مشایخی: حقم برای حضور در المپیک خورده شد

سجاد مشایخی که در پست گارد رأس(پوینت گارد) بازی می‌کند، پیش از این در تیم‌های باشگاهی بسکتبال مهرام تهران، شیمیدر، پالایش نفت آبادان و پتروشیمی بندر امام خمینی بازی کرده‌است، او هم‌اکنون برای باشگاه بسکتبال ذوب‌آهن اصفهان در لیگ برتر بسکتبال ایران بازی می‌کند. او در شرایطی که به زعم خیلی از کارشناسان این رشته یکی از بازیکنانی بود که لیاقت حضور در المپیک را داشت در اتفاقی عجیب در میان 12 بازیکن اصلی قرار نگرفت.

سجاد مشایخی در گفت‌وگو با رکنا ورزشی، در خصوص شرایط تیم بسکتبال ذوب‌آهن اظهار داشت: خدا را شکر نیم فصل اول را با مقام خوب تمام کردیم و اکنون باید جایگاه مناسبی را در نیم فصل دوم هم کسب کرده و بهتر از قبل شویم. البته مسئولان باشگاه قول داده بودند تا یک یا دو بازیکن خارجی به تیم ما اضافه شود اما تا الان این اتفاق رخ نداده است. برعکس ما تیم‌های دیگر در ترکیب خود بازیکنان خارجی دارند و به همین دلیل هم است سطح لیگ بالا بوده است. امیدوارم تا پیش از پلی‌آف یا پلی‌آف شرایط برای حضور بازیکنان خارجی در تیم ما فراهم شود. چند مصدومیت داریم از جمله حامد سهراب‌نژاد برسد که امیدوارم با برطرف شدن مصدومیتش به ترکیب برگردد و به ما کمک کند.

وی افزود: متاسفانه از طرفی به دلیل کرونا برخی بازیکنان این امکان میسر نشد تا کنار هم و گروهی تمرین کنیم اما خداراشکر اکنون شرایط مساعدتر از قبل شده است. در هفته آینده دو بازی مقابل پالایش نفت آبادان و مس سیرجان در پیش داریم که تلاش می‌کنیم با آنالیز دقیق نقاط ضعف و قوت آنها را متوجه شویم تا در روز بازی نتیجه مطلوب را بگیریم. به هر جهت هر چه جایگاه بالاتری در دور گروهی کسب کنیم در پلی‌آف بازی‌های راحت‌تری داشته و راحت‌تر به جمع چهار تیم پایانی صعود می‌کنیم. سعی می‌کنیم بهترین نتیجه را بگیریم اما بقیه از جمله جذب بازیکنان خارجی به باشگاه بستگی دارد. خوشبختانه تیم ما یک دست است.

گارد رأس تیم ملی بسکتبال درباره اینکه آیا اتفاقات المپیک را به فراموشی سپرده است یا خیر، گفت: بعد از المپیک اتفاقاتی که برایم رخ داد اگر چه چندان خوشایند نبود؛ اما خوشبختانه منجر به تغییر کادرفنی تیم ملی بسکتبال شد تا دوباره به تیم ملی بیایم و حق خودم را بگیرم. نظر خیلی‌ها این بود حق من حضور در المپیک بود که آن هم توسط کادرفنی تیم ملی خورده شد، زیرا بعد از سال‌ها حضور مداوم در تیم ملی بدون دلیل به بازی‌های المپیک دعوت نشدم. نمی‌توانم آن را به فراموشی بسپارم اما مسببین این اتفاق را به خدا سپرده‌ام. هر چه دست تقدیر بخواهد همین خواهد شد. البته کسانی که کارشناس بودند اذعان داشتند باید در لیست 12 نفره تیم ملی حضور داشتم. ای کاش کادرفنی دلیل دعوت نشدنم را به من می‌گفت اما در این میان باز هم کسانی بودند، می‌گفتند این اردو یا فلان اردو دعوت می‌شوم اما صورت نگرفت.

مشایخی درباره تغییر در کادرفنی تیم ملی بسکتبال بیان کرد: برای این که تیم هماهنگ‌تر شود به زمان نیاز دارد. همان طور که دیدید در بازی دوم با بحرین، نسبت به بازی نخست بهتر بازی کردیم. شک ندارم رفته رفته بهتر می‌شویم چون تفکرات جدید وارد تیم ملی شده است. با تغییر صورت گرفته بچه‌ها با روحیه بهتر بازی‌ می‌کنند و این موضوع کاملا مشهود بود. امیدوارم نتایج خوبی در ادامه مسیر بگیریم و به جام جهانی برویم. البته دو بازی سخت مقابل سوریه و قزاقستان پیش‌رو داریم.

وی درباره اینکه آیا مبالغ قراردادها لایق بازیکنان این رشته است یا خیر، گفت: مبالغ بهتر است و شرایط هم بهتر شده اما کافی نیست و باید بهتر از این شود. بسکتبال جزو رشته‌های موفق ما در این سالیان اخیر بوده است و حق ما بیشتر از این‌هاست دریافت کنیم. ان‌شاءالله روز به روز و سال به سال مبالغ قرارداد ما بهتر و بهتر شود.

کدخبر: 753949 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟