هاشم‌کندی: دلیلی نمی‌بینم به برخی پست بدهم/ دغدغه‌های فدراسیون جهانی را در اساسنامه برطرف کردیم

«رسول هاشم‌کندی» در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص شرایط این روزهای فدراسیون دوچرخه‌سواری، اظهار داشت: طبق برنامه، قرار است مسابقات پیست قهرمانی آسیا اواخر خرداد در مالزی برگزار شود.

وی افزود: پس از آن بازی‌های کشورهای اسلامی و بازی‌های آسیایی را در پیش داریم.اکنون نیز تیم جوانان سرعت در قالب تیم موج‌های آبی مشهد در قزاقستان حضور دارد که نفرات ایران موفق به ثبت نتایج خوبی شده‌اند. امیدوارم این رشد و پیشرفت تداوم داشته باشد تا رکابزنان بتوانند در قهرمانی آسیا نتایج خوبی برای ما به دست بیاورند.

هاشم‌کندی تصریح کرد: جمشیدیان در خارج از ایران حضور دارد و گنج‌خانلو هم از شرایط خوبی برخوردار است. او امید اصلی ما برای کسب مدال در هانگژو است. تلاش می‌کنیم در چند ماه باقی مانده تا بازی‌های آسیایی هانگژو شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم تا اتفاقات خوبی برای دوچرخه‌سواری رخ دهد.

وی در خصوص اینکه آیا برنامه‌ای برای اعزام رکابزنان به تورهای بین‌المللی در دستور کار فدراسیون قرار دارد؟ گفت: اواخر اردیبهشت ماه مسابقات بین‌المللی جاده در ترکیه برگزار می‌شود و سعی خواهیم کرد تا تیم ایران را در دو بخش آقایان و بانوان به این مسابقات اعزام کنیم.

سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری ادامه داد: در سال جاری بخشی از بودجه فدراسیون را دریافت کرده‌ایم، اگرچه مبلغ خیلی بالایی نیست اما سعی داریم همین پول را هم به خوبی مدیریت کنیم. خوشبختانه وزارت ورزش نظر مثبتی به ما دارد و کنار آن هم کمیته ملی المپیک در حد توان از فدراسیون حمایت می‌کند. از این بابت می‌توانم بگویم که امورات فدراسیون بدون مشکل سپری می‌شود.

هاشم‌کندی در خصوص اینکه مسئله مربوط به تایید اساسنامه در چه مرحله‌ای قرار دارد، بیان کرد: اساسنامه در حال بررسی است. هر چند ضعف‌هایی وجود داشته اما با این وجود با کمک وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک؛ با مسئولان فدراسیون جهانی دوچرخه‌سواری مکاتبه کردیم تا به شکل بهتری کارها را پیش ببریم. خوشبختانه تمام مواردی که دغدغه فدراسیون جهانی بود را برطرف کردیم. تنها منتظریم در این مرحله تایید نهایی صورت گیرد تا وارد پروسه انتخابات شویم. باید سعی کنیم پس از تایید اساسنامه بلافاصله مقدمات انتخابات را فراهم کنیم و امیدوارم سریع این اتفاق رخ دهد.

وی افزود: البته پیش از آن باید مجمع عمومی تشکیل شود تا مسئله مربوط اساسنامه به تایید اعضا برسد. انتخابات ما قرار شده با ناظر کنفدراسیون دوچرخه‌سواری قهرمانی آسیا برگزار شود.

هاشم‌کندی درباره نقدهایی که اخیرا از سوی برخی افراد نسبت به عملکرد فدراسیون در دوره سرپرستی او صورت گرفته است، اذعان کرد: برخی سعی می‌کنند از فدراسیون درخواست‌هایی داشته باشند اما هنگامی که درخواست آنها اجابت نمی‌شود، اقدامات زننده‌ای را در فضای مجازی انجام می‌دهند. برای آنها متاسفم، چراکه دنبال جایگاه هستند اما دلیلی نمی‌بینم به آنها پست بدهم.

سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری در مورد اینکه آیا با شرایط فعلی امیدی به کسب مدال در هانگژو است یا خیر، توضیح داد: امید است ولی باید شرایط مهیا باشد. ما تلاش می‌کنیم در این مدت باقی‌مانده شرایط حضور در تورهای خوب را برای رکابزنان فراهم کنیم. خوشبختانه تا بدین لحظه همه چیز طبق برنامه از پیش تعیین شده، پیش رفته است البته در کنار آن هم در بحث تجهیزات مکاتباتی انجام داده‌ایم که امیدوارم به نتیجه لازم در این مورد هم برسیم.

وی گفت: یچ کاری رو زمین نمانده و اردوها هم قطع نشده و در بهترین شرایط خودش در حال برگزاری است. برنامه‌ریزی کرده و تلاش می‌کنیم که امیدوارم منتهی به نتیجه خوبی در مسابقات پیش‌رو شود. در کوتاه مدت برطرف کردن ایرادات سخت است و باید در بلند مدت به هدف تعیین شده برسیم.

هاشم کندی در خصوص رشته بی ام ایکس و انتخاب سرمربی برای این رشته گفت: بی ام ایکس یکی رشته‌هایی است که باید در آن فعالیت کنیم زیرا در بازی‌های آسیایی و المپیک جزو رشته‌های مدال‌آور است. به همین دلیل باید در بحث سخت افزار و نرم‌افزاری بهترین اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهیم. مشکل ما مربی نیست بلکه معضل اصلی ما برنامه راهبردی و زیر ساخت است. شاید هنگامی که این مقاطع را پشت سر بگذاریم مربی خارجی جذب کنیم اما فعلأ این شرایط مهیا نیست.

وی در مورد برگزاری لیگ دوچرخه‌سواری، اظهار داشت: تصمیم داریم لیگ دوچرخه‌سواری در بخش جاده را در تهران یا اصفهان برگزار کنیم و احتمالا چند تیم خارجی هم در لیگ حضور داشته باشند. سعی می کنیم از سالیان آینده لیگ خودمان را با حضور تیم‌های خارجی و به شکل بین‌المللی انجام دهیم تا از این طریق برای ورودی المپیک امتیازات خوبی به دست بیاوریم. در اولین قدم می‌خواهیم مسابقه بین‌المللی ثبت نشده را برگزار کنیم.

انتهای پیام/

کدخبر: 773735 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟