آنجلوتی و گواردیولا در اندیشه تاریخ‌سازی در لیگ قهرمانان

به گزارش رکنا، رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا ، امشب و با انجام یکی از دو دیدار مرحله نیمه نهایی خود ادامه خواهد یافت.

تیم‌های رئال مادرید و منچستر سیتی در بازی امشب در حالی در ورزشگاه امارات شهر منچستر به مصاف هم می‌روند که شاگردان کارلتو و تیم اسپانیایی اسب خود را برای حضوری دوباره در دیدار نهایی لیگ قهرمانان زین کرده اند.

از طرفی ابی پوشان شهر منچستر بعد از فتح قله دیگر تیم مادریدی یعنی اتلتیکو به دنبال فتح اولین بار  این جام در تاریخ خود هستند.اتفاقی که سال گذته با کمی شانس میتوانست رخ دهد.

پپ گواردیولا اگر چه در طول لیگ قهرمانان این فصل فراز و نشیب بیشتری را دردور مقدماتی متوجه هواداران خود نمود و با دو باخت  و دریافت گل در تمامی دیدارهای خود اقتدار لازم را  نداشت ،  اما  به تدریج ساختار تیمی خود را قوت بخشید و موفق شد در مراحل حذفی این جام مقابل تیم‌های اسپورتینگ لیسبون و آتلتیکومادرید لرزش کمتری داشته و گام به مرحله نیمه نهایی بگذارد.

گواردیولا به خوبی می‌داند بعد از کنار رفتن از جام حذفی و جام اتحادیه انگلستان و نرسیدن به جام در این دو جبهه تنها باید به لیگ قهرمانان و لیگ جزیره فکر کند تا سال 2022 را دست خالی به پایان نرساند.

سالی که در آن مهمترین اتفاق فوتبالی دنیا بعد از چهارسال برگزار شده و طعم رسیدن به قهرمانی برای سرمربی چون پپ در این دو جام و شاید در ادامه  جام باشگاه‌های جهان به جهت عدم حضور در جام جهانی فوتبال خوشایند باشد.

از سویی دیگر رئال مادرید به عنوان پرافتخارترین تیم این جام ،هنوز هم عطش فتح کاپ خاطره ساز لیگ قهرمانان را دارد و عبور از سد من سیتی شاید تا حدود زیادی به منزله فتج جام باشد. اگرچه نباید از لیورپول و ویارئال در طرف دیگر جدول به راحتی گذشت.

شاگردان آنچلوتی با بازیکنانی چون وینیسیوس و کریم بنزما می تواند در بازی امشب ترکتازیش را ادامه داده و کام‌ بکهای این تیم در مراحل حذفی خود این ادعا را بیش از پیش به اثبات می رساند.

رویای رسیدن به فینال برای هفدهمین بار

وقتی سفید پوشان مادرید جام را با شکست مقابل تیم نه چندان مدعی شریف مولداوی  آغاز کردند، کمتر هواداری از این تیم راغب بود تا در مورد دیدار نهایی با آنها حرف بزنیم. اما حالا آنها در یک قدمی رسیدن به این مهم برای هفدهمین بار از سال 1956 قرار دارند.

زدن 46 گل برای هر دوتیم در طول مراحل قبلی نوید یک بازی جذاب و پرگل را به هواداران می‌دهد.

آنچلوتی:فینالیست در ورزشگاه اتحاد مشخص نمی‌شود

جالب اینکه کارلو آنچلوتی در نشست خبری پیش از بازی امشب فاز دفاعی تیمش را مهم ارزیابی کرده و گفت: فینالیست در اتحاد مشخص نمی‌شود بلکه باید در سانتیاگو برنابئو یک پای فینال این دوره را بشناسیم.

در هر صورت بازی رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل جاری با سوت ایسوان کواکس 37  سال از رومانی در ورزشگاه اتحاد شهر منچستر برگزار می شود و علاقه مندان به فوتبال می توانند از یک فوتبال ناب اروپایی لذت ببرند.

انتهای پیام/

کدخبر: 774609 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟