داور ایرانی و فروش توپ فینال جام جهانی!

محمد فنایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی رکنا، در رابطه با فروش توپ جام جهانی اظهار داشت: حدود سه دهه است که این توپ را در گنجینه خاطرات خود حفظ کرده ام و حالا قصد دارم به جهت امور خیریه آن را به مزایده بگذارم.

تابستان داغ  سال 1994 و جام جهانی  فوتبال در آمریکا بود که فینال رویایی ایتالیا و برزیل در پایان ضربات پنالتی حکم به قهرمانی شاگردان ماریو زاگالو و تیم سلسائو برای چهارمین بار در تاریخ بزرگترین آوردگاه فوتبالی دنیا داد.

فینال جام جهانی

حال و هوای ورزشگاه فینال جام جهانی

در این بازی که به میزبانی ورزشگاه روزبال شهر شیکاگو برگزار شد، تنها از کشورهای ایتالیا و برزیل تماشاگر ویژه این دیدار نبوده و هموطنان ایرانی در سراسر دنیا هم به طور خاص نظاره گر این بازی بودند. جایی‌که محمد فنایی کمک داور ایرانی در کنار تیم داوری به عنوان  یکی از اعضای قضاوت ،  در بازی فینال حاضر بود. ترکیب ساندور پل فقید مجاری ، محمد فنایی از ایران و ونانسیو زاراته از پاراگوئه تیم داوری آن بازی خاطره انگیز را برعهده داشتند.

فنایی که پیش از این دیدار بازی برزیل و  هلند در مرحله یک‌چهارم نهایی را هم به عنوان کمک داور قضاوت  کرده بود، اینبار نام خود را در تاریخ ادوار جام جهانی فوتبال در اذهان حک کرد و به عنوان نخستین ایرانی در دیدار نهایی این آوردگاه فوتبالی حاضر شد.

از آن تاریخ تا به امروز نزدیک به سه دهه گذشته و یاد و خاطرات آن بازی هنوز هم برای علاقه مندان ایرانی جام جهانی ماندگار است.

محمد فنایی کمک داور موفق و با سابقه فوتبال ما در پایان آن بازی بزرگ توپ دیدار نهایی را با خود به عنوان یادگار به ایران آورد و در طی این سالها با حضور در برنامه های مختلف فوتیالی از چهره های  تاریخی این رشته امضایی بر روی آن ثبت کرده است.

وی حالا با ارزشمند شدن این توپ قصد دارد آن را به  نفع امور خیریه به مزایده گذاشته و به فروش برساند.

فنایی و ساندور پل

 

کدخبر: 772953 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟