ژستد بمب ساعتی استقلال/ ایرانی‌ها پاسوز مهره فرانسوی؟ + عکس

هدایت استقلال در لیگ بیست و یکم به عهده فرهاد مجیدی است. در پایان هفته دوازدهم استقلال با 28 امتیاز در رده نخست جدول قرار دارد. استقلال  در هفته دوازدهم مقابل فولاد خوزستان پیروز شد. استقلال در هفته چهاردهم لیگ برتر با نتیجه 2 بر یک از سد مس رفسنجان عبور کرد.

به گزارش رکنا ورزشی، رودی ژستد در هشتم آبان ماه سال جاری به استقلال پیوست. این بازیکن پیش از امضای قرارداد با آبی پوشان در پانتولیکوس یونان عضویت داشت و در 3 مسابقه به میدان رفته بود. 

با نگاهی به کارنامه کاری ژستد می توان فهمید که او پس از اتمام کارش در میدلزبورو عملاً مسیر افت را طی کرد و به سال های پایانی فوتبال خود نزدیک می شد. به همین خاطر تصمیم گرفت به فوتبال استرالیا و یونان برود. او که در یونان بیشتر از  3 بازی شانس حضور در میدان نداشت، عملاً ترجیح می داد به کشور دیگری برود.

ژستد 33 ساله است و شانس زیادی برای دریافت پیشنهادات خوب در اروپا نداشت. در چنین شرایطی مهاجم فرانسوی با پیشنهاد استقلال مواجه شد. این بازیکن به دلیل فرصت کم بازی در جو مسابقه قرار نداشت و در هفته های اول در ترکیب آبی‌پوشان واقعاً شرایط مناسبی نداشت. در عین حال به دنبال باشگاهی بود که بتواند مسیر او را برای درآمدزایی بیشتر فراهم کند. استقلال اولاً تیم پرطرفداری است، دوماً در خبر رسمی او  مدت قراردادی درج نشده است. سوماً در لیگ یونان که فرصت زیادی برای بازی نداشته در استقلال شانس خود را تست می کند. به اصطلاح «سنگ مفت، گنجشگ مفت...»

استقلال ژستد

با این اوصاف به نظر می‌رسد ژستد خیلی راحت در پنجره نقل و انتقالاتی می تواند از تیم ایرانی جدا و به پیشنهادهای حوزه خلیج فارس خود فکر کند. این در حالی است که پیش از این شیخ دیاباته، مامامه بابا تیام و... بعد از درخشش در استقلال راهی تیم های متمول عربی شدند. 

تا حالا شرایط برای ژستد در استقلال بسیار عالی پیش رفته است. او در 10 مسابقه  یک گل و 3 پاس گل برای آبی پوشان ثبت کرده است. این بازیکن به همراه  یامگا دیگر بازیکن خارجی استقلال، شب گذشته هم به برنامه فوتبال برتر دعوت شدند. 

با این اوصاف عملکرد مهاجم فرانسوی برجسته‌تر شده و احتمال پیشنهاد تیم های متمول عربی در فصل نقل و انتقالات افزایش می‌یابد. 

در چنین شرایطی عملاً فرهاد مجیدی و کادرفنی استقلال باید بیشتر به مهاجمان ایرانی خود بها بدهند. ارسلان مطهری، امین قاسمی نژاد، محمدرضا آزادی در حال حاضر فرصت زیادی برای حضور در میدان ندارند. 

کدخبر: 761148 ویرایش خبر
لینک کپی شد
وحید مرادی
آیا این خبر مفید بود؟