فیروز کریمی: با چه منطقی حذف سرخابی‌ها را اتفاق مثبت می دانند؟ + فیلم
حجم ویدیو: 4.39M | مدت زمان ویدیو: 00:01:24

لیگ قهرمانان آسیا با نام رسمی ای‌اف‌سی چمپیونز لیگ، یک رقابت سالانهٔ فوتبال باشگاهی قاره‌ای است. لیگ قهرمانان آسیا توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای‌اف‌سی) برگزار می‌شود. لیگ قهرمانان آسیا از سال ۱۹۶۷ و با نام جام باشگاه‌های آسیا آغاز گردید. لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۰۳−۲۰۰۲ با الگوبرداری از لیگ قهرمانان اروپا به لیگ قهرمانان آسیا تغییر نام داد.

به گزارش رکنا ورزشی، قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا 2022 در 27 دی ماه سال جاری برگزار شد و استقلال و پرسپولیس در این قرعه کشی محروم و غایب بودند. گل گهر هم به دلیل عدم تسویه مطالبات با یکی از مربیان سابق خارجی نتوانست به عنوان جایگزین حضور داشته باشد. همه این مسائل به خاطر عدم صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها رخ داد. علاوه بر جریمه خطر تعلیق و حتی سقوط به دسته یک وجود دارد.

ر کسب مجوز حرفه‌ای، تسویه بدهی‌های سابق، تعیین تکلیف مالیات و مالکیت باشگاه‌ها (مالکیت مشترک)، شفاف‌سازی صورت‌های مالی و عدم تاسیس تیم بانوان، اسناد مربوط به ورزشگاه‌ها(اجاره نامه یا اسناد مالکیت)، رسیدگی به تیم‌های پایه و... تاثیر داشت. در همین رابطه بسیاری از پیشکسوتان و کارشناسان فوتبال گفتند «همان بهتر که حذف شویم تا اوضاع درست شود.»

در همین رابطه فیروز کریمی که سابقه قهرمانی با پاس در جام باشگاه‌های فوتبال آسیا را دارد، پیرامون حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: با چه منطقی حذف سرخابی ها را اتفاق مثبت می دانند؟ به تراز و بسیاری از مسائل مالی آن اشرافی ندارم. اما استقلال و پرسپولیس شانس قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را داشتند. با حذف سرخابی‌ها شانس افزایش افتخارات ملی ما در فوتبال کاهش پیدا می‌کند.

کدخبر: 765993 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟