حضور در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جوانان جهان اظهار کرد: خوشبختانه خانم جمالی تا به الان به 95 درصد آمادگی خود رسیده و امیدوارم تا روز مسابقه در بهترین پیک بدنی خودش باشد تا بتواند در یونان بهترین عملکرد را ارائه دهد. مسابقات دشواری در پیش است؛ اما بچه‌های ما نیز تلاش خود را برای ثبت بهترین رکوردها و حضور شایسته در این مسابقات به کار خواهند بست.

وی در خصوص اینکه چرا نفرات بیشتری از تیم بانوان به این مسابقات اعزام نشد، گفت: بانوان نسبت به این موضوع اعتراض نکردند، زیرا بیشتر وزنه‌برداران تنها از ۸۰ درصد آمادگی برخوردار بودند. در شهرستان‌ها بستر تمرینات مهیا نبود و حتی اردوها نیز برگزار نشد. متاسفانه مسئله کرونا روی برنامه‌های ما تاثیر منفی گذاشت و باعث شد تا اکثر ورزشکاران به دلیل تعطیلی سالن‌های ورزشی به شکل مناسبی نتوانند تمرین کنند. تمام تلاش فدراسیون بر این است تا پیش از زمان اعزام در روز جمعه روادید اعضای تیم برای حضور در یونان صادر شود.

مشاور فنی تیم ملی وزنه‌برداری زنان افزود: اوایل خرداد ماه مدنظر داریم اردوی سه هفته‌ای در تهران تشکیل دهیم. خداراشکر تاکنون حمایت‌ها خوب است و نگاه مثبتی از جانب مسئولان فدراسیون وزنه‌برداری، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش به ما وجود دارد تا بتوانیم در مسابقات کشورهای اسلامی و دیگر رقابت‌ها خوش بدرخشیم و بهترین مدال‌ها را کسب کنیم.

خورشیدی در پایان عنوان کرد: در این پنج سال وزنه‌برداری زنان با حمایت خوب وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون‌ وزنه‌برداری پیشرفت کرد و حتی برای مسابقات پیش‌رو برنامه خوبی را برای دختران در نظر گرفتیم. خوشبختانه ظرفیت و استعداد دختران وزنه‌بردار زیاد است. آنها بسیار تلاش و ثابت کردند چیزی کمتر از مردان ندارند و می‌توانند شایستگی خود را به رخ جهانیان بکشند. امیدوارم در سال جاری هم در مسابقات بزرگ بین‌المللی این موضوع را اثبات کنند که بیخود نبوده وزنه‌برداری در بخش بانوان با سرعت زیاد در حال پیشرفت است.

انتهای پیام/

کدخبر: 777054 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟