طباطبایی: تیم‌های خارجی را به ایران دعوت می کنیم/ امیدوارم حامیان مالی بسکتبال بیشتر شوند

رامین طباطبایی در گفت‌وگو با رکنا ورزشی، در خصوص نحوه برگزاری لیگ برتر بسکتبال اظهار کرد: لیگ ما علی‌رغم پاندمی کرونا، خدا را شکر با پویایی خاصی در جریان است به نحوی که شانزده تیم مدعی در لیگ حضور دارند و شرایط لیگ خیلی خوب و بازیکنان مطرح هم در تمام تیم‌ها پخش شده‌اند و از همه مهم‌تر در لیگ هیچ تیمی بدون باخت نیست و این خودش نشان‌دهنده سطح بالای مسابقات لیگ است. خوشبختانه مسابقات هم با وجود استمرار شیوع کرونا در سطح بالایی در جریان است.

*مشکل حامیان مالی در بسکتبال

وی افزود: تمرکز ما روی لیگ پویا و برنامه‌ریزی منسجم است. خوشبختانه در لیگ برتر، لیگ دسته یک و لیگ دسته دو حضور تعداد بالای تیم ها (به طور مثال شرکت 52 تیم در لیگ ۱) نشان‌دهنده توسعه و رشد بسکتبال در این مدت بوده است.  به طور مثال در استان‌های کم برخوردار مانند ایلام، کردستان، کهگیلویه و بویر احمد و ... تیم‌هایی از این استان‌ها در لیگ دسته یک و دسته دوم فعالیت دارند. بسکتبال مسیر خود را به خوبی طی می‌کند و برنامه‌ای که در پیش گرفته‌ایم بسیار مهم و با اهمیت است. برنامه فدراسیون در این مدت پیشرفت و گسترش بسکتبال بوده است و نشانه خوب این مسیر لیگ‌های  بسکتبال بانوان و مردان است که در حال حاضر در بهترین شرایط برگزار می‌شود و از سطح بالایی هم برخوردار هستند. البته امیدوارم حامیان مالی بیشتری رغبت به تیمداری در بسکتبال کنند تا از این طریق بسکتبال در مناطق محروم بیشتر دیده شود.

*برنامه تیم ملی بسکتبال

رییس فدراسیون بسکتبال درباره شروع اردوهای تیم ملی بسکتبال گفت: طبق برنامه‌ کادرفنی ، تیم ملی از روز 20 بهمن اردوی خودرا برای انتخابی جام‌جهانی استارت خواهدزد و مدت زمان این اردو حدود 13 روز برای بازی مقابل قزاقستان و سوریه برنامه‌ریزی شده است، امیدوارم در این دو بازی بتوانیم به پیروزی برسیم و اقتدار بسکتبال ایران را نشان دهیم . بعد پنجره دوم دوباره تنور لیگ داغ خواهد شد. ان‌شاءالله حضور مجدد در لیگ به آمادگی بازیکنان کمک می‌کند تا برای پنجره‌های بعدی انتخابی جام جهانی از لحاظ بدنی و فرم آمادگی در شرایط بهتری قرار داشته باشند. بعد از آن و در اردیبهشت ۱۴۰۱ که لیگ برتر تمام شود، وارد اردوهای بلند مدت می‌شویم تا نفرات، تحت نظر کادر فنی تمرینات خود را دنبال کنند.

*مرغوبترین مدال هانگژو

طباطبایی درباره اینکه برنامه‌های تیم ملی برای بازی‌های آسیایی چگونه است، گفت: برای رفتن به فینال بازی‌های آسیایی برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا به دنبال مرغوبترین مدال در هانگژو هستیم. در این میان هم کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش پشتیبانی و تدارکات مناسبی را برای ما در نظر گرفته‌اند لذا از ما لیست زمان‌بندی برنامه‌های خودمان را تا پیش از آغاز این بازی‌ها خواستند و ما هم با نظر کادرفنی تیم ملی برنامه‌های تیم ملی را به کمیته ملی المپیک ارائه دادیم. البته از طرفی حضور در پنجره انتخابی جام‌جهانی و بازی‌های کشورهای اسلامی یک تدارکات خوب و مطلوبی برای ملی‌پوشان است که به روند آمادگی تیم ملی بیشتر کمک می‌کند. تنها تلاش ما بر این است تا خوش رنگترین مدال را را در هانگژو به دست بیاوریم  تا از این طریق باعث شادی مردم عزیزمان شویم.

*بازیهای دوستانه تیم ملی بسکتبال

وی درباره اینکه چه بازی‌های تدارکاتی برای تیم ملی تدارک دیده شده است، گفت: از الان زمان‌بندی برنامه‌های تیم ملی را چیده‌ایم از سویی دیگر کاپ آسیا در تیر ماه است و ما در ماه‌های خرداد و مرداد سال آینده تدارک انجام برخی بازی‌ها را برای تیم ملی دیده‌ایم. تلاش ما این است که در سال آینده، تیم‌های خارجی را به ایران دعوت کنیم و میزبان چند تیم اروپایی باشیم. در این مورد، رایزنی‌هایی هم با چند کشور اروپایی داشته‌ایم. حتی در این بین نیز قصد داریم به کشورهای اروپایی هم سفر کنیم البته همه این موارد در صورتی عملی خواهد شد که تامین بودجه و اعتبارات از سمت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برای ما مهیا و تامین شود. حتی با فدراسیون اسپانیا هم صحبت‌هایی را انجام داده‌ایم که اگر شرایط مهیا باشد در آنجا حضور پیدا خواهیم کرد .

انتهای پیام/

کدخبر: 758058 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟