شفاف‌سازی لاپورتا پس از رسوایی بلیت فروشی در بازی با فرانکفورت

به گزارش رکنا ورزشی، پنجشنبه هفته گذشته بود که بارسلونا در دور برگشت از مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا در نیوکمپ به مصاف فرانکفورت رفت و در پایان با نتیجه 3 بر 2 تن به شکست داد تا در دو بازی رفت و برگشت با نتیجه 4 بر 3 وداعی تلخ با مسابقات داشته باشد. البته این شکست بی حاشیه نبود زیرا تعداد زیادی از هواداران فرانکفورت توانستند از طریق بازار سیاه بلیط این بازی را تهیه کنند. گفته می‌شود چیزی در حدود 25 تا 30 هزار طرفدار فرانکفورت در استادیوم حضور داشتند.

اکنون به همین دلیل لاپورتا رییس باشگاه بارسلونا در نشست مطبوعاتی در خصوص حواشی این اتفاق گفت: ابتدا می‌خواهم از همه اعضایی که در مسابقه با فرانکفورت در ورزشگاه حضور داشتند تشکر کنم. من از اعضا بابت اتفاقات بازی با فرانکفورت عذرخواهی می‌کنم. بیشتر از ۲۷ هزار درخواست بلیت از آلمان ثبت شد و سیستم شلوغ بود، عوامل غیر رسمی، گروه‌های سازماندهی شده و متخصصان فروش مجدد، مکانیزم‌های کنترل، قدیمی و ناکار آمد بود. البته گروهی از اعضا هستند که به هواداران آلمانی بلیط فصل فروختند، این غم انگیز است و این موضوع آنالیز و بررسی خواهد شد. باشگاه مسئول اتفاقاتی که افتاد نیست.

وی افزود: حراست باشگاه فعال است و کار می‌کند، اما روز پنجشنبه غرق شده بود. این سیستم بلیت را از مدیریت قبل به ارث برده بودیم و معتقد بودیم که موثر و می‌تواند کارساز باشه، اما مشاهده کردیم که در برخی مسابقات مهم اجرایی نمی‌شود. از بازی زنان در چمپیونزلیگ، بلیت‌ها به نام افراد استفاده می‌شود، در مسابقات پر خطر، بلیت‌ها شامل نام صاحب خود افراد است. ما آنچه را که اتفاق افتاد تجزیه و تحلیل می‌کنیم و مطمئن می‌شویم آنچه در روز پنجشنبه رخ داد دیگر تکرار نخواهد شد.

رییس باشگاه بارسلونا عنوان کرد: پیام من به اعضا این است که بارسلونا را دوست داشته باشید و به ورزشگاه بیاید، ما چندین بازی مهم باقی مانده داریم و به حمایت آنها نیاز داریم. ما در شرایط پیچیده‌ای هستیم، از فرم خوبی می‌آمدیم اما اوضاع خوب پیش نرفت، الان بیشتر از هر زمان دیگه‌ای به هواداران خودمان نیاز داریم. دیروز هواداران یک الگو بودند و هرگز از حمایت از تیم دست برنداشتند. ما نگران هواداران آلمانی اطراف ورزشگاه بودیم که حتی مانع ورود ژاوی شدن و به بازیکنان ما توهین کردند، اوضاع می‌توانست بدتر هم شود. 

لاپورتا افزود: مشتریان و عوامل غیررسمی خارج از باشگاه و همچنین گروه‌های سازمان یافته و متخصصان فروش مجدد بلیت باعث شده مکانیسم‌های نظارتی مشکل پیدا کند. در جلساتی که با یوفا داشتیم، به ما گفتند که 5000 هوادار آلمانی می‌آیند و بقیه بدون بلیط به شهر می‌آیند، که درست نیست به همین دلیل ما منتظریم تا با یوفا صحبت کنیم. ما می‌خواهیم نیوکمپ پر باشد ما بازی‌های مهم زیادی در پیش داریم و تیم بیش از هر زمان دیگری به تشویق هوادارانش نیاز دارد.ما این اقدامات اعلام شده و سایر اقدامات در دست توسعه را اتخاذ خواهیم کرد تا آنچه روز پنجشنبه اتفاق افتاد دیگر تکرار نشود.

وی عنوان کرد: مطمئنا می‌توانیم اوضاع را بهبود ببخشیم، مطمئن هستم، اما خبری که بعد از دیدار با یوفا داشتیم این بود که فقط ۵ هزار هوادار از آلمان با بلیت آمدند و بقیه بدون بلیت آمدند، که در نهایت این درست نبود. ما اطلاعات اعضایی که بلیت‌های خودشان را فروختن داریم، ۷۸۰۰ عضو بلیت خودشان را به یک هوادار آلمانی فروخته بودند. 

رییس باشگاه بارسلونا گفت: یوفا تایید می‌کند که ما به رسمیت شناخته شدیم که در حد توان خودمان، هر کاری که ممکن است برای جلوگیری از درگیری‌های بزرگ انجام دادیم. ژاوی به دنبال راه حل است و تا زمانی که زندگی است، امید هم وجود دارد. لالیگا اکنون دشوار است، ۷ فینال باقی مانده تا بتوانیم بازی در چمپیونزلیگ فصل بعد را تضمین کنیم. پیام من به انیمیشن‌ها (هوادارای پشت دروازه) این است که ما منتظر آنها برای بازی بعدی هستیم. مطمئنم آنها به تشویق خودشان ادامه می‌دهند، زیرا ما دوست نداریم سکوهارا خالی ببینیم. پدری داشت به رهبر این تیم بارسا تبدیل می‌شد.

انتهای پیام/

کدخبر: 772444 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟