اورعی: با صعود به مسابقات جهانی طلسم‌شکنی کردیم

محمدرضا اورعی در گفت‌وگو با رکنا ورزشی، در خصوص صعود تیم ملی هندبال ایران به مسابقات جهانی اظهار داشت: در ابتدای امر خیلی خوشحالم که توانستیم قاعدتاً پس از اینکه هفت سال از آخرین صعود هندبال به مسابقات جهانی می‌گذشت دوباره طلسم شکنی کنیم و به رقابت‌های جهانی برویم. امیدوارم با این اتفاق لااقل کمی به هندبال کمک کرده باشیم. واقعا در بازی با کویت آقا سجاد استکی گل کاشت و آن گل زیبا را زد تا با این اتفاق به نوعی بغض هندبال بترکد. این موفقیت را به تمام مردم خوب کشورم و افرادی که در این مسیر برای ما زحمت کشیدند تبریک می‌گویم. امیدوارم این روند ادامه داشته باشد و بتوانیم هندبال ایران را در رده‌های بالاتر ببینیم. از همان روز اول که وارد مسابقات شدیم، دو هدف داشتیم اول کسب سهمیه مسابقات جهانی و دوم کسب سکو بود که متاسفانه اتفاق دومی محقق نشد.

وی درباره اینکه عملکرد خود را در مسابقات چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: عملکرد خودم بد نبود خداراشکر بعد از پشت سر گذاشتن مصدومیت شش ماهه سخت دوباره به هندبال برگشتم. البته مانوئل هم به من اعتماد کرد و من هم توانستم جواب اعتماد او را بدهم و عملکرد خوبی داشته باشم.

ملی‌پوش هندبال در شکست مقابل عربستان و نرسیدن به مدال اینطور توضیح داد: ابتدای امر انتخاب داور بی تاثیر نبود و روی ما تاثیر بدی گذاشت. از طرف دیگر در روز بازی به در بسته خوردیم و همچنین داور هم با ما بد رفتاری می‌کرد و تمام این موارد مزید علت شده بود تا از لحاظ روحی و روانی دچار مشکل شویم. ما از نظر تیمی از عربستان بهتر بودیم اما آنها از میزبانی استفاده کردند و سوم شدند. اگر گل های ما به گل تبدیل می‌شد مطمئن باشید خیلی راحت و با اختلاف گل بالا آنها را مانند دور گروهی شکست می‌دادیم.

اورعی درباره سطح بالای هندبال بحرین و قطر در آسیا عنوان کرد: ما بحرین را شش سال پیش خیلی راحت می‌بردیم اما اکنون چند پله از آسیا فراتر رفته‌اند و تیم یک دستی هستند چون پنج سال زیر نظر مربی خود فعالیت می‌کنند. فراتر از آسیا هستند و کنار آن سطح هندبال بازیکنان آنها هم بالاتر رفته است. بی شک داشتن امکانات، اردوهای خوب اروپایی و انجام مسابقات مداوم در طول سال باعث شده تا آنها خودشان را از آسیا جدا کنند. قطر هم وضعیت مشابهی مانند قطر دارد و چند سال با مربی اسپانیایی که در گذشته اسپانیا را قهرمان جهان کرده کار می‌کنند. اگر ما در برخی زمینه‌ها بهتر شویم خیلی راحت می‌توانیم این دو تیم هم ببریم.

وی افزود: به نظرم ما هم باید در طول سال بازی‌های زیادی با تیم‌های مطرح دنیا انجام دهیم تا هم آبدیده شویم و هم رفته رفته سطح هندبال خودمان را به اروپا نزدیک کنیم. اگر مسئولان دنبال پیشرفت هندبال هستند باید همانطور که در طول سال والیبال و بسکتبال را به تورنمنت‌های خوب می‌فرستند ما هم بفرستند تا بتوانیم اتفاق غیر ممکن را به ممکن تبدیل کنیم.

ملی‌پوش هندبال درباره اینکه مانوئل چه تاثیری در پیشرفت هندبال ایران داشته است، گفت: مانوئل به هندبال ایران کمک زیادی کرد و جدا از آن ادم خوبی نیز بود و به بحث هندبالی کاری نکردم اما واقعاً رابطه خوبی با بازیکنان داشت و نگران حال ما بود و خیلی خوب شرایط را درک می‌کرد. پیش از مسابقات چهار یا پنج بازیکنان کرونایی در تیم ملی بودند اما خیلی پیگیر حال ما بود و هر کسی دیگری جای او بود بازیکنان دیگری دعوت می‌کرد اما مانوئل پای بازیکنان ایستاد و با 13 بازیکن رفتیم و سهمیه جهانی هم گرفتیم. 

اورعی در پایان اظهار داشت: اگر هندبال ایران حمایت شود حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و امیدوارم مسیر توسعه ایران در هندبال به همین شکل ادامه داشته باشد. بعد از 8 سال تیم ملی به جام‌جهانی رسیده و یک بار سنگین از روی دوش ما برداشته شد. این اتفاق فقط با همدلی و اتحاد بازیکنان به‌دست آمد. همه بازیکنان پشت هم هستند و فرقی نمی‌کند چه کسی در زمین باشد. وقتی عقب هم می‌افتیم، می‌جنگیم تا نتیجه را برگردانیم. امیدوارم مسئولان بهای بیشتری به این رشته بدهند. 

انتهای پیام/

کدخبر: 769800 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟